K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2011, 19:43   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Hvor svært er det....

..at få en førtidspension på grundlag af en psykiatrisk vurdering?? Er stadig kun i gang med at få lavet resourceprofil, men sagsbehandleren har indkaldt til møde " på baggrund af at jeg ikke længere synes jeg magter mit job pga psykisk lidelse og derfor overvejer at søge en (evt midlertidig) pension"
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 19:55   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Overblik og dokumentation

Alt er oppe i luften lige nu, forskellige kontorer og geografiske områder sagsbehandler forskelligt, og ingen ved ret meget om noget som helst.

Men én ting er sikkert - det er 100% individuelt hvad der giver udslag, men nødvendigheden af at have overblik og dokumentation er uændret.

Søg herinde på "ansøgning om førtidspension"
"om at søge hjælp hos kommunen"
"bisidder"
"optage samtaler"
"foreliggende grundlag"

og bliv inspireret derfra.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 20:09   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er ikke et spørgsmål om hvor svært det med hensyn til sygdom

men ens arbejdsevne er den du får pension på og ikke din sygdom
det glemmer en del
her spiller kommunen nemlig en stor rolle med arbejdsprøvning og så videre
samt der må ikke være nogen behandling af ens sygdom
det skal man så have en læges ord for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 20:16   #4
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Psykiateren har skrevet i sin vurdering at alle muligheder er prøvet ifht behandling (har været derpresiv i 5 år og er nu erklæret "kronisk depressiv"). Hun mener desuden ikke at jeg vil være i stand til et arbejdsprøvende forløb... Er bare fuldstændig ny i det her system - har dog allerede lært at man skal være over de sagsbehandlere før der sker noget i ens sag!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 21:22   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
chas, du har fanget pointen

Den bedste til at klare § er dig selv = du skal være din egen tovholder.

så jo mere du kan gøre for at forstå og afklare mv jo bedre, vil din sag forløbe

-og vil iøvrigt tilslutte mig de øvriges ærede medlemmers indlæg ang hvordan.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 21:29   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

Den bedste til at klare § er dig selv = du skal være din egen tovholder.
Og dertil kan du sikkert have gavn af "nyttige links", som du finder øverst på siden.

Og her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 03:45   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Chas...

Er du da stadig i job ???

Hvis du kan svare ja til dette...så forstår jeg ikke hvordan din psykiater kan skrive at du ikke kan klare en arbejdsprøvning....

Nu er der ingen her eller for den sags skyld andet steds....der kan fortælle dig hvor nemt eller svært det er at få en pension....det er meget forskelligt alt efter ens arbejdsevne....

Jeg vil umiddelbart tro at du mangler en del før pension....hvis du stadig er i arbejde....

Men det er jo svært at sige noget når man ikke ved mere end det du har fortalt...

Kommunen skal på en eller anden måde kunne klarlægge din arbejdsevne...og til det vil de sikkert forslå at du komme i en arbejdsprøvning....

Det er meget få der kan undgå sådan en....men det kan dog lade sig gøre hvis dine lægelige papirer siger at dit helbred vil blive væsentligt forringet af en arbejdsprøvning..

Kun med sådanne papirer har man ikke pligt til at udnytte sin arbejdsevne...

Du er nok nød til at komme med en del flere oplysninger hvis folk skal kunne hjælpe dig herinde...

Et godt råd med på vejen kan dog være at du skal huske at gøre alt på skrift over for kommunen....undlad at tale med dem i telefonen...og skal du til møde deroppe....ja så optag mødet så du har dokumentation senere....

Alt hvad du aflevere på kommunen....der skal du få en kvittering...hvorpå der skal være en underskrift og en dato..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 12:40   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
..at få en førtidspension på grundlag af en psykiatrisk vurdering?? Er stadig kun i gang med at få lavet resourceprofil, men sagsbehandleren har indkaldt til møde " på baggrund af at jeg ikke længere synes jeg magter mit job pga psykisk lidelse og derfor overvejer at søge en (evt midlertidig) pension"
hvis du er i en fagforening kan du fremlægge dem dit forløb. og de vil så være bedst til at se dine muligheder fremover... men du skal være forberedt på at kampen er lang og sej..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor svært er det at søge førtidspension på en § 17? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-07-2011 10:58
hvor svært er det at få realkredit lån? socrates66 Alt det andet 4 13-07-2010 01:27
resourceprofil-svært baldur Alt det andet 15 13-05-2010 11:16
Svært ved at gennemskue Phönix Dit og Dat 8 13-08-2008 13:11
Hvor er det svært!! - Eller?? Birdie56 Skal kommuner ikke overholde loven? 2 19-05-2008 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension