K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2012, 20:39   #11
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af asti Se meddelelser
Jeg er i indrustriens pension og skal til at betale selv til maj,jeg skal give 490 kr,vil det sige at hvis man feks.får 5000kr pr mdr.at de så trækker 5000kr fra førtidspentionen,og der er også noget med et engangs beløb på 100.000kr ved min hvis man har midstet et hvis procent tabt arbejdsevne tror det er 2/3,tager de så også noget af det.Det har måske ikke noget med at gøre at man må tjene noget ved siden af.

Asti, jeg er også i Industriens pension, engangsbeløb på 100.000 ved tabt erhvervsevne er ved 50%, løbende udbetaling er ved erhversevnetab på 2/3, der bliver man som regel også fritaget for bidrag.

Jeg sendte min journal ind til dem, de afgjorde det på 2 dage. erhvervsevnetab mere end 2/3, men hvis jeg fik tilkendt flexjob, og kom i arbejde var jeg ikke fri for at betale bidrag og kunne ikke modtage invalidebeløbet. Men de 100.000 fik jeg en uge efter.
Nu er jeg tilkendt ftp,og der går det automatisk.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2012, 21:19   #12
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Mener du at hvis man har midstet sin arbejdsevne med 2/3 at man så ikke skal betale for at beholde forsikringen.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 11:13   #13
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af asti Se meddelelser
Mener du at hvis man har midstet sin arbejdsevne med 2/3 at man så ikke skal betale for at beholde forsikringen.
Det er hvad der står i min afgørelse i Industriens pension, at jeg er bidragsfri.

Men Industriens pension har heller ikke noget at gøre med kommunernes afgørelse.

Det fungerer fuldstændigt selvstændigt. Så, du skal ikke afvente kommunens afgørelse men søge selv.

Her er et link til dig.

http://www.industrienspension.dk/for..._invalid-2.htm


Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 20:50   #14
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Til Joka

Nå men troede at man skulle vente til der var kommet en afgørelse fra kommunen,hvad så hvis der bliver givet afslag.Hvad parpire skal de have, jeg har kun ressourseprofilen og den fra den psykiater, kommunen sendte mig til.Jeg blev først sygmeldt på grund af at jeg har en dårlig ryg,men går til psykiateren en gang om mdr. pga depprestioner, jeg sagde til ham at jeg havde lyst til at prøve at søge førtidspention,da jeg har haft dem i 15 år, og er altid blevet fyret pga. af for meget sygdom og det er bare utroligt hårdt at blive kaldt til de fraværs samtaler, jeg har altid arbejdet på akkort,tror også at det har noget med min sygdom at gøre, man kan ikke være perfektionistat og være på akkort, men det har jeg gjordt i mange år,arbejde i nogle dage og så være syg i et par dage,derfor kunne jeg godt tænke mig at få noget fred,og ikke få alle de nederlag som jeg har haft i alle de år, jeg har aldrig fortalt det til nogen,kun min familie ved at jeg lider af det, da jeg fortalte min sagsbehandler om det,så satte hun straks det hele i gang igang,de har kun fået et kopi af hans beskrivels af hvordan jeg havde det dengang jeg var dernede for to mdr siden, og hvad medicin jeg får.Jeg får et sykke parpir om ca 14 dage jeg skal skrive under på ,det er det,der skal afleveres til det der team der skal afgøre om jeg får pension eller ej det tror jeg da.Har snakket med Indrustriens pension, og det er ligemeget om det er en psykisk eller fysisk sygdom,kan selføldig ringe til dem igen,det kan da også bare være at jeg skal få dem til at inhente parpirne så får de hvad de vil have.Troede bare ikke at det foregik på den måde, og ok det var dem der fortalte migat jeg kunne søge om hvis ens arbejdsevne var sat ned,jeg ville bare høre om man kunne få de penge udbetalt man har derinde hvis man kom på førtidspention,så det var da pænt gjordt af dem

Sidst redigeret af asti; 09-04-2012 kl. 21:02.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 12:03   #15
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af asti Se meddelelser
Nå men troede at man skulle vente til der var kommet en afgørelse fra kommunen,hvad så hvis der bliver givet afslag.Hvad parpire skal de have, jeg har kun ressourseprofilen og den fra den psykiater, kommunen sendte mig til.Jeg blev først sygmeldt på grund af at jeg har en dårlig ryg,men går til psykiateren en gang om mdr. pga depprestioner, jeg sagde til ham at jeg havde lyst til at prøve at søge førtidspention,da jeg har haft dem i 15 år, og er altid blevet fyret pga. af for meget sygdom og det er bare utroligt hårdt at blive kaldt til de fraværs samtaler, jeg har altid arbejdet på akkort,tror også at det har noget med min sygdom at gøre, man kan ikke være perfektionistat og være på akkort, men det har jeg gjordt i mange år,arbejde i nogle dage og så være syg i et par dage,derfor kunne jeg godt tænke mig at få noget fred,og ikke få alle de nederlag som jeg har haft i alle de år, jeg har aldrig fortalt det til nogen,kun min familie ved at jeg lider af det, da jeg fortalte min sagsbehandler om det,så satte hun straks det hele i gang igang,de har kun fået et kopi af hans beskrivels af hvordan jeg havde det dengang jeg var dernede for to mdr siden, og hvad medicin jeg får.Jeg får et sykke parpir om ca 14 dage jeg skal skrive under på ,det er det,der skal afleveres til det der team der skal afgøre om jeg får pension eller ej det tror jeg da.Har snakket med Indrustriens pension, og det er ligemeget om det er en psykisk eller fysisk sygdom,kan selføldig ringe til dem igen,det kan da også bare være at jeg skal få dem til at inhente parpirne så får de hvad de vil have.Troede bare ikke at det foregik på den måde, og ok det var dem der fortalte migat jeg kunne søge om hvis ens arbejdsevne var sat ned,jeg ville bare høre om man kunne få de penge udbetalt man har derinde hvis man kom på førtidspention,så det var da pænt gjordt af dem

Det kunne være du selv skulle sørge for journaler fra diverse steder. Så du er sikker på at de har det hele.

Jeg fik hospitalet til at udskrive min journal. Og Industriens pension var meget hurtige til at svare.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 16:09   #16
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej igen.Men jeg har jo kun den fra den psykiater kommunen sendte mig til ,ressourseprofil og den min psykiater skrev for 2mdr siden og det var jo kun om hvordan jeg havde det den dag, og hvad medicin jeg får,jeg har altid fået kun fået medicinsk behandling,og min læge har kun sendt hendvisninger til ham.Jeg snakkede med min læge for et stykke tid siden,og fortalte at jeg var begyndt at søge førtidspention og han skrev det hele ned.På min ryg har jeg parpire fra røngen,. og kommunen har fået noget fra fysioterpeuten. Lægen nede på smerteklikken tolker oplysningerne fra røgnen helt anderledes end de andre.Har tænkt på om jeg selv. kan få en beskrivelseom hvad hun læser ud af den seddel fra røngen, og hvad behandlinger jeg har fået og er i gang med,de sage inde i Indrustriens pention at jeg også skulle sende alt det jeg har på min ryg. Er der nogen der ved hvad sådan en kan koste.Da jeg selv mener at det måske er en god ide at få sådan en.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 17:39   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg søgte i 2008 og har stadig ikke fået noget svar
forsikringen har selv søgt alle oplysninger
min sag er dog på pause, da min sag er meget special
der er dog kommet en masse oplysninger i min sag
mangler lige en 4 ugers arbejdsprøvning og så vil min sagsbehandler indstille
til pension.
men har lavet den aftale med forsikringen, at sagen først bliver genoptaget
når alt er afsluttet på kommunen.

mit point er at sagen godt kan tage meget lang tid.
i mit tilfælde har det været og lukke alle huller rent lægefagligt
i mine 4 år har jeg været i en arbejdsprøvning og intet som helst andet

for at du kan få en penison, skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og din arbejdsevne skal være 2/3 ellers vil du ikke få fuld udbetaling

de fleste forsikringer kigger efter hvad kommunen når frem til og derfor kan sager tage meget lang tid.
men en forsikring har jo heller ikke nogen mulighed for selv og vurdere ens arbejdsevne
derfor bruger de arbejdsprøvinng man har været i gennem via ens jobcenter

men har fået for to andre forsikring, så de forskellig forsikringer vurdere forskelligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 18:00   #18
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Ok men der er ikke tale om at jeg skal i arbejdsprøvning,jeg skal kun skrive under på nogle parpire de skal have i pentionsnævnet. Men det jeg mente var at jeg gerne ville have en seddel fra smerteklinikken,fordi indrustriens gerne ville have alt på min ryg,så mener jeg at det måske var en god ide, men kan prøve at spørge hende nede på klinikken hvad hun mener, og hvor meget det koster.Vil prøve at høre dem om jeg kan få et kopi af den status repport, det kan jeg vel nok ikke

Sidst redigeret af asti; 10-04-2012 kl. 18:05.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 13:25   #19
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Asti

Det jeg gjorde med min forsikring var at bede om koppier hos alle læger der var involveret. Jeg sendte alt til forsikringen, både lægeudtalelser og kompi af ressourceprofil fra kommunen.

Som jeg ser det er det bedre at de får for mange papirer end at der mangler noget.

Jeg har ikke fået den endelige afgørelse fra forsikringen selv om jeg blev tilkendt førtidspension pr. 01.09.11.

De har foreløbig fortalt mig at jeg får udbetaling de næste 2 år, og at jeg så til den tid skal udfylde en ny blanket om min situation - og at de så ud fra den vil vurdere om de eventuelt skal have en ny speciallægeerklæring.

Ikke at jeg forstår det når alle læger skriver at det ikke bliver bedre - men orker ikke at diskutere det mere med dem - så nu ser jeg bare tiden an.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:19   #20
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Ja man bliver nød til at gøre som de siger,det er mærkeligt at de ikke vil høre på hvad speciallægerne siger,men det kan jo være at du kan nøges med at udfylde en ny blanket, det nå vi håbe på.Har man ikke en journal på smerteklinikken? Hvis man har det, så kan man vel nok få et kopi af den? Gad vide hvordan de regner ud, hvor meget erhvervs evne man har midstet? 3 spørgsmål håber der er nogen der kan hjælpe.

Sidst redigeret af asti; 11-04-2012 kl. 14:39.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Forsikring Hamselv Dit og Dat 18 17-01-2012 08:53
tae - forsikring bmp24 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 05-01-2012 01:15
forsikring davsdavs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2011 07:37
Forsikring ? Physen Alt det andet 0 22-06-2010 21:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension