K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2018, 18:12   #1
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Skriv til kommunen at de skal tage jeres sag op

Fagforeninger har slået sig sammen om at appellere til deres medlemmer i ressourceforløb om at skrive til deres kommune om at tage deres sager op igen for at teste den nye lov som gælder fra i dag.

https://fagbladet3f.dk/artikel/nu-sk...-regler-testes

https://www.facebook.com/FOAdanmark/...22479831182199
Citat:
Alt, alt for mange er fanget i meningsløse ressourceforløb. Fra i dag gør nye regler, at du kun skal i ressourceforløb, hvis det giver mening. Men virker reglerne? Det skal I teste.

Er du - eller en du kender - fanget i ressourceforløb uden mening? Så send kommunen en mail med opfordring om at genoptage sagen. Se idé til formulering i første kommentar 👇
DEL eller LIKE det her opslag – så er du med til at sætte reglerne under lup og hjælpe de mennesker, der er fanget i systemet. #værdigreform
Citat:
FOA Kære alle

Her er den formulering, som FOA og mange af de øvrige organisationer bag #værdigreform anbefaler at bruge i en mail til ens sagsbehandler i kommunen:

"Der er lige vedtaget nye regler for, hvornår man har ret til førtidspension. Det nye er, at man kun skal i ressourceforløb, hvis der er en realistisk mulighed for, at arbejdsevnen kan udvikles (Beskæftigelsesloven § 68 a, stk. 2).

På den baggrund vil jeg gerne have, at kommunen tager stilling til, om jeg kan få førtidspension efter Pensionslovens § 17, stk. 2. I mellemtiden vil jeg naturligvis gerne deltage i det ressourceforløb, jeg er i gang med.”

Lad os få sendt nogle mails! 💪💪
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2018, 18:18   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citeret fra skrivelsen til ressourceforløb:
" Ressourceforløb er relevant, når der er et udviklingsperspektiv i forhold til ordinære arbejdstimer, herunder fleksjob.

Det er en forudsætning for at iværksætte et ressourceforløb, at der kan peges på indsatser, hvor der er en realistisk forventning om, at borgeren kan drage nytte af indsatsen, og på sigt forbedre sin situation og blive i stand til at deltage på arbejdsmarkedet, fx i et fleksjob. "

Hvis den lovændring du omtaler ændrer noget, har man ignoreret en skrivelse....
(Skrivelse er en SKAL ting, ikke en må ting)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2018, 18:22   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er der jo ikke noget nyt i, og der er vel heller ikke noget nyt i at kommuner alligevel planter folk i forløb, selvom det ikke giver mening.
Det er også derfor man altid selv har været ansvarlig for at nægte ressourceforløb, hvis det ikke har haft et formål.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension