K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2016, 13:28   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Optagelse af møder, mobiltelefon, retssikkerhed

Jeg oplever, at tidligere opfattelser af hvad der er lovligt, fakta og diverse dokumentation er i modstrid med hinanden.

Hvad er fakta, personlige holdninger, Ombudsmanden vs lovgivningen.

Der findes for mange selvmodsigelser, som jeg mener vi skal begynde at få orden på.

Hvad er korrekt, hvad er lovligt, hvad er ulovligt, hvem bestemmer?

Lad os se hvad dommen siger i det tilfælde fra Viborg, hvor der falder den første dom den 13. januar.


http://www.altinget.dk/justits/artik...en-lovgrundlag

Unge og psykisk syge dømt uden lovgrundlag

VARETÆGT: Unge og psykisk syge i varetægtssurrogat er blevet dømt for ulovlig besiddelse af mobiltelefoner, på trods af at de ikke kan straffes efter de nugældende regler. Et brud med grundlæggende retsprincipper, lyder det fra jurister.

http://www.avisen.dk/bortvist-for-at...=www.avisen.dk

Ville optage samtale med chefen: Bortvist for lydighedsnægtelse

Retten i Viborg skal onsdag 13. januar tage stilling til en principiel sag om en ansat har ret til at optage en tjenstlig samtale med en kommunal chef, skriver Fagbladet 3F.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=33063

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...inde-sted/view

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 15:04   #2
Peder Bæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peder Bæk er ny på vejen
Optagelse af møder, mobiltelefon, retssikkerhed

Det med at optage er total forivrende ..
Håber der kommer mere styr på det efter retssagen i Viborg byret ...
Retssagen er onsdag den 13 januar i Viborgbyret lokale A fra kl 9-15 ..
Alle der har lyst at overveje sagen er meget velkommen ...

Er der nogen som har yderlige spørgsmål til min sag så spørg endeligt ....

M.v.h.
Peder Bæk
Peder Bæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 15:15   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skal man passe på med at blande det hele sammen for der er stor forskel på hvorvidt det er tilladt at optage ....alt efter hvor man befinder sig og hvor man er...når man vil optage...

Som udgangspunkt er det tilladt for alle at optage møder man selv deltager i...se straffeloven §263 ....3) https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49

Er man til en jobsamtale....ja så gælder der nogle regler....at arbejdsgiveren selv bestemme hvordan disse samtaler skal forløbe og hvad man må og ikke må under disse samtaler...

Man kan ikke straffes efter straffeloven hvis man optager under en sådan samtale...men man kan blive straffet i forhold til sit job...om man får/beholder det...

Bliver spændende at se d. 13/1 om man kan bortvises hvis man alligevel optager samtalen...

Det samme hvis man sidder i fængsel....ja der må man som regel ikke have mobil telefon når man er varetægtfængslet...en ting som er besluttet på forhånd...(ved ikke lige hvordan reglerne er når det gælder unge eller psykiske syge som er i varetægts surrogat)

Når det kommer til hvad man må til en samtale på kommunen....ja så skal man læse nøje hvad det er ombudsmanden skriver...

For man kan få det indtryk at ombudsmanden siger at man ikke må optage samtaler....men det er ikke helt det han siger...han siger at kommunen selv kan bestemme om der må optages...og dette er ikke det samme som at det er ulovligt...

Dette forudsætter at de ved at der bliver optaget....og hvis de ved det og de ikke ønsker at mødet skal optages ja så kan de afslå at holde mødet med borgeren...

Så hvis man fortæller kommunen at man vil optage mødet....ja så er det kommunen der alene bestemmer om man på optage...og siger de nej...ja så må man ikke optage...gør man det alligevel ja så kan de afslå at holde mødet...

Man kan stadig ikke straffes efter straffeloven...hvis man optager alligevel...

Hvis man derimod IKKE fortæller kommunen at man optager mødet og bare gør det uden deres viden....ja så er det fuldstændig lovligt ifølge straffeloven §263...3) https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49

Så hvis man vil være sikker på at kunne optage samtalen og at mødet faktisk vil finde sted....ja så skal man IKKE fortælle at man vil optage det...dette er fuldt ud lovligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 15:46   #4
Peder Bæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peder Bæk er ny på vejen
Det jeg blev bortvis fra, var en kommunal virksomhed Bomi i Skive ..
Grunden jeg vil optage en samtale jeg blev kaldt til med centerlederen....
Men lige meget hvad så er der nogle ting der vil kommer mere klare retningslinje i når retssagen er afsluttet ...
Peder Bæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 16:14   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt sikkert @Peder Bæk....det bliver spændende at se om det indgår i ledelsesansvaret at nægte folk at tage en mobil med til en samtale...

Det jeg egentlig bare ville med mit indlæg...det var at sige at man skal passe på med at blande det hele sammen...optage....samtaler på jobbet....under varetægtfængsel....og til alm kommunale samtaler på kommunen...

Det vi herinde nok mest beskæftige os med er det sidste...nemlig de alm møder/samtaler man kommer til når man er i systemet enten som syg/arbejdsløs osv....ikke sagt dermed at din sag ikke er vigtig for det er den...

Jeg tror bare at det bliver nemmere at forstå det hele hvis man får det delt det op i forskellige dele og ikke tager det hele under et...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 16:27   #6
Peder Bæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peder Bæk er ny på vejen
Optagelse af møder, mobiltelefon, retssikkerhed

Enig ... det kan være meget forvirrende..
Jeg er sikker på der inden længe bliver kikket på det med at optage og fotografer..
Fordi det bliver brugt mere og mere, så tro jeg reglerne vil blive kikket på ..
Peder Bæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 16:33   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Og en dom på det ene område, kan måske gøre at der opstår interesse i at afprøve andre områder ved en domstol
Altså resultatet af denne, kan måske gøre at sager om optagelser ved møder med kommunen, kan blive interessante at afprøve ved en domstol
Og hvis sagen vindes i dette tilfælde, så er nogen måske mere motiverede til at afprøve de andre områder, fordi der så er større håb om at få medhold
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 16:36   #8
Peder Bæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peder Bæk er ny på vejen
Vindes sagen vil det altid påvirke kommende sager ....
Peder Bæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 16:39   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Peder:
Netop, og derfor er din sag vigtig, også for optagelser af møder med kommunen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 16:39   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peder Bæk Se meddelelser
Vindes sagen vil det altid påvirke kommende sager ....
Jeps men kun inden for samme område...altså samtaler med chefen på jobbet....i det her tilfælde med din sag...

ANg samtaler der forgår i kommunale sager...ja der forstår jeg ikke hvorfor man ikke fra de kommunale myndigheders side bare forslår at ALT bliver optaget....således at der aldrig vil kunne opstå tvivl om hvad der er sket og sagt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension