K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2008, 11:14   #21
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hans... jeg forstår det sådan, at det er DATOEN, der er vigtig. Det har intet med at gøre, om ressourceprofilen skal udfyldes eller ej.

Hele afgørelsen handler om DATOEN for, hvornår kommunen SKAL påbegynde sagen... og kommunen behøver ikke at trække tiden ud for at udfylde ressourceprofilen. Ressourceprofilen kan færdigskrives i løbet af de tre måneder, kommunen har til at samle den foreliggende dokumentation sammen.

Hvorfor mener jeg så det? Jo, for det er samtidig en sag om revalidering, og der er kravet OGSÅ, at der skal være en ressourceprofil.

Det er allerede i forløbet under sygedagpengene og opfølgningen et krav, at der tages stilling til, om arbejdsevnen vurderes truet... og det er den, hvis der er tale om revalidering.

Ja, som først skrevet, så blev det lidt hurtigt svar.

Hvis man sammen med sin jobkonsulent finder ud af, at der skal søges pension, så skal jobkonsulent lave ressourceprofil, inden den sendes til afgørende myndighed.

Hvis man søger efter § 17, så behøver jobkonsulent ikke at færdiggøre ressourceprofilen, det er derimod den afgørende myndigheds opgave.

Og her må den afgørende myndighed så ikke vente med at starte sagen om pension, til de har udfærdiget ressourceprofilen, det skal de gøre med det samme og derefter så lave ressourceprofil.

Men der skal altid være en ressourceprofil, mit indlæg gik mest på, hvorfor Helenekrs sagsbehandler (indlæg nr. 7) ikke fandt det nødvendigt at lave ressoruceprofil, idet jeg antager, at der er tale om sagsbehandleren i Jobcenteret.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 13:37   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak for uddybningen, Hans.

Så er vi jo enige.

Der skal ALTID være en ressourceprofil.

Men vi har jo set i Gribskov kommune, at de laver ressourceprofiler på akkord og også sender dem i udlicitering (tror jeg det hedder).

Så ressourceprofilerne bliver lavet af mange forskellige, afhængig af den enkelte kommune.

Det hele "sejler" efterhånden... uden tjek på personfølsomme data og uden respekt for borgerne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 03:01   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Praksisundersøgelse viser forskel på revalidering og fleksjob

Denne praksisundersøgelse er virkelig værd at læse.

Der står en masse om, hvad kommunerne SKAL skrive i ressourceprofiler.

Der står også noget om, hvor svært det er at få revalidering... og dermed grænseområdet mellem revalidering og fleksjob.

Hertil kommer, at der står en masse om, at kommunerne SKAL inddrage borgeren løbende i opdatering af ressourceprofil osv.

Overskriften på det hele er, at kommunerne skal få borgerne hurtigst muligt i arbejde....

I disse revalideringssager er der fejl i 55 ud af 89 sager... som ALLE var blevet hjemvist, hvis borgeren havde klaget... 55 ud af 89!!!!

God læselyst.

http://www.statsforvaltning.dk/Evere..._sept_2007.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 12:34   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om syge på kontanthjælp og matchgrupper

I denne undersøgelse kan man læse en masse om, hvad der sker, når/hvis sygedagpengene udløber, og man ender på kontanthjælp.

Det uhyggelige er, at kommunen, når man er placeret i match 5, kan "parkere" borgere i en uendelighed ved at indhente lægepapirer til dokumentationsbrug... UDEN at der sker yderligere i sagen.

Denne "dokumentation" kan trække ud i årevis.

Undersøgelsen viser også, at de personer, der har været i match 5 i lang tid, IKKE er kommet nærmere arbejdsmarkedet.

Rigtig mange er kommet længere væk fra arbejdsmarkedet - er altså typisk flyttet fra match 1-4 og hen på match 5.

Hertil kommer, at INGEN, der har været i aktivering mv., har efterfølgende været ansat i job med løntilskud, som da også påtales i undersøgelsen.

Men prøv at læse den. Der er meget nyttig viden om love og paragraffer, som forklares.

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/PU_ma...2008_15_53.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 17:12   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej zusa.
Det er ganske rigtig, at de ikke burde underkende et job-center. første gang jeg blev indstillet til pension var 2005, da var det sygedagpengeafdelingen. har siden 2005 stået i match 5, og gør det fortsat.
problemet er her, som jeg ser det, at jeg har en sag om merudgifter i denne afdeling, ved tilkendelse, skylder de mig et stort beløb, pga manglene svar i snart 2 år.
Såfremt jeg får pension, er man atomatic omfattet af personkreds, hvilket de offecielt stiller spørgsmål tegn ved. De tager sig kun af den sociale lovgivning, feks merudgiften og lign.
det er dog ikke samme afdeling, som bevilliger feks hjemmhjælp, som jeg også har, dertil indkøbsordning, mv.
men lægekonsulenten som skriver konsulentudtagelserne i merudgiftssagen, sidder med i pensionssamrådet.
han har jo streget alle 3 diagnoser, og erstattet med sin egen. Jo det er en dygtig mand, og de er vældig glade for ham.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 02:52   #26
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
ha ha zuza den gemmer jeg lige som en ekstra sikkerhed at kunne smide foran min sagsbehandler, nu her i marts når mine sygedapenge skal genforhandles osv... for det vil være et godt agument til min plan a og b med hendsyn til fremtiden fleksjob osv...
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 02:09   #27
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Hej

Jeg kan ikke få dit overnævnte link med stadsforvaltningen til at virke ,det med forskellen på fleks og revalidering.

Giv mig en finger så tager jeg hele hånden.

venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 02:22   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Godt du gjorde opmærksom på det, Baldur.

Mystisk... men så prøver jeg igen her:

http://www.statsforvaltning.dk/Evere..._sept_2007.pdf

Nu har jeg prøvet, og det virker her.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 13:46   #29
webbelin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2008
Lokation: Nordjylland
Alder: 61
Indlæg: 29
Styrke: 17
webbelin er ny på vejen
Ressource profil

Sjovt nok var min også forsvundet op til flere gange ..

Men jeg havde da selv kopi af den .. så når jeg ankede min sag på min ressource profil..kunne jeg sende den med til ankenævnet.

Jeg vandt da også min sag.

Der blev så lavet en ny ressource profil
den var jeg ikke enig i .. den handlet ikke om mig .. for intet i den var rigtig.

sagsbehandleren var rasende da jeg ikke ville skrive under på den men istedet rettede på den.

Han ringede mig op og sagde at kutymen var at jeg først skulle skrive under på den .. og så. kunne jeg evt. rette den..

Hvilket jeg selvfølgelig IKKE gjorde..
nok er jeg dum .. men

Den blev gemt igen og væk.. så der skulle laves endnu en ny .. men her stoppede festen.

jeg skrev en ressource profil selv på 11 sider..sjovt nok gjorde den udslaget på min sag der tog knap 12 år.
webbelin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 00:21   #30
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
godt gået.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlige ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 145 02-08-2010 22:01
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
ressourceprofiler Flisbeth Alt det andet 4 04-11-2007 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension