K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2008, 19:41   #21
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
Hej carina.

Undrer mig lidt over du skal til en psykolog, hvor der er en egenbetaling for dig.

Du kan da henvises til psykiater der kan gøre det samme for dig som en psykolog og der skal du ikke betale noget selv.

Prøv at snakke med din læge.

Phönix



hejsa ...jeg vil bare lige sige ,at jeg ikke syntes en psykiater er det samme som en psykolog, en psykolog kan man snakke med,en psykiater er der mere for finde en medicin der kan hjælpe en...men nemmere komme til en psykiater end en psykolog...tror psykiater er gratis for komunen men en psykolog koster penge...
men underligt at skulle betale for en psykolog???? det ville jeg anke!!
Ved godt det normalt er hvis der skal bruges medicin, der henvises til psykiater men kan da oplyse, at en psykiater (en god en) kan bruges til nøjagtigt det samme som en psykolog (vel at mærke hvis de gider).

Har en utrolig god psykiater som jeg har gode samtaler med og er helt ude af medicinen nu.

Så det bøvl med at skulle søge om psykolog er ikke altid nødvendigt.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:56   #22
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
jeg har undersøgt det med psykriater, men der er et års ventetid....så det er jo helt vildt
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 17:31   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske kan du få din læge til at henvise dig til en anden psykiater (med mindre ventetid), sådan har jeg selv måtte gøre i perioder hvor lokummet brændte og jeg havde akut brug for behandling.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 22:46   #24
PinkGnalling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
PinkGnalling er ny på vejen
Jeg går ud fra, at du allerede er ud i en forlængelse af dine sygedagpenge. Ved du hvilken § du er forlænget efter? Det burde fremstå af f.eks. et brev du har modtaget vedr. forlængelse.
Jeg synes at det er forkasteligt, at der kan gøres 4 ressourceprofiler væk på 1 år. De burde være i et af deres systemer. Kan du huske, om du har haft den til parshøring og godkendelse? Hvis ja, så skal den ligge i systemerne!

De 7000,- til psykiater, har højst sandsynligt været i forbindelse med indhentelse af en speciallægeerklæring.

Jeg ville ikke råde dig til at søge en pension i øjeblikket, da den så bliver søgt på det foreliggende i din sag (dvs. stop af sygedagpenge i behandlingsperioden). Og hvis din arbejdsevne ikke er helt afklaret endnu, så vil jeg råde dig til at afvente indtil du er færdig med arbejdsprøvningen og har fået en snak med din virksomhedskonsulent og sagsbehandler.

Under sygedagpengeloven bliver de sygemeldte kategoriseret i 3 kategorier.
1 - tilbagevenden til arbejdsmarkedet umiddelbart forestående (opfølgning hver 8. uge).
2 - f.eks. arbejdsevne kan være truet (opfølgning hver 4. uge - da der kan være meget usikkerhed omkring sygeforløbet).
3 - længerevarende sygeforløb med fast behandlingsplan f.eks. cancer eller psykiske lidelser(opfølgning hver 8. uge)
Så jeg går ud fra, at du har haft oftere kontakt med kommunen end hver 3.mdr, og håber det - da det er længe at gå i 3 mdr.
PinkGnalling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 23:10   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af PinkGnalling Se meddelelser

Jeg ville ikke råde dig til at søge en pension i øjeblikket, da den så bliver søgt på det foreliggende i din sag (dvs. stop af sygedagpenge i behandlingsperioden). Og hvis din arbejdsevne ikke er helt afklaret endnu, så vil jeg råde dig til at afvente indtil du er færdig med arbejdsprøvningen og har fået en snak med din virksomhedskonsulent og sagsbehandler.
Jeg ved ikke om jeg har forstået dig ret, men det er ikke sådan at ens sygedagpenge bliver stoppet i behandlings perioden af en førtidspension hvis det er det du mener ...

I følge sygedagpenge loven står der som begrundelse for forlængelse §27 stk 6) der er påbegyndt en sag om førtidspension

Men det er rigtigt at det er farligt hvis ikke man er rimlig sikker i sin sag for så stopper sygedagpenge i det øjeblik man får afslag men står man og skal have stoppet sine sygedagpenge pga varigheds grænsen og der ikke er andre regler man kan gå under, så kan det være en stakket frist netop at søge en §17 for at beholde sine sygedagpenge lidt længere

men klart er man på sygedagpenge ja så er det sidste udvej ...
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 15:30   #26
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Question afmeldelse fra reva

hej. så er det snart længe siden jeg har været herinde, men nu har jeg igen brug for råd og hjælp. efter endt arbejdsprøvning der sluttede 12.12.08 efter planen, men hvor jeg dog ikke blev øget mere i tid end de 4 timer ugentlig, men en buffer der hed, jeg kunne gå hjem før tid hvis jeg havde mange smerter, er arbejdsprøvningen nu overstået, hvorefter jeg intet hørte fra hverken kommunen eller reva, ringede min sagsbehandler fra Reva så idag. han ville bare fortælle han var igang med at afmelde mig til ordinært arbejde fra reva.... jeg er rimelig langt nede, det var jo ikker lige det svar jeg havde håbet på. jeg spurgte om vi ikke skal ha et møde først, men det var ikke med reva, da beslutningen allerede var taget på det tværfaglige team, hvis jeg ville ha et møde, må det blive med min myndighedssagsbehandler.
hvordan kan de komme frem til jeg kan klare 37 timer, når de ikke har formået at øge mig i tid over de 3 mdr??? hvad skal jeg gøre nu??? er der nogle der har nogle gode råd??
carina
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 16:01   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
afmelde mig til ordinært arbejde fra reva
Det var dog en mystisk formulering.

Du har krav på en skrivelse fra kommunen, HVER GANG der træffes en afgørelse i din sag, og i denne skal fremgå love, klagevejledning mv.

Du kan evt. samtidig bede om aktindsigt... også hos Reva, så du kan se, hvordan i alverden de er kommet frem til, at du skulle kunne arbejde fuld tid.

Men forlang at få et brev med den nye afgørelse... straks.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 16:26   #28
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Unhappy afmeldt reva pga diskrepans

Jeg har nu modtaget afmeldelsen fra Reva. De afmelder mig pga diskrepans... de har brugt 3 år gamle læge papir til det.Jeg har nu bedt om en nyhenvisning til Ringe Rygcenter, gennem min læge, da det da ikke kan passe de kan træffe en afgørelse på så gamle papir...
hvad gør jeg nu, hvis de stopper mine sygedagpenge inden så længe. min myndighedssagsbehandler siger jeg skal partshøres på min ressource profil,og så træffer hun en afgørelse.men det blir jo nok efter de papir hun har der nu, og ikke de nye der vil komme på et tidspunkt, der er jo lang ventetid til rygcentret, og jeg er blevet forlænget en gang i mine sygedagpenge, nemlig da jeg skulle arbejdsprøves.
Reva skriver også jeg er urevaliderbar...reva mener mange af mine smerter er psykosocialt, da det blev nævnt i de papir fra Ringe Rygcenter at noget af det kunne være psykosocialt, men jeg har jo også 2 diagnoser. Men nu er alle andre lægepapir( incl dem fra min egen læge) åbenbart overflødige, da de kun har fokus på det psykosociale.jeg blev så henvist til en psykolog på Reva, der skriver min hjerne ikke fejler noget... hmm ja det er vel godt nok at vide, men hvad hutten har de gang i, de modsiger jo næsten sig selv. og hvordan kan de sige jeg er urevaliderbar, hvis de mener jeg kan arbejde 37 timer, selv om jeg kun kom op på 18-20 timer ugentligt i arbejdsprøvningen????ja, jeg fatter det ikke!!!
hjælppp

Sidst redigeret af carina36; 26-01-2009 kl. 16:34.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 09:28   #29
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carina36 Se meddelelser
Jeg har nu modtaget afmeldelsen fra Reva. De afmelder mig pga diskrepans... de har brugt 3 år gamle læge papir til det.Jeg har nu bedt om en nyhenvisning til Ringe Rygcenter, gennem min læge, da det da ikke kan passe de kan træffe en afgørelse på så gamle papir...
hvad gør jeg nu, hvis de stopper mine sygedagpenge inden så længe. min myndighedssagsbehandler siger jeg skal partshøres på min ressource profil,og så træffer hun en afgørelse.men det blir jo nok efter de papir hun har der nu, og ikke de nye der vil komme på et tidspunkt, der er jo lang ventetid til rygcentret, og jeg er blevet forlænget en gang i mine sygedagpenge, nemlig da jeg skulle arbejdsprøves.
Reva skriver også jeg er urevaliderbar...reva mener mange af mine smerter er psykosocialt, da det blev nævnt i de papir fra Ringe Rygcenter at noget af det kunne være psykosocialt, men jeg har jo også 2 diagnoser. Men nu er alle andre lægepapir( incl dem fra min egen læge) åbenbart overflødige, da de kun har fokus på det psykosociale.jeg blev så henvist til en psykolog på Reva, der skriver min hjerne ikke fejler noget... hmm ja det er vel godt nok at vide, men hvad hutten har de gang i, de modsiger jo næsten sig selv. og hvordan kan de sige jeg er urevaliderbar, hvis de mener jeg kan arbejde 37 timer, selv om jeg kun kom op på 18-20 timer ugentligt i arbejdsprøvningen????ja, jeg fatter det ikke!!!
hjælppp
... undre mig lidt over den udtaelse læge viggo jensen på ringe rygcenter kom med, nemlig at der kunne være psykosciale konponenter... han er jo ikke psykolog, så hvordan kan han vide det??? det er den udtaelse odense kommune nu hænger sig i.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension