K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2013, 21:51   #1
E.A
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
E.A er ny på vejen
mulighed for flex

Hej

Jeg er sygemeldt er 29 år , er uddannet pædagog, men har ikke været ude at arbejde efter uddannelsen, da jeg holdt barsel. Nu er jeg sygemeldt pga. smerter i min vestre side af kroppen, jeg har været til MR scanning, og der er vist at jeg har diskusprolaps i nakken og slidforandringer med diskprostrusion i lænden. Jeg har smerter i nakken som stråler ud i armen og i lænden som stråler ned i benet.

Jeg skal ud i noget der hedder kompetancecenter, i afklaring om min fremtidige jobmuligheder.

Min sagsbehandler sagde at der vil man finde ud af hvad jeg kan, hvilke skånehensyn jeg skal have og hvor mange antal timer jeg vil kunne arbejde.

det mit spørgsmål går ud på er at min sagbehandler sagde til mig , uanset hvor mange timer jeg "kommer op på" så er der ikke mulighed for en flexjob da jeg er for rask til det, selvom jeg har smerter påvist med MR det jeg har skrevet foroven. Hun siger at de nye regler er sådan at man næsten ikke kan få flexjob. Det hun fortalte mig var jeg jeg vil finde ud af hvad jeg kan , og så skal jeg bare stille mig til rådighed med de antal timer jeg nu kan, og så er det op til min a-kasse og vurdere om det er nok til fuldtidraskmelding. så når kompetancecenter har vurderet mig kan jobcenter egentlig stoppe min sygedagpenge, med den begrundelse at jeg er afklaret, og så må jeg ud og søge job med de antal timer, (men jeg er sikker på at ingen a-kasse vil tage mig , heller ikke min egen nu BUPL , hvis ikke jer er fuldraskmeldt med "37" timer til rådighed, og så ender jeg med at ryge på kontanthjælp.

Er det i virkeligheden sådan, eller skal kompetancecenter og kommunen nu vurdere hvad jeg kan og evt. instille mig til ev.t flexjob eller revaldering
E.A er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 23:56   #2
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Hej E.A.
Du skal afklares i en arbejdsprøvning og så skal der indhentes lægelige oplysninger.
Har selv været møllen igennem og kæmper med en ankesag i forhold til stop af SP og i den forbindelse afslag på fleksjob. Er nu på kontanthjækp. Og det er udgangspunktet desværre håber du finder en løsning. Men kommunen kan vist ikke stoppe dine SP før du er afklaret håber du finder ud af det og ellers er der massere hjælp at hente herinde
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 06:34   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er desværre ikke rigtigt, du er ikke sikret sygepenge i din afklarings periode, tværdig mod, de fleste ender på kh før de får fleks.

Selvføllig er der mulighed for fleks men det er svært at få, især når man som du er meget ung, de vil først afprøve dig i andre job, selv om du er udannet kan det være, a´t du ville kunne være selvforsøgende inden for andet fag.

og det er det der betyder noget din arbejdsevne indefor div arbejde, du kan risiketer, at både skak afprøves inden for børn,pleje, butik, kontor og hvad de kan komme i tanke om
de nye recurce forløb tager op til 5 år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 09:41   #4
E.A
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
E.A er ny på vejen
Tak for svar.

Jeg er heller ikke imod at blive afprøvet i forskellige fag, men det der undrer mig bare er at min sagsbehandler siger at flexjob er der ingen tale om, selvom hun ikke ved hvad jeg kan klare og hvor meget, altså antal timer. Jeg har dokumenteret fra speciallægen hvad jeg fejler.
Tænker sådan lidt at afklaring kommer til at være "spild", hvis det på forhånd alligevel ikke vil være flex. eller revadering i tankerne, ikke at jeg siger at det skal det, men nu hvor jeg nærmest har svært ved at holde smerterne ud derhjemme, med de huslige opgaver, så tænker jeg da at jeg nærmest på forhånd ved at jeg ikke vil kunne klare en fuldtidsjob og også have overskud når jeg kommer hjem.
E.A er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 09:51   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ved at BUPL har en har en person som man kan få som bisidder med til møderne på jobcenteret - prøv at kontakte dem.

Jeg har høre at det nu er svært at tilkendt fleks hvis man kan arbejde 20 eller mere om ugen, for så kan svaret være at man må klare sig med et deltidsjob (men jeg ved ikke hvor reglerne for dette findes) - men at hun inden du er arbejdsprøvet afviser fleks, det kan hun ikke.

Du skal bede om aktindsigt så du kan se om hun har skrevet noget ned http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf . Det er altså ikke hende der beslutter dette, selv om jeg godt ved at det er svært hvis hun ikke vil hjælpe dig frem til det.

Du kan godt få bevilliget fleks pga kroniske smerter (det er jeg selv blevet efter et overfald i mit arbejde som pædagog) - det kom da helt an på at alle neurologer, ortopædkirurger, fys m.v skrev at mine smerter var kroniske/ stationære, uden behandlings muligheder og at prognosen var dårlig. Samtidig blev jeg arbejdsprøvet til kun at kunne arbejde 12 timer om ugen.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 13:50   #6
E.A
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
E.A er ny på vejen
Hej

Vil nu give afklaring en chance, og så ser jeg derefter hvad der sker. tak for gode råd
E.A er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2013, 14:14   #7
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Wink

E.A:

Som du skriver indledningsvis: Min sagsbehandler sagde at der ( i kompetencecenter) vil man finde ud af hvad jeg kan, hvilke skånehensyn jeg skal have og hvor mange antal timer jeg vil kunne arbejde.

Så må det være antallet af timer som indikerer hvor mange timer du kan klare. Har selv oplevet igennem et langt sagsforløb hvor sagsbehandlere har sagt hvad der er muligt og ikke muligt - og det er ikke altid rigtigt det de siger. Lad dig afklare på centeret og tag den derfra og vend tilbage til k10 for at søge råd, hvis du ikke føler du bliver hørt i dit videre sagsforløb.

NB: caropigen - Ku du skrive på tråden: Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft om dit sygedagpengestop og årsagen til du ikke kom i arbejdsprøvning, - da vi er flere i den tråd som har stået eller står i lign situation. Hvorfor blev du stoppet på SP og hvorfor fik du afslag på fleksjob.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mulighed for fp eller flex ? Physen Alt det andet 3 07-09-2010 19:43
Mulighed for førtidspension. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 99 24-08-2010 00:13
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension