K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2018, 21:28   #1
Nice
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nice er ny på vejen
På sygedagpenge forlængelse og jobkonsulent?

Hej
Jeg er på forlænget sygedagpenge siden aug. 2017
Jeg er forlænget på baggrund af en arbejdsskade fra 2016, hvor AES ikke har afgjort tab af erhversevne.

Kommunen vil tilkoble jobkonsulent?

Vil en evt. afprøvning indgå i vurderingen mht Flex eller førtidspension?
Jeg forstår ikke rigtig sammenhængen, da jeg ikke er i jobafklarings forløb, ej heller i ressourceforløb?

Jeg er fortsat erklæret uarbejdsdygtig bredt.
Jeg afventer udredning på arbejdsmedicinsk klinik.
Jeg afventer behandling på smertecenter.

Nogen der kan hjælpe..

Vh
Nice
Nice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2018, 10:05   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nice Se meddelelser
Vil en evt. afprøvning indgå i vurderingen mht Flex eller førtidspension?
Jeg forstår ikke rigtig sammenhængen, da jeg ikke er i jobafklarings forløb, ej heller i ressourceforløb?
En arbejdsprøvning (eller praktik med formålet, at afklare arbejdsevnen) plejer lige præcis, at blive brugt til, at vurdere om borgeren skal have fleks eller førtidspension.

Det er helt normalt, at starte denne afklaring mens borgeren er på sygedagpenge.


Nogle grundlæggende råd i forb. med arb.prøvning:

Start med at spørge sb hvad du skal gøre, hvis du en dag ikke kan klare de aftalte timer og er nødt til, at gå hjem før tid, af helbredsmæssige årsager.
Svaret kan f.eks. være, at du skal starte med, at sige det til en kontaktperson på afprøvnings-stedet og derefter ringe/maile til sb.

Mød op hver dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det. Også selvom det betyder, at du blot kommer for, at fortælle, at du har det meget skidt og går hjem igen.

Sig fra og gå hjem når du ikke kan klare, at arbejde mere.

Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen.
Se her hvordan det kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Dagbogen sender du til sb og jobkonsulent hver uge. Gerne i mail. Hvis du afleverer personligt, så bed om kvittering for modtagelse.

Husk, du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2018, 10:23   #3
Nice
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Nice er ny på vejen
Link til dagbog vedr. Praktik forløb

Hej
Praktik
Fik et godt råd mht at føre udførlig dagbog..
Men mangler et 🔗 link, der relaterer hertil..

Vh
Nice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2018, 10:25   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nice Se meddelelser
Hej
Praktik
Fik et godt råd mht at føre udførlig dagbog..
Men mangler et 🔗 link, der relaterer hertil..

Vh
Her er det rigtige link (ved ike lige hvad der gik galt i det forrige indlæg): http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension