K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 10:25   #1
movita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
movita er ny på vejen
Spørgsmål ang. skattefradrag

Hej

Jeg er endelig efter 10 års kamp, blevet tilkendt førtidspension her pr. 1. sept 2011.

Jeg er selvfølgelig i gang med at ordne alle de papirer osv som der skal ordnes. Har bla kontaktet SKAT, for at opgive min nye indtægt, går fra kontanthjælp til pension.

Stigning i månedlig ydelse, og så sletning af fradrag til Fagforeningskontigent, er eneste ændring der er sket...alligevel er mit måndelige fradrag faldet fra 5000.- til 3400.- pr måned, og det syns jeg godtnok er noget af et ryk.

Kan det godt passe ?

Vil også lige spørge jer om i er fortsat med at være medlem af jeres fagforening. I mit forbund kan jeg fortsætte mit medlemsskab for 148.- om måneden, men har jeg brug for min fagforening mere ? Hvad siger i ?

God dag til alle
movita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:44   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis dit fredrag tidligere har været for højt, foretager SKAT jo nu er opdatering ad det hele. Hvis dette er tilfælde,t kan det betyde, at du slipper for en restskat hørende til indeværende skatteår. Men lige præcis dine tal er et mellemværende mellem dig og SKAT.
Hvad angår fagforening kunne du spørge foreningen om, hvad de mener du vil kunne få for kontingentet, når du er fp.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:00   #3
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er også lige blevet tilkendt fp, jeg har meldt mig ud - er bange for jeg lige var hurtig nok, da jeg har en sag kørende ved ASK, som muligvis ender i retten. Jeg har selvfølgelig advokat på, men via min fagforening, ville jeg have fået gratis retshjælp. Var det ikke pga min sag i ASK, havde jeg intet at bruge min fagforening til, intet!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:01   #4
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
P.s stort tillykke med din fp :0)) bedre set end aldrig :0))
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:10   #5
JegHåber
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
JegHåber er ny på vejen
Hej

Mht. månedlig fradrag. Prøv at hente den gamle og den nye forskudsopgørelse på skat.dk - tast-selv-borger. Sammenhold så indtægterne og udgifter, så kan du se, om der er sket andre ændringer.
Det vigtigste er at den nye er nogenlunde i orden. Du behøver ikke at være så præcis (+/- 20.000 betyder ingenting) med førtidspensionen, da der løbende betales skat af den.

Da "mindre" ændringer i den løbende indkomst ikke har betydning for månedeligt fradrag, har det nok heller ikke større betydning, om du får kontanthjælp og førtidspension.

Læg også mærke til, om %-satsen er ændret. Ligger på ca. 40%.

Mht. fagforening: det kunne da godt være, at du skulle blive i fagforeningen. Spørg din fagforening. Min sagde selv på eget initiativ at jeg ligeså godt kunne melde mig ud. De kan ikke hjælpe mig som førtidspensionist.

Jeg vil da tro, at du under alle omstændigheder ligeså godt kan melde dig ud af a-kasse, men igen spørg fagforeningen.

Hilsen
Dorte
JegHåber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:17   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ang dit skatte spørgsmål, ja, så er det netop en individuel udregning m flere faktorer og jeg kan varmt anbefale dig, at hvis ikke dit lokale skatte kontor mfl kan hjælpe dig, ja, så gå til "hovedet" - altså din regions skatte kontor(sagt af ftp der har kæmpet i næsten 3 år for at få min og husbonds retmæssige udbetaling, suk)

Hm, ja, der ville jeg jo også netop sige(som Bertel Haarder): så spørg for .... -din fagforening om hvad netop den kan gøre for dig, om du vælger at beholde den ikk´

OBS, for vores vedkommende(fr og husbond begge ftp) har vi beholdt fagforeningens SOLIDARISKE forsikringsdel.

Vi er ikke i stand til at få, eller rettere betale!, med alle de forbehold forsikringer generelt vil tage -fx en dødsfaldssum til evt efterladte

-men er jo ikke klar over hvor vigtigt det er for dig, men nu har du da fået et par ideer eller to til orientering
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Snyder syge for skattefradrag jomfruen Politik og Samfund 19 27-05-2013 23:12
Ekstra skattefradrag carinae Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2013 19:28
Afskaf skattefradrag nocturne Politik og Samfund 0 30-11-2011 13:14
Et par spørgsmål om Ftp Karin1982 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension