K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2011, 07:36   #11
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Var ved lægen igår - hun synes bestemt også jeg skal blive ved med at være sygemeldt. Jeg har også en snert af depressionen igen, så er sat i anti-depressiv behandling igen. ØV
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 12:20   #12
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Var til 6 ugers sygemelding samtale i tirsdags på jobcenter, det gik fint. Hun lød meget forstående overfor at jeg ikke kan abejde pt.
Hun ville sørge for at fleksjob konsulenten fik snakket med min arbejdsgiver og rykke sygehuset for en ny tid, så kommunen kan få en "dugfrisk" status.

I dag ringer min fleksjob konsulent så og spørger om jeg kan begynde at arbejde minimum 1 dag om ugen nu - for at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet.
Dette måtte jeg pænt takke nej til, kan knap nok fungere herhjemme - så hvor skal overskuddet til arbejde så komme?? Spiser dagligt 2 x morfin og en bunke andet smertestillende - har konstant hovedpine og smerter i skuldre/arme.

Følte mig faktisk presset til at sige ja, men sagde nej - og tilføjede indtil videre. . . . Min egen læge og fys. har sagt at jeg skal være hjemme og få styr på nakken/skuldre etc og afvente effekt af medicinen inden jeg skal igang igen...

Tror ikke selv jeg kan holde til arbejdet mere. Jeg har haft over 50 sygedage i år - og jeg burde nok været blevet hjemme i mindst 20 dage mere. Jeg har slæbt mig afsted med lungebetændelse, fået min kæreste til at kører mig på arbejde, når jeg har været for påvirket at medicin, blot for at bevise at jeg gerne vil arbejde.

Og nu hvor jeg har gået syg i sammenhængende 7 uger - føles det som om, at kommunen ikke hurtigt nok kan få mig igang igen...

Tror selv at det ender med en fyring fra min arbejdsplads ( de er meget pressede pga. den økonomiske krise, flere af mine kollegaer er blevet fyret.)
Og inderst inde ønsker jeg også en pension. Jeg orker ikke kampen mere.
Men det kan jeg vel ikke ligefrem fortælle fleksjob-konsulenten, vel???

Men så længe jeg ikke er fyret, så sker der vel heller ikke det store i min sag.

Undskyld det rodede indlæg, der farer bare så mange tanker i min lille knold
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 07:05   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MetteMusen Se meddelelser
Og inderst inde ønsker jeg også en pension. Jeg orker ikke kampen mere.
Men det kan jeg vel ikke ligefrem fortælle fleksjob-konsulenten, vel???
Nej, den bør du holde for dig selv.

Ofte bliver ordet "førtidspension" først nævnt til aller aller sidst, når sb har fakta fra div. læger, arb.prøvning m.m. og skal skrive rp'en.

Prøv om du kan ignorere deres pres, det er en del af deres job.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 07:17   #14
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hej Vovse har fuldstændig ret bliv på din sygemelding og lad dig ikke presse. Hvis din speciallæge ikke er samarbejdsvillig - så bed om en secon opinion det har du ret til. Din sygdom er noget rigtig møj i og med den medicin du får og skal have fremover har nogle grimme bivirkninger - ofte også psykiske. I og med du forbliver sygemeldt tvinger du kommunen ud i en overvejelse på hvad nu - især hvis det ender med en fyring. De vil sansynligvis sidde som høge og forvente en yderligere erhvervsafklaring m.h.b på om du er blevet så ringe at flex ikke længere er en mulighed. Hvis og når den tid kommer ville jeg hvis jeg var dig - prøve om den endelige afklaring kunne ske på et revalideringscenter - hvis der sådan et der hvor du bor. Det er min erfaring at ved at gøre dette er det tit endestationen idet rådgiverne er nødt til at atge centrets vurderinger som pålydende og følge deres indstillinger. Det forudsætter selvfølgelig at din arbejdsevne er lig nul i forløbet og understøttes af de lægelige kræfter.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 08:53   #15
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Tak for svarene. Synes det er hårdt at fleksjobkonsulenten presser på, selvom sb har skrevet ned at jeg er sygemeldt på ubestemt tid!

Hvis jeg stadig er sygemeldt i uge 40 skal jeg på kursus: Mod på hverdagen. Det er spændende hvad det byder på!

Jeg tager så meget smertestillende at jeg ikke kan jo ikke køre bil (det kursus ligger 15 km fra vores hjem - ingen offentlige transportmidler).
Kan jeg få kommunen til at hente/bringe mig???

Jeg må jo bare følge strømmmen så meget som muligt, og så håbe på, at læge-erklæringerne og mit arbejdsevne viser, at jeg ikke kan holde til mit arbejde.

Men god weekend til alle derude ;o)
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang fiskecykel Spørgsmål ang fleksjob 6 11-10-2011 22:21
Forlængelse af sygedagpenge mens ansøgning om fleksjob er igang? Beatrice Spørgsmål ang fleksjob 16 17-12-2010 01:20
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16
Hjælp - Hvordan kommer jeg igang?! Mette1107 Spørgsmål ang fleksjob 5 02-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension