K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2009, 11:09   #1
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Arbejdsprøvning inden pension

Ja, så har konsulenten endelig fundet et sted til min arbejdsprøvning. Det første sted ente med kaffe og boller fordi de ikke kunne bruge mig (det kunne de have sagt sig selv på forhånd), så blev jeg spurgt om jeg kendte et sted selv, hvor de kunne bruge mig????? foreslog så et sted i et nyt sundhedshus vi har fået i området (jeg er udd. sygehj. og lægesekr.) men der var ingen af dem, hverken fysioterapeuter, læger, tandlæger m.m. der kunne bruge mig, så nu er jeg startet hos en alternativ behandler ca. 10 timer ugentligt. Hvor lille et antal timer kan en flexjob være???
Undrer mig stadig over at skulle i arbj.prøvning da jeg ikke længere har nogen skrivefunktion med hænderne tilbage kun på en PCér med skinner på. Også fordi speciallægen har skrevet sort på hvidt at det er formålsløst, men uden arbj.prøvning ingen pension, så nu må jeg vente og se. Bare det at gå en tur i byen og se på butikker giver mig så store smerter i ryggen at jeg må spise en h....... masse piller der alligevel ikke hjælper det store og giver mavepine istedet for øv øv øv
Er der andre hypermobile og fibromyalgier i Sønderborgområdet.

Sidst redigeret af L. Hagenau; 20-08-2009 kl. 11:11. Årsag: mere tekst
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:10   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
om de kan bruge dig eller ikke, har intet at gøre med en arbejdsprøvning. fatter ikke hvordan en konsulent kan sende dig ud sådan et sted. stedet skal tage i mod dig, de ved på forhånd at du skal have skånebehov. Det er jo ikke gratis arbejdskaft vi snakker om. det er det så alligevel, for det koster ikke stedet noget, og desværre prøver nogen og udnytte dette. Men det skal konsulenten, da være 100 procent opmærksom på.

Desværre undersøger konsulenterne åbenbart ikke stederne ordenligt først.
du skal ikke selv søger for et sted, plus de kan være inhabile, hvis det er nogen du kender.
Men du kan ikke undgøre det med mindre det står højt og tydelligt i dine lægepapir, at det vil skade dig med en arbejdsprøvning.
Samt uden en arbejdsprøvning og en tilhørende ressourceprofil, er det næsten umuligt og få en pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 23:41   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Mht. dit spørgsmål om timeantallet i fleksjob, så er der enkelte som har
et fleksjob på 10 timer og endda derunder, men det hører vist
til sjældenhederne, der er ingen konkrete krav til timeantallet.

Herunder kan du læse om fleksjobordningen og betingelserne herfor.

http://www.clh.dk/?id=1474
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis du går på pension inden 2020, bør du læse videre her. phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 12-01-2011 13:44
For syg til arbejdsprøvning - ej pension zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 0 11-06-2010 16:19
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16
Mere fokus på behandling, inden kommunerne giver pension til psykisk syge @PerChr Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 08-01-2008 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension