K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 12:00   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Det dumme ved Fibro er jo, at det ikke går over til næste dag, mine smerter.
Nu HAR Jeg ondt, og hvis Jeg sidder helt stille, vil det MÅSKE være OK om 1-2 UGER. Og det er kun måske.
Derfor er det jo vildt svært at finde balancen.
Alt dette bør tydeligt fremgå af din dagbog.

De dage/perioder hvor du har ondt kan du, hvis du magter det, møde op og fortælle hvordan du har det (bare f.eks., at du har mange smerter) og så gå hjem igen.
Så kan de se, at det ikke er fordi, at du f.eks. ikke kan komme op om morgenen, eller andre af de tåbeligheder kommunerne kan finde på, at fyre af.

Ved at møde op viser du, at du er mødestabil, at du holder aftaler og at du ikke er usamarbejdsvillig. Du viser, at du gerne vil, men at du ikke kan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 14:49   #12
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Alt dette bør tydeligt fremgå af din dagbog.

De dage/perioder hvor du har ondt kan du, hvis du magter det, møde op og fortælle hvordan du har det (bare f.eks., at du har mange smerter) og så gå hjem igen.
Så kan de se, at det ikke er fordi, at du f.eks. ikke kan komme op om morgenen, eller andre af de tåbeligheder kommunerne kan finde på, at fyre af.

Ved at møde op viser du, at du er mødestabil, at du holder aftaler og at du ikke er usamarbejdsvillig. Du viser, at du gerne vil, men at du ikke kan.

Det er præcis den model Jeg bruger.
Jeg møder op hver eneste dag og er der det antal timer Jeg skal.

Jeg havde 100 % mødedeltagelse sidst. hvilket så blev brugt imod mig...
Men Jeg vil simpelthen ikke "lade som om". Det kan ikke være rigtigt.

Min kroniske sygdom ER reel, men Jeg kan godt møde op og være tilstede. Jeg kan bare ikke foretage mig noget.
Kan godt mærke min ryg klager over alt det gåen, bare for at komme frem/tilbage, så sygemeldning KAN komme på tale, men satser ikke på det.

Min chef siger også , at Jeg bare skal gå hjem.

Men det er svært at finde den gyldne vej, hvor man passer på sig selv/viser sin gode vilje. Jeg har bedst af at blive hjemme.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:22   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser

Men det er svært at finde den gyldne vej, hvor man passer på sig selv/viser sin gode vilje. Jeg har bedst af at blive hjemme.
Jeg sidder og tænker hvorfor er det sådanne,at man bedre kan klare det hele når man er hjemme-selv tror jeg det har noget at gøre med,at når man er hjemme så kan man bedre gøre tingene i sit ejet tempo,og men kan lige sætte sig eller tage 5min på langs for at aflaste ryggen helt eller hvad der lige skal til for at fungere, gøre tingene når pillerne virker best mine piller virker best fra 2 til 4 time ellers men de må kun tages hver 6 time.

Alt det er så svært/umuligt at passe ind på en arbejdsplads,jeg håberfor dig at det vil være den sidste du skal igemmen.

Jeg tror også jeg her fribro,men når jer med fribro ikke bliver hørt og forstået,så vil jeg virkelig ikke have det på mine papir,for jeg tror at det er jeres største problem at i ikke bliver taget alvorligt.Der er sempelhend stadig for mange der ikke tror sygdommen eksistere.

Godt at høre de er søde ved dig hvor du er.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-03-2011 kl. 16:29.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:05   #14
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, når Jeg er hjemme kan jeg jo lægge mig, som Jeg ofte gør og sove.
Jeg sover rigtig skidt om natten, og er iøv. meget træt/udmattet altid.

Jeg kan få ud og sætte en maskine tøj over, eller lade være, stoppe.

Sætter mig og læser lidt.

Går måske en lille tur.

Tager el.cykel til fysio til træning, hvis det er en god dag.

Går en tur sammen med Høns og hund i have,n og nyder det pibler op af jorden.

Kan sætte mig og glo ud i luften 5 timer.

Jeg kan med andre ord, gøre det Jeg /min krop har brug for.

Det kan Jeg bare ikke når Jeg er ude.
For det første skal Jeg jo derhen.
Så skal der smiles, bare lidt, snakkes lidt, bevæge mig, gå.
ALT det Jeg IKKE har godt af.

De dage Jeg har det sådan herhjemme, går Jeg jo heller ingen steder.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 19:03   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Det er præcis den model Jeg bruger.
Jeg møder op hver eneste dag og er der det antal timer Jeg skal.
Du har med en kommune at gøre, som, i kassetænkningens navn, har tilkendt dig fleks til trods for, at du tydeligvis er berettiget til fp, så vidt jeg kan læse af dine indlæg.

Og du har med en konsulent at gøre, som ikke vil tro på din lave arb.evne fordi du har fået afslag på fp.
Læst i en andens tråd, men tager den her, så vi ikke kaprer en andens tråd.

Og når det er sådan noget du er oppe imod, så må du ikke forvente andet end, at når du er på arbejdspladsen i det aftalte antal timer, så bliver det i deres hoveder til, at du kan klare det aftalte antal timer.

Som jeg forstår det, så er du ikke til ret meget efter arbejdstid.

Hvis du vil have en ende på denne kamp, så er du nødt til at sadle om (og husk nu, jeg mener dig det godt, jeg har selv været udsat for ubehagelige ting i systemet).
Når du ikke fungerer med det aftalte timetal, og her mener jeg også derhjemme, så er du nødt til at gå hjem før tid.
Ellers kommer du aldrig ud af den karrusel.

Jeg kopierer lige dit indlæg fra en anden tråd:

"Vovse, men Hun siger jo bare, at Kommunen
HAR jo givet afslag på ftp, så den er jo ude.
Derfor SKAL Jeg arbejde mindst 15 timer.
Det har De(Kommunen) jo sagt at De mener jeg kan, da jeg jo ellers ikke havde fået fleksen...

Så Hun henviser til afslaget hver gang jeg siger at Jeg ikke kan, men jo gerne vil.
"

Så vidt jeg husker fik du afslag til trods for, at du i en arbejdsprøvning kun havde magtet 5 timer pr. uge (eller også forveksler jeg dig med en anden)
Jeg går ud fra, at du har et eller andet skriftligt fra den arb.prøvning, f.eks. en dagbog eller måske allerbedst hvis det står i din rp, tag en kopi af det og smid det i hovedet på hende (er hun din jobkonsulent?) og gør hende opmærksom på, at du ikke vil stilles til ansvar for kommunens kassetænkning.

Hvis du har muligheden vil det være rigtig fint hvis du kan scanne det ind og sende det til hende i en mail.

Og så skal du spørge hende hvad du skal gøre hvis du en dag er nødt til at gå hjem før tid p.g.a. smerter, mest fordi, at de så ikke senere kan skyde dig noget i skoene.
Du kan risikere, at hun forlanger, at du ringer til hende hver eneste gang, men så gør du bare det, men bliver hun strid i telefonen, så gør du hende opmærksom på, igen, at du har det meget skidt og ikke magter dette, og så lægger du på, stille og roligt.

Du har ret til også at kunne fungere efter arbejdstid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 20:02   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kopierer lige dit indlæg fra en anden tråd, så det hele er her i din egen tråd:

"Jeg var deroppe, hvor hun spurgte om der var noget nyt...
Jeg svarede næ, jeg har det stadig rigtig skidt, om ikke værre.
Nå nå, men så kører vi bare videre, var svaret.

Var det så revuderingen ?
Kan jeg få den skriftligt ?
"

Du er i en arb.prøvning nu, ik' ?
Jeg gik ud fra, at det var i forbindelse med en revurdering.

Når man, som flekser, har været ledig i et år skal man revurderes, for at se, om man stadig er berettiget til fleks.
Og i forb. med sådan en revurdering skal der tages stilling til, om borgeren er berettiget til fp.

"Kommunen skal senest et år efter, at sagen sidst har været vurderet, følge op på sagen. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at støtten er udbetalt første gang. I sager om ledighedsydelse skal kommunen revurdere sagen, når personen har modtaget ledighedsydelse i sammenlagt 12 måneder inden for 18 måneder. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at ydelsen er udbetalt første gang. "

http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 20:21   #17
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg tror faktisk at Hun venter med at revudere mig til Jeg er færdig på arbejdsprøvningen.
Så har Hun et rigtig godt grundlag for at visitere til ftp. Hun kan vel ikke andet på det tidspunkt, hvis den anbefaler ftp. som den sidste også gjore.
Jeg vil ikke brokke mig pt, over den ikke er lavet lige nu.

Da Jeg sidste efterår prøvede at jobbe lidt på et bibiliotek, og ringede efter få dage og sagde det gik så skidt.
Fik desværre lammelse i den ene arm, så den var total lam i 7 uger pga. smerter/spændninger.
Hun sagde at Jeg blot skulle melde mig syg, til Jeg var frisk igen, og iø. passe på mig, selvom Hun ikke forstod det.

Men hvis Jeg er væk for meget, kan hele arbejdsprøvninge jo afvises pga. fravær, og det vil jeg heller ikke risikere.

Det hele er en meget svær gylden middelvej.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 20:22   #18
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kopierer lige dit indlæg fra en anden tråd, så det hele er her i din egen tråd:

"Jeg var deroppe, hvor hun spurgte om der var noget nyt...
Jeg svarede næ, jeg har det stadig rigtig skidt, om ikke værre.
Nå nå, men så kører vi bare videre, var svaret.

Var det så revuderingen ?
Kan jeg få den skriftligt ?
"

Du er i en arb.prøvning nu, ik' ?
Jeg gik ud fra, at det var i forbindelse med en revurdering.

Når man, som flekser, har været ledig i et år skal man revurderes, for at se, om man stadig er berettiget til fleks.
Og i forb. med sådan en revurdering skal der tages stilling til, om borgeren er berettiget til fp.

"Kommunen skal senest et år efter, at sagen sidst har været vurderet, følge op på sagen. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at støtten er udbetalt første gang. I sager om ledighedsydelse skal kommunen revurdere sagen, når personen har modtaget ledighedsydelse i sammenlagt 12 måneder inden for 18 måneder. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at ydelsen er udbetalt første gang. "

http://www.clh.dk/?id=1474

Er den samtale og at Jeg nu skal i arbejdsoparbejdning så denne revudering ??
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 21:47   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Er den samtale og at Jeg nu skal i arbejdsoparbejdning så denne revudering ??
Det vil jeg mene.

Ja, din arb.prøvning kan afvises hvis du har for meget fravær, men det sker oftest hvis man har mange hele fraværsdage,altså dage hvor man melder sig syg og slet ikke møder op.
Jeg kunne da også forestille mig, at den kunne afvises hvis man hver eneste dag mødte op og gik hjem efter ½ time.

I min sidste afprøvning var aftalen, at jeg skulle være der 4 timer 4 dage om ugen, onsdag fri.
De 2 første dage var jeg der som aftalt, og det gik jo helt fint - ingen problemer der, men da jeg så havde været der 1 time om torsdagen sagde ryggen bare fra så det gjorde noget, så jeg var helt fraværende den næste uge.
Så startede jeg op igen, men nu var skaden sket (en uge er ikke nok til, at min ryg er ovenpå igen), så det blev oftest sådan, at jeg gik hjem efter et par timer.

Men i og med, at jeg var der fuld tid de første dage havde jeg jo vist, at det ikke var fordi, at jeg ikke gad.
Og alt blev skrevet i dagbogen, sådan, at der var sammenhæng i tingene.

Og hvis du, indtil nu, har været der alle de aftalte timer, så har du også vist, at du godt kan stå op om morgenen, at du kan holde aftaler og at du gerne vil arbejde.
Så jeg tror ikke på, at der kan ske noget som helst, som kan skade din sag, ved at du begynder at sige fra og gå hjem, når du ikke kan arbejde mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 05:48   #20
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Takker mange gange for svar, Vovse.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
Kontanthjælp - og forsikringshjælp for nedsat arb.evne Karina09 Alt det andet 2 25-11-2009 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension