K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 22:24   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det behøver du heller ikke, du blader lidt ned, så står der §4

Det var nemlig lige præcis det jeg skrev.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 23:10   #42
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Sorry... -Jeg så ikke du havde skrevet paragraffen også..
*piiinligt*...

Så, det er bare super det min sagsbehandler har skrevet, eller skal jeg spørge mere uddybende ind til det?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 01:28   #43
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vovse det ved jeg *ss*, men Small så det ikke og spurte ind til det.

Small ork den ell bummertere har vi andre også lavet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 03:45   #44
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hehe, det kniber lidt med overblikket sommetider..
-Er det bare super det min SB har skrevet eller skal jeg spørge mere ind til noget af det?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 08:21   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Vovse det ved jeg *ss*, men Small så det ikke og spurte ind til det.

Small ork den ell bummertere har vi andre også lavet
Det var også det jeg mente med mit indlæg.

Smallangel, det kan jo smutte selv for den bedste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 01:31   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyha, sikke en historie - og sikke en sagsbehandling!

Du har fået mange fine råd her, så jeg kan nok ikke bidrage yderligere. Dog vil jeg lige sige at vi lever i en tid hvor fysiske smerter er meget svære at få en pension hjem på. Men ved at få kastet nogle psykiske diagnoser ned i heksekedlen, så højnes chancerne betydenlig.
Sørgeligt men sandt.
Så når din sagsbehandler kaster dig ud i de der forløb for 'psykisk syge', så er det netop i håbet om at hun kan få mere at arbejde med i forbindelse med din sag, og hun gør det ikke for at straffe dig, men for at hjælpe dig.
Sagsbehandlere har desværre ikke ret mange kort på hånden vedrørende fysiske lidelser. Der gives afslag på stribe. Men kan det dokumenteres at de fysiske skader påvirker dig psykisk, jamen så er der håb forude.....

- dette var måske lige et sidespor, men det kan give dig et indblik i hvordan kommunen arbejder og hvordan en sagsbehandler er tvunget til at kaste folk fra Herodes til Pilatus for at gøre en sag skudsikker.

Der findes så mange beretninger om folk der søger pension pga en eller flere fysiske skader, og som tiden skrider langsomt frem og usikkerheden bliver ubærlig og folk bukker under med stress, depression, angst og selvmordstanker, jamen så er det ikke uhørt at de er de ting pensionen bliver tilkendt på!

Så velkommen til systemet - og K10 iøvrigt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:49   #47
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hej Helene, tusinde tak!

Jeg ved godt at kommunen helst vil putte en i en skuffe, men så må de finde den rigtige.. Jeg har også en psykologisk diagnose, ja flere faktisk, men der er intet i dem som giver kommunen ret til at sætte mig ud til folk som lider af tvangstanker, angst og neuroser, når jeg ikke fejler det.. Det er virkelig hårdt når man SKAL sidde der, i en gruppe og høre om folk som bl.a. pga. deres sygdom næsten har slået deres eget barn ihjel, og mange andre grimme ting.. Eller blandt hyperaktive folk mellem 25 og 30 år, som er ligeså larmende som børn på 4 år, og teer sig sådan, når man er et menneske som ikke kan fungere medmindre der er meget ro.. Eller blive sat sammen på et værested for narkomaner eller alkoholiker, trods jeg end aldrig har drukket, eller taget stoffer! Min sagsbehandler har alle lægelige papirer på mig, og hun handler stik modsat dem... Du kan læse konklusionerne på mig her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17174

Jeg forstår slet ikke det kan være lovligt, og slet ikke i den grad..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:52   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du har fået rigtig mange gode svar her så jeg vil bare lige bemærke og smide lidt ind.

Ja det er fint med den mail du har fået for der erkender din sb at det er pension eller fleks der skal afklares mod, det er vigtigt nu du har hullet igennem at du sørger for at holde det hul åbent ..

Pr efter dags (du gør jo faktisk det hele i forvejen ) skal du når du har været til møde bede om en løbende aktindsigt sådan at du kan se hvad der er skrevet ned og om det passer med det i har aftalt.

At din sagsbehandler helst vil tale i telefon er til din ulempe og du kan sagtens skrive til hende at du pga koncentration og hukommelsesbesvær kun ønsker skriftelig kommunikation , skulle den så en dag glippe og du taler med hende i telefon, så skriv ned hvad i har snakket om og hvad i har aftalt , send det på mail til hende og bed om bekræftelse på at du har forstået hende ret ...

Når de sender dig i aktivering så bed om at få på skrift hvad du skal , hvad formålet er med det, og hvordan de agter at opfylde det formål...

og husk du kan altså sygemeldes fra en aktivering det lyder som om du har så rigeligt i din sag dit problem er at du blev syg før de fyldte 18 år og kommunerne har det med ikke at røre ved de sager før efter det fyldte 25 år hvor kontanthjælpen..

disse tre fra retssikkerhedsloven er gode at have inmente og have liggende på din computer så du kan sætte den rigtige § ind i det rigtige brev

Citat:
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.
Læg især mærke til § 5 og kommunalbestyrelsen er i dit tilfælde din sagsbehandler

Hvis ikke der sker noget i din sag eller hvis det fortsætter med at være nytteløse aktiveringer så ville jeg overveje seriøst at gå efter en klage til borgmester og kommunalbestyrelse over sagsbehandlingen ...

I sidste ende ja så kan det være en ide at søge en §17 på forliggende grundlag og det ville jeg også selv gøre hvis det hele var kørt fast, men med den sidste udmelding og det hul igennem der er kommet til din sagsbehandler så ville jeg overveje om ikke det var en ide at lige give det en lille chance mere og simpelthen selv arbejde mod at det hul ikke lukke...
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 19:21   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
At din sagsbehandler helst vil tale i telefon er til din ulempe og du kan sagtens skrive til hende at du pga koncentration og hukommelsesbesvær kun ønsker skriftelig kommunikation , skulle den så en dag glippe og du taler med hende i telefon, så skriv ned hvad i har snakket om og hvad i har aftalt , send det på mail til hende og bed om bekræftelse på at du har forstået hende ret ...
Jeg gjorde det, at jeg lurede sb's telefonnummer af på nummerviseren, skrev det ned på en seddel og satte sedlen fast ovenover telefonen. Og når jeg så kunne se på nummerviseren, at det var hende der ringede, så lod jeg simpelthen være med, at tage telefonen.

Og så gik der sædvanligvis mindre end en time før der lå en mail fra hende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 14:44   #50
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Tusinde tak Heidijen..
Jeg gemmer dem og har det i mente..

Vovse, jeg har mine mishandleres numre, og de er osse kodet ind. -Derudover har jeg indtalt en telefonsvarer velkomst hvor jeg beder folk (kun SB'erne, for hvis andre ringer, tager jeg jo telefonen) skrive mig en sms, eller en email, så jeg kan kontakte dem, da jeg ellers glemmer at vende tilbage til dem. Så må vi håbe det virker.. Nu skal jeg jo så bare vente på det møde jeg skal til i april, men jeg tror bare det bliver aktivering, endnu engang, det skulle ikke undre mig..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Vil ikke være med længere!! jonas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 05-02-2012 22:30
Ikke rask nok til at være syg momb At søge førtidspension 4 25-03-2011 13:35
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
Hjorts 66.000 job eksisterer ikke Stella Politik og Samfund 3 27-03-2008 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension