K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2010, 19:09   #51
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Slipper taget og VÆLGER at få FP. Skrev du virkelig VÆLGER en FP Hypermobil? Det må da være en skrivefejl, mig bekendt så VÆLGER man ikke selv FP, men bliver indstillet til det efter adskillige arbejdsprøvninger og lægeerklæringer, somme tider først efter at man har tonset rundt i systemet i årevis. Men gid man gjorde, VÆLGER, for så var jeg da sparet for meget, b.la kroniske psykiske diagnoser, oveni de fysiske.

VÆLGER en FP - det må være en skrivefejl.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 20:02   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sibt,

Velkommen til ??..

Er man derude skal man naturligvis tage et valg. Hypermobil kommer nok til, men HM, jeg syntes at du skal varer din mund mht. om man er syg eller ej, det kan man altså ikke bedømme, "normale" mennesker" som os og nogle mennesker skriver på den ene måde og nogle på den anden.

Nogle har nogle symptomer og nogle, helt andre. Det vigtigste er at man er opmærksom på sin krop og sig selv, men at bedømme andre, det bør man ikke. Når man henvender sig til K10, så er det fordi man søger hjælp, opråb og lign.

God jul.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 20:06   #53
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
Men der er flere og flere som slipper taget og vælger at få FP når deres bevæggrunde måske objektivt vurderet ikke er helt så gode som andre der mere reelt har brug for det, men sidder i stampe med ders sag.
Jeg har mødt mange slags folk. Også dem der oprigtigt IKKE er berettiget til FP (eller flex) men som gør sig sååå syge. (de taler åbent om det så det er ikke gisninger) derfor er jeg enormt skeptisk!
Hej Hypermobil.

Jeg undrer mig lidt over det, du skriver. Troede slet ikke, det var muligt i dagens Danmark at vælge en førtidspension. Er du helt sikker på, at de udsagn, du har nedfældet her, er rigtige? Har du været så tæt på sagsbehandlingen hos disse mennesker, at du helt klart kan udtale dig om, at de hverken er berettiget til pension eller flex, men har fået det, for de har valgt det til? Hos hvem har de valgt det til?

De mennesker, du omtaler, må betragtes som sociale bedragere, fordi de - efter din mening - ikke er berettiget til den sociale ydelse, de får i dag.

Håber, der er noget i dit indlæg, jeg helt har misforstået.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 19-12-2010 kl. 20:11.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 20:07   #54
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Slipper taget og VÆLGER at få FP. Skrev du virkelig VÆLGER en FP Hypermobil? Det må da være en skrivefejl, mig bekendt så VÆLGER man ikke selv FP, men bliver indstillet til det efter adskillige arbejdsprøvninger og lægeerklæringer, somme tider først efter at man har tonset rundt i systemet i årevis. Men gid man gjorde, VÆLGER, for så var jeg da sparet for meget, b.la kroniske psykiske diagnoser, oveni de fysiske.

VÆLGER en FP - det må være en skrivefejl.
man vælger da en FP i den forstand når ens lægepapir peger på pension
det er som regel en kommune der ikke vælger og give en pension
uanset hvad læger og arbejdsprøvninger viser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 20:36   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg var TVUNGET/NØDT til at vælge førtidspension for min egen og for mit helbreds skyld og det er også den vej mine papirer peger. Jeg prøver at forlige mig med det, men det har været et nødvendigt VALG for mig.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 23:28   #56
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
UHA jeg har læst indlæggene i denne tråd mange gange.

Jeg startede med at være fornærmet. Man får da ikke bare en FP fordi man har lyst.

Så blev jeg frustreret. FP er noget man får tildelt når alle andre muligheder er udtømte. En proces af accept på at man ikke fungere "normalt" længere.

Derefter ked af det. Synes det er sørgeligt at et menneske ser FP som eneste udvej, fordi at ingen åbenbart tager hende og hendes problemer seriøst.

Jeg er hverken læge eller psykolog, men jeg kan da regne ud der er noget galt.

Så TrætPige. På med boksehandskerne og kampånden. Op til lægen igen og kræv at blive undersøgt. Kræv at blive henvist til et søvnambulatorier. Sig at du skal have en henvisning til en diætist, så du kan få hjælp til et fornuftigt vægttab. en henvisning til psykolog, der kan også sagtens være noget med psyken, uden du selv ved det. Du får ingenting ved at bøje nakken.

Desuden vil jeg sige at overvægt kombineret med ekstrem træthed også kan være tegn på diabetes. Andre symptomer er overdrevet tørst/ tissetrang, humørsvingninger. Men det er du forhåbentlig blevet undersøgt for? Da en ubehandlet/ukontrolleret diabetes kan medføre blindhed, nyresvigt, amputation af lemmer og mange andre grimme følgevirkninger!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 01:04   #57
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Er det ikke morsomt at TS ikke har været online siden 2. december?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 03:49   #58
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
NEJ!!!!! jeg synes bestemt ikke at det er sjovt....

For hold da kæft hvor er folk hurtige til at dømme andre mennesker....alene ud fra hvor "gode" "kvikke" "smarte" folk er til at formulere på skrift....

Jeg ville fandme også blive væk herfra med den behandling!!!!!

Hvad er det lige der går galt herinde???

Næsten alle herinde har prøvet at blive mødt med mistro på kommunen/jobcenteret osv osv....

Man burde mene at man så skulle holde sig for god til at udsætte andre for det samme....

K10 er IKKE stedet for denne adfærd....og tro mig....det stopper nu!!!!!

Har man ikke noget positivt at melde til et emne....så lad dog være med at besvare....

Hvor er jeg dog træt af mennesker som kommer myldrene frem.....som fejler det samme og mener at selvfølgelig har alle andre det på samme måde som en selv....

Nej kære venner.....sådan forholder det sig ikke....

Folk har det endog meget forskelligt med samme sygdom....og man kan ikke sammenligne det med ens egen sygdom....

Nogle mennesker med svær slidgigt i knæene kan ikke gå....de kan dårligt holde livet ud med alle de smerte de har....

Andre mennesker med selvsamme sygdom....svær slidgigt i knæene.....ja de kan køre cykelløb professionelt og har ingen problemer med smerterne....

Folk kommer herind for at få nogle gode råd....ikke for at blive mødt som hvis det var en kommune de kom til....

Skulle der være en som skriver noget som man umiddelbart ikke forstår eller hvor der er andet man evt har noget imod indlægget eller personen.....SÅ UNDLAD AT SVARE PÅ DET INDLÆG!!!

Så kan dem der har nogle gode positive råd eller anden hjælp til brugeren komme til og svare i den tråd....

Fremover vil der blive slettet med hård hånd herinde hvis folk forsætter med at lave om på den måde som K10 skal være....nemlig uden mistro og hakken på hinanden....og med en god omgangstone brugerne imellem....

Vi har nogle ganske udemærkede regler herinde som folk kan opfriske ved at trykke på dette link http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Dette indlæg er ikke en opfordring til forsat debat i denne tråd...

Skulle der være noget man vil spørge ind til med hensyn til mit indlæg....så kan man skrive til mig via privatbesked eller man kan selv oprette en tråd i denne kategori http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=52
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
hjælp jeg bliver kastet rúndt vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 6 31-10-2011 18:40
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension