K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 19:15   #1
kitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
kitten er ny på vejen
Kan snart ikke mere

Hej!
Jeg har været sygemeldt (SSH) i snart 3 år pga. RLS (uro i arme og ben) som er en kronisk varig lidelse ifølge neurologisk afdeling, og som kræver medicin resten af livet, efterfølgende har jeg fået en depression som jeg også får medicin for. jeg venter afgørelse på fleksjob i denne måned, har været igennem hele møllen med arb.prøvning osv. men når jeg når max 4 timer er den helt gal ryster over det hele, og er flere gange besvimet. mit spørgsmål er så om der er nogle der ved om jeg kan få udbetalt noget forsikring, da jeg er ved at gå fuldstændig ned, skylder en formue i banken er ved at miste både hus og min mand gennem 10 år. jeg er fuldtids forsikret i foa. er forsikret i pensam liv og atp + kapitalpension og ratepension de 2 sidst nævnte desværre uden forsikring.

MVH Kitten
kitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:33   #2
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Jeg tror du skal have en arbejdsulykke forsikring før du får noget udbetalt,medmindre der er særlige vilkår i din livsforsikring....Men jeg skal ikke gøre mig klog på det. Har selv ikke haft nogle former for foriskringer Så jeg får ingenting nogetsteds fra (
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:36   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kitten,

For det første skal du gøre op med dig selv om det er værd at kæmpe for det fleksjob, for det lyder da for mig ikke som om at det er noget for dig ? Du skulle måske hellere af ftp. vejen ?

Mht. udbetalinger af dine forsikringer, ville jeg kontakte dem hver i sær og forklare dem din situation. Pensam, ved jeg i al fald har noget TAE ( tab af erhvervsevne), du har sikkert nogle policer, et sted, der dokumentere hvad du kan være berettiget til. Få det undersøgt så du kan få hvad du har ret til .

Og husk så dine begrænsninger i forbindelse med afklaring via kommunen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:39   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du anmeldt til pensam du er syg, eller har de selv anvendt sig
dernæst skal du finde ud af om din forsikring først dækker når kommunen har taget stilling
eller de selv laver en vurding
som regel vil en erstatning også være mindre i forhold til, hvis der bliver vuderet man skal have pension.
mine forsikring har godkendt pension løbende til de 65 år og engangsbeløb
havde både en privat og en fra mit tidligere arbejde
mens kommunen ikke har truffet nogen beslutning på noget som helst

kan se her fra foa
http://www.foa.dk/Afdelinger/SOSU/Pr...20af%20pension
at de ikke udbetaler noget, får en kommune har taget stilling til pension.

hvad man så kan få i tilfælde af flex, kender jeg så ikke noget til

Sidst redigeret af Stezu; 16-08-2010 kl. 22:09. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:53   #5
kitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
kitten er ny på vejen
Hej

Tusinde tak for svar, det er bare så forbandede svært at sige fra, når man sidder overfor sagsbehandler som gang på gang siger. nu skal du jo huske at du kan ryge på kontanthjælp. selv om de arb. givere jeg har været i arb. prøvning ved har sagt STOP (det er uforsvarligt) når min sagsbehandler igen og igen har sat mig op i tid. jeg tør ikke sige noget af frygt for at miste mine sygedag penge.

mvh kitten

Nej har ikke anmeldt til pensam, men det vil jeg da gøre.
tak for den oplysning.

Sidst redigeret af Stezu; 16-08-2010 kl. 22:09. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
kitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:04   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitten Se meddelelser
Hej

Tusinde tak for svar, det er bare så forbandede svært at sige fra, når man sidder overfor sagsbehandler som gang på gang siger. nu skal du jo huske at du kan ryge på kontanthjælp. selv om de arb. givere jeg har været i arb. prøvning ved har sagt STOP (det er uforsvarligt) når min sagsbehandler igen og igen har sat mig op i tid. jeg tør ikke sige noget af frygt for at miste mine sygedag penge.

mvh kitten
At- og - hvad ????

Du skal ikke lytte til din sagsbehandler omkring hvad du kan magte i en arbejdsprøvning, for jeg formoder at det er her du taler om ? Du kan magte det du kan og ikke mere. Godt at du stadig er på sygedagpenge, men hvor længe har du været det og hvor lang tid siden er det at du stoppede med at arbejde på det ordinære arbejdsmarkede ? Sidst nævnte spørger jeg om af hensyn til din TAE forsikring, denne skal man ofte selv "tage fat i" senest 3 mdr. efter man er stoppet på den tidligere arbejds plads.

Jeg har ødelagt mig selv i mine arbejdsprøvninger og tro mig, det er ikke det værd, så lad os høre hvilke foranstaltninger der er planlagt for dig. Er skånehensynene som de skal være, arbejder du for meget eller hvad er der galt ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:50   #7
kitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
kitten er ny på vejen
Jeg har været sygmeldt fra mit ordinære arb. i ca 3 år efterfølgende har jeg været i forskellige arb. prøvninger og er blevet forlænget i sygedag penge på formodning om at blive 100% rask. for ca et år siden var jeg ansat i virksomhedspraktik hvor jeg skulle prøve at komme på fuld tid, men det gik desværre ikke. og det var her min leder sagde stop da jeg efter ca 4 timers arb. begyndte at ryste og få besvimelses anfald, så det sidste års tid er gået med psykologsamtaler forskellige undersøgelser hos neurolog, som fastslog at citat. det er min vurdering at kitten kun kan være ansat på max 4 timer med lettere beskæftigelse.
det er vist lidt rodet det jeg skriver, men det er første gang jeg snakker/skriver med nogle om min sygdom (udover min mand)

og ja tror jeg arb. for meget, har utrolig svært ved at sige fra

Sidst redigeret af Stezu; 16-08-2010 kl. 22:10. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
kitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:55   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
4timer er det så om dagen eller pr. uge ? Hvad går du selv efter ? Hvor peger din sag hen ? Din sagsbehandler må jo have lært noget igennem de år du har været sygemeldt. ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:11   #9
kitten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
kitten er ny på vejen
4 timer om dagen med skånehensyn 45min arb. 15min pause. min sagsbehandler har opgivet at få mig på fuld tid, så min sag skal på store møde i denne måned hvor der skal falde en afgørelse fleks eller kontanthjælp. ang. mig selv kan jeg godt have mine tvivl om jeg kan klarer de 4 timer, men skal jeg være helt ærlig tror jrg nok jeg har kastet håndklædet i ringen, orker simpelthen ikke mere jeg er noget så træt, sidder bare og tuder og venter på at jeg kan tillade mig at gå i seng.
kitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:18   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitten Se meddelelser
og ja tror jeg arb. for meget, har utrolig svært ved at sige fra
Jamen, det kender vi jo alle, men det kommer kun os selv "til gode" i sidste ende og det glemmer vi så alle også alle sammen.

De kan jo ikke sætte dig på kontanthjælp altså ordinær beskæftigelse når du "kun" kan klare 5 x 4 timer om ugen altså 20 timer ??

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 16-08-2010 kl. 21:20.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan snart ikke klare mere... Æternitet Dit og Dat 27 26-09-2012 23:50
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
2 gange afslag, jeg kan snart ikke holde til det mere. camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 9 06-04-2010 14:38
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension