K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2011, 19:22   #1
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
forventet afslag på fp §17

så kom det ventede afslag på ansøgning om ftp... og selvfølgelig kan jeg ikke snakke med fagforeningen før tirsdag, så jeg håber i lige vil være behjælpelige med et par svar

Før det første om det automatisk anses som varsel om sdp stop eller om der kommer et separat brev om det?

Jeg citerer lige de 2 vigtige punkter i brevet:

Pensionsrådet har behandlet din sag på møde den 31. januar og finder ikke at din arbejdsevne er nedsat i et sådan omfang, at du ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtagtsgivende arbejde.

Og:
Pensionsrådet ser fortsat muligheder før evt. Revalidering til andet fag med mentorstøtte eller virksomhedspraktik, ligesom vægttab med støtte fra diatist vil kunne bedre arbejdsevnen.

Sjov konklusion ud fra at min aktuelle vægt ingen steder i mine papirer er nævnt.. og bevis før at et enkelt sørgeligt individs løgnagtige påstand i en over 5 år gammel arbejdsprøvning stadig kan spøgelser

Men mit virkelige spørgsmål er om fortolkningen... står der småfed hypokonder skal bare tage sig sammen, eller er konklusionen en oprigtig tilkendegivelse om at kommunen burde prøve at hjælpe mig? Kan ikke rigtig finde ud af det.. hjælp


Har lige siddet og rodet rundt i lovgivningen om sdp, og mener jo selv at jeg burde forlænges, og mener ikke at de har overholdt kravene om at undersøge alternative mulighedder inden sdp stop, men kan ikke endeligt bekræfte det før mit møde med fagforeningen på tirsdag.. men hvad er praksis, og hvordan kommer jeg viddere herfra?
på forhånd tak.


link til min sag:http://www.k10.dk/showthread.php?t=16472
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 19:55   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er altid trist, men du må kæmpe videre

Før det første om det automatisk anses som varsel om sdp stop eller om der kommer et separat brev om det?

du skal meget gerne få et varsel om Sdp særskilt. Det fik jeg nemlig først senere, da jeg fik afslag.

Men må nok indrømme at begrundelsen for dit afslag kan man ikke bruge til noget som helst.
du har jo fået afslag pågrund af din vægt for 5 år siden
de kan jo ikke vide om du er åleslank i dag
de henviser jo ikke til ydeligere behandling udover vægtab eller på anden vis påpeger hvordan du bliver selvforsørgende

Men har du været i arbejdsprøvning og har du lægepapir på ingen behandlingsmuligheder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 00:28   #3
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Tak for svaret.

Har ikke været i arbejdsprøvning siden før 5 år siden, har varet ude af systemet i mellemtiden før at prøve drømmejobbet, men måtte sande at jeg er blevet for darlig til at bestride det.. og har ikke rigtig nogen diagnose
Søgte i desperation da de ville lukke for sdp og jeg ikke mente at jeg havde noget at tabe. Havde faktisk mistet gejsten fuldstændig...
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 00:42   #4
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Kan godt forstå du er ved at miste gejsten....det samme her.
M.h.t. vægttab, har de også planer om at jeg skal tabe mig, men en sød person herinde var så sød at henvise til dette link...måske du også kan bruge det.http://www.sum.dk/~/media/Filer%20-%...T-rapport.ashx. Side 36 og 37.
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 00:54   #5
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Skal lige se om tlf. Vil downloade det da det er mun eneste adgang til net pt. Min vægt har intet problem været, kun i arbejdsgiverens fantasi, og den har slet ikke været på banen i den her "runde".. og så er den i hvert fald 5-10kg mindre i dag, og kondien bedre end nogensinde
Skal måske lige nævnes at den ligger på ca 125kg fordelt på 178cm håndværkertype :P
takker igen for svar
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 00:58   #6
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
øv, filen var for stor, så må vente
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 11:27   #7
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Skriv igen hvis der er problemer. Så vil jeg skrive teksten herinde.
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 12:29   #8
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Tak, jeg er ret sikker på at problemet er mobilen, så "stjæler" lige en rigtig computer i løbet af dagen
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mange af de tidligere nævnssager er afgjort hurtigere end forventet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 03-10-2013 14:10
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Pludselig blev mit liv så anderledes end forventet Blomsterglad Alt det andet 15 11-08-2010 15:19
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008 zuza Nyt om loven 18 04-02-2009 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension