K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2016, 17:54   #1
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Ked af mit job

Hej Alle

Der er nok ikke nogen som kan hjælpe mig, men skriver alligeve, håber måske bare på lidt opmuntring.

Jeg har et fleksjob, som jeg er meget ked af, er rigtig ked af det hver morgen inden jeg skal på arbejde. Jeg er i en kantine hvor jeg mest gør køkkenet rent, vasker lidt op og ordner vasketøj møj kedeligt. Jeg er uddannet gastronomassistent og vil rigtig gerne lave mad, som jeg har gjordt før og stadig godt kan. Snakker heller ikke så godt med mine to andre kollegaer i kantinen. Jeg har en udviklingsforstyrelse er sent udviklet, derfor jeg har fået fleksjob. Bliver nemt stresset, kan ikke så godt lave flere ting af gangen, er ikke helt så hurtig som andre og der skal næsten intet til før jeg bliver træt, er kronisk træt næsten hver dag.

Jeg søger og søger for at finde nyt job, men uden held. Ikke sjovt altid at være ked af det, tumler også med nogle problemer privat, måske det kan ende med en depression.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 18:25   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har flere muligheder, du kan tage en snak med din læge om en sygemelding men det er tit sværer at finde nyt jo ,hvis man pludselig har sygedom med i hverdagen.

Du kan tage en snak med din job vejleder, men tror ikkke de kan hjælpe dig, for man kan jo ikke påtvinge venskaber.

Måske læser de andre dig på arbejdet forkert og tror du ikke har lyst til at snakke? har du prøvet at fortælle en af dem du er ensom på arbejdet? tit hjælper det at sige noget, ved ikke om det kunne hjælpe.

Sidst men ikke mindst kan du sige op men det giver nok 5 ugers karentæne, uden penge.


At ens job er kedeligt, ja det er noget mange i fleksjob mange oplever og når du ikke trives med stress er det måske lidt ok, du skal huske det er svært at finde et fleksjob

Sidst redigeret af jjsonn; 28-08-2016 kl. 18:27. Årsag: mangler tekst
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 18:41   #3
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Ja hved godt at en del fleksjobber ikke er så glad for sit job og mest går til hånde. Jeg kan godt klare at lave mad som jeg gjorde før jeg blev fleksjobber, jeg kan barre ikke arbejde så mange timer, mest på grund af min træthed. Det er ikke sjovt at se de andre lave mad, som man gerne vil og stadig kan, og så bare mest skal gøre hylder, køleskabe, komfur m.m rendt.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 18:58   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Desværre bliver fleksjobbere ofte sat i en position hvor de ikke får lov at udnytte deres potentiale, jeg prøvede det i flere brancher inden jeg kom på pension.
Der hvor jeg var på kontor i 4 år var der kollegaer der nærmest var forundret efter to år over at jeg faktisk kunne skrive mit eget navn.
Der er simpelthen så mange fordomme og det er ledelsens ansvar at udslette disse og bringe potentialet frem i medarbejderen.
Formår lederen ikke dette kan man lige så godt se sig om efter et nyt job, for ellers bliver man slidt op og ender med pension som eneste muligheder, ligesom i mit tilfælde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 19:32   #5
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Har du prøvet - evt. til en leder hvor du er - at fortælle om de tanker du går med? Simpelthen at bede om en samtale, og sige at du rigtig rigtig gerne kunne tænke dig om du måtte deltage i madlavningen, fordi du savner det?

Måske kan det lade sig gøre med lidt justeringer, måske bare lidt af tiden. Det ville nok give dig det mentale løft og arbejdsglæde, så du bedre kan overse de "kedelige" opgaver, for de findes jo og skal udføres alle steder.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 22:10   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
for mig lyder det lidt hen af et skånejob du har isteden for med de opgaver osv du har men

bare min tanke :-/
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 06:42   #7
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Jeg har sagt til min chef, at jeg er ked af det jeg laver og at det er mad jeg gerne vil lave, men hun siger at det kan jeg ikke komme til, for så skal jeg møde ind før og så kan jeg ikke være der til sidst og være med til at ryde buffe og gøre rent og vasker det sidste op. Vi er 3 i kantinen og chefen møder fra 4.30 og går 12.30. Skal jeg også gå før kantinen lukker så er der kun en til at lukke ned og hun kan ikke nå det alene. Min fleksjobkonsulent siger at der ikke er nogle job inden for køkken for tiden, og at jeg bare skal holde ved det jeg har, men hun vil kontakte mig hvis der kommer noget. De sidste ca. 5 måneder har jeg måske været glad en 3-4 dage ikke meget.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 06:53   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske kunne du søge i børnehaver uopfordret, det sker jo de mangler og det skal jo gerne være billigt som fleksjobber jo er.

Nu er du jo ansat til de kedelige opgaver, det er jo ikke let at gøre noget ved, du har jo sagt ja til jobbet på et tidspunkt som det er.

Du må igang med at søge, og håbe at heldet vender.

Du må nok prøve at få det bedste ud af det, positiv tækning skal der nok til, når du nu har prøvet alt andet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 08:20   #9
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Det med ar søge uopfordret i en børnehave, er en god ide.

Et par ekstra hænder til at skabe ro er guld værd.

Er selv i en vuggestue 3x 1 time ugentligt
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 08:29   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu tænker jeg mere i køkkenet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension