K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2012, 00:42   #1
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Virksomhedskonsulent/notatpligt.

Er der nogen der ved, om virksomhedskonsulenten (VK) i kommunen har notatpligt om, hvilke tiltag han/hun har gjort i forbindelse med, at være behjælpelig med, at finde fleksjob til borgere der er fleksjobvisiteret og nu går på ledighedsydelse.
Det kunne være interessant via en agtindsigt at se, om der rent faktisk har været gjort forsøg på, at finde et fleksjob.
Derudover risikere man heller ikke, at man selv kontakter et firma som den aktive VK allerede har haft fat i.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 08:15   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De har notatpligt som alle andre i en kommune der aktivt er inde over sager.

Det har 2. aktør (private firmaer som arbejder for kommunen) som også...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 11:15   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
... og du har, Boras, som følge af Rickys oplysning, aktindsigt i det notatførte - så det anmoder du blot om :-)

P.S. Det kan gøres mundtligt, men bedre skriftligt (så har du dokumentationen i hus) - brug evt. det dertil indrettede skema på K10's Forside under nyttige links.

Sidst redigeret af Carmen; 23-11-2012 kl. 11:18.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 15:33   #4
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Takker mange gange for svarene, nu vil jeg så gå igang. Det bliver egentlig lidt spændende, at se, hvad der rent faktisk er sket i sagen.
Er bare lidt bange for, at det er yderst begrænset, med aktivitetsniveauet.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 19:37   #5
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Lille detalje...

Du har jo egentlig selv ansvaret for at finde det job.

Jeg ved at de ikke laver journalnotater om alt. Nogle gange, bliver der jo foreslået mange fleksjobborgere til en stilling, det er simpelthen umuligt at skulle journalføre alt det.

Det er vel også vigtigere at de er i marken og opsøger stillinger, end de sidder og skriver journal om mulige pladser?
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 21:06   #6
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Du har jo egentlig selv ansvaret for at finde det job
Det er korrekt og da jeg blev bevilget fleks d.1-8-12 ringede jeg dagen efter, til VK som så havde ferie, det er jo helt ok, bortset fra der ikke blev reageret på mine henvendelser da VK kom tilbage.
Så vi kom helt hen til slut august før jeg fik kontakt og fortalte, at jeg havde et sted der gerne ville have mig ansat.
De ville bare lige høre om reglerne for, at have en fleksjobber ansat og hvad det indebar.
Nu skriver vi slut november og firmaet er ikke mere interesseret i at ansætte en fleksjobber.
Jeg har i den mellemliggende periode søgt med lys og lygte kørt ud til firmaer, trukket på alle kanaler som jeg har, men det er ikke let, at finde noget på ca. 10-12 timer om ugen.
Jeg har forgæves forsøgt, at få VK i tale, men der bliver aldrig svaret og når man indtaler en besked bliver der ikke ringet tilbage.
Det er det der er så frustrende.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 21:26   #7
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Boras Se meddelelser
Det er korrekt og da jeg blev bevilget fleks d.1-8-12 ringede jeg dagen efter, til VK som så havde ferie, det er jo helt ok, bortset fra der ikke blev reageret på mine henvendelser da VK kom tilbage.
Så vi kom helt hen til slut august før jeg fik kontakt og fortalte, at jeg havde et sted der gerne ville have mig ansat.
De ville bare lige høre om reglerne for, at have en fleksjobber ansat og hvad det indebar.
Nu skriver vi slut november og firmaet er ikke mere interesseret i at ansætte en fleksjobber.
Jeg har i den mellemliggende periode søgt med lys og lygte kørt ud til firmaer, trukket på alle kanaler som jeg har, men det er ikke let, at finde noget på ca. 10-12 timer om ugen.
Jeg har forgæves forsøgt, at få VK i tale, men der bliver aldrig svaret og når man indtaler en besked bliver der ikke ringet tilbage.
Det er det der er så frustrende.
hej boras ved ikke lige hvor din arbejdsintresse er - jeg ved det er kanon svært at finde noget på 10-12 timer -- ved ikke om det er noget -- men evt tankstationer-- større firmaer -- åbne -lukke op i firmaer -morgen aften-- vintertjeneste -salt -måske lidt sne- sommer - beder og græs- vognmænd- vaske biler olie tjæk-- busser private - rengøring- tanke - ved du har søgt alt -- boligforeninger- efterskoler - bare lidt tanker du måske kan bruge

Sidst redigeret af havmanden60; 23-11-2012 kl. 21:59.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 22:42   #8
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Tak for indput til dig havmanden60.
Alt har interesse, bare det er noget jeg kan klare.
Er opereret for diskusprolaps både i nakke og lænd begge steder har jeg gigt.
for lige at runde det af, fik jeg også en dropfod efter OP i lænden. Bevæger mig rundt med 2 krykker i et meget adstadigt tempo.
Så mine muligheder for at finde et job er ret begrænsede, men det skal nok lykkedes mig at finde noget hvor jeg igen kan føle jeg gør en forskel og der er brug for mig.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 23:24   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Hej Boras

Jeg forstår egentligt ikke hvorfor du ikke er blevet indkaldt til samtale vedr. din situation - kommunen skal jo følge op på dig og din ledighed som fleksjobber. Tilbyde kurser , 2 aktør og lign.

Samtidig skal du jo , som du er selv beskriver være aktivt jobsøgende.
Når man tager i betragtning at 16.000 fleksjobbere er ledige og der fra regeringens side gøres tiltag til at yderligere 12.500 skal bevilges fleksjob, er det et område der vokser kraftigt.

I min egen kommune er der et særligt fleksjob team der tager sig af ledige fleksjobbere. Samtaler , henviser til ledige stillinger, sende videre til anden aktør m.m.

Send skriftlige spørgsmål til din kommune, så du får svar på hvor du befinder dig i systemet - ledig fleksjobber., og hvad der fremadrettet skal ske.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 23:30   #10
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Send skriftlige spørgsmål til din kommune, så du får svar på hvor du befinder dig i systemet - ledig fleksjobber., og hvad der fremadrettet skal ske.
Det vil jeg straks tage fat på og håber så på, der kan komme gang i tingene.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad funktion har en virksomhedskonsulent ? stjerne10 Alt det andet 2 19-03-2013 21:05
virksomhedskonsulent nielsen69 Alt det andet 2 11-11-2012 17:46
Hvad er notatpligt? annagw Alt det andet 2 11-10-2010 20:31
virksomhedskonsulent?? Bassemanden Alt det andet 2 06-07-2010 17:21
Notatpligt Lotte A. Alt det andet 3 17-04-2008 01:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension