K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 06:11   #1
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Ny arbejdsprøvning obligatorisk eller?

Vil lige høre om nogen kan hjælpe mig her

Har fået forlænget mine sygedagpenge i 26 uger efter punkt 4.
Stoppede i slutningen af marts i arbejdsprøvning/ praktik før aftalt, da lederen på stedet ikke mente det gik fremad med mig, men tværtimod tilbage. Hun havde helt ret, startede på 10 t/u og sluttede på samme. Var der i 8 uger.

Mine papir har så været sendt til lægekonsulent som skriver at min tilstand er stationær og alle tiltag er forsøgt og man ikke skal regne med min arbejdsevne uanset hvilket job, kommer op på mere end de 10 timer der er præsteret og som samtidig forværrede mine smerter betragteligt, så jeg igen måtte på stærk smertestillende bl.a plaster.

Så er mit spørgsmål, nu da jeg er blevet forlænget de 26 uger hvor der så skal træffes en afgørelse om det bliver flex eller pension....skal man ud i en ny arbejdsprøvning (iflg. lov) eller kan man på baggrund af det der er, indstille mig til pension?

Ønsker egentlig ikke pension, men er nok ikke realistisk at tro, jeg på sigt kan klare et flex.

Har en fantastisk sb og har i hele mit forløb fået en lige så god og sober behandling, hvilket jeg kan se absolut ikke er en selvfølge, når jeg følger med her på siden...jo mere jeg har læst jo mere taknemmelig er jeg for mit "held" Men bare tanken om en ny arbejdsprøvning trækker tænder, og synes det bliver længere og længere mellem gode dage.

På forhånd tak
Og tanker til alle jer der desværre må slås mod systemet.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 07:46   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej Trunten.

Umiddelbart lyder det som om lægekonsulenten har meldt dig færdig, men men men og der er jo altid et men - man ved jo aldrig hvad teamet bestemmer sig for.

Jeg havde en sb som dig engang, hun kom tilbage med uforrettet sag, da teamet gik imod hende.

Så jeg må blive dig svar skyldig, hvad jeg læser ud af dit indlæg er: at de er ved at afslutte din sag og 26 uger burde være nok til en pensionssag.

Nej ingen af os ville vel egentlig have/søge en pension, hvis vi fik et ønske fri var det nok at smide skavankerne og få det normale liv tilbage.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 07:59   #3
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak for svar PiaCP

Ja du har så meget ret. Var heller ikke ment som om nogen ønsker det...bare lige så der ikke sker nogle misforståelser.

Mere det at jeg ikke har været realistisk omkring min situation og bare konsekvent afvist når pension har været på tale....men mon ikke vi er mange der har det sådan?

Knus til dig.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:04   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej du skal ikke i arbejdsprøvning
det er din sagsbehandler som bestemmer det
så det er ikke obligatorisk samt du har været i en og den er under et halvt år gammel
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:15   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Tak for svar PiaCP

Ja du har så meget ret. Var heller ikke ment som om nogen ønsker det...bare lige så der ikke sker nogle misforståelser.

Mere det at jeg ikke har været realistisk omkring min situation og bare konsekvent afvist når pension har været på tale....men mon ikke vi er mange der har det sådan?

Knus til dig.
Forstår dig fuldt ud Nej nej var skam heller ikke ment sådan
Kun et lille suk fra mig, der i prøvning igen .....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:26   #6
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak MTVRV1 Men hvis hun nu siger jeg skal så er det vel ikke noget at gøre vel?

Nej PiaCP opfattede det heller ikke sådan, men det jeg havde skrevet kunne faktisk opfattes sådan...det der med det skrevne ord

Pøj pøj med din prøvning
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:44   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville SKRIFTLIG spørge din sagsbehandler om der er andre AFKLARENDE foranstaltninger/forsøg der kan/skal før der kan træffes en afgørelse, eller alternativt, bringe dig til at kunne varetage et fleksjob.

Spil gerne lidt dum vedr fleks, spørg evt til hvor få timer du kan tilkendes dette.

Dette kan blive brugbart senere, i din sag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:55   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Tak MTVRV1 Men hvis hun nu siger jeg skal så er det vel ikke noget at gøre vel?

Nej PiaCP opfattede det heller ikke sådan, men det jeg havde skrevet kunne faktisk opfattes sådan...det der med det skrevne ord

Pøj pøj med din prøvning
er selv ved at blive indstillet til pension af sagsbehandler
venter svar fra lægekonsulenten, da der er kommet mange oplysninger i min sag. har været i arbejdsprøvning, men det er 2 år siden
før en sagsbehandler sender sagen videre til et pensionsnævn
så skal sagsbehandleren være helt sikker på, at den går i gennem

men når du lige har været i arbejdsprøvnng og lægekonsulenten er enig i pension. Så tror jeg ikke du skal ud i en ny.
men det er alene din sagsbehandler som vurdere det
hvis hun mener din arbejdsevne er belyst nok, så sender han/hun sagen videre til afgørelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:37   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg ville SKRIFTLIG spørge din sagsbehandler om der er andre AFKLARENDE foranstaltninger/forsøg der kan/skal før der kan træffes en afgørelse, eller alternativt, bringe dig til at kunne varetage et fleksjob.

Spil gerne lidt dum vedr fleks, spørg evt til hvor få timer du kan tilkendes dette.

Dette kan blive brugbart senere, i din sag.

VH Popiae
Sådan vil jeg også anbefale at du gør, lad være med selv at nævne ordet "pension", men spørg ind til hvad der nu skal ske, hvad der mangler før de kan træffe en afgørelse for din fremtidige forsørgelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 06:47   #10
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak for svar

Det der skal til er en ny arbejdsprøvning, hvor jeg har flere fremmødte end effektive timer.
Skal op på 25 timer fremmødt, hvor jeg så kan ligge mig hvis jeg har behov.
Totalt vanvittigt i mine øjne, spurgte om de trode jeg kunne yde mere ved det... det gør de ikke, men man kan ikke bedømme det hvis man ikke har flere fremmødte end effektive timer...

Der bliver skåret ned på alt samtidig med der landet over spildes penge på noget man ikke regner med bliver bedre og så lige en omkring en dyr lægekonsulent igen...dvs 2 gange inden for et halvt år...der er noget galt i Danmark...
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning, fordel eller ulempe? elm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-03-2012 12:01
arbejdsprøvning og antal før fleks eller FP MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-01-2012 22:57
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Arbejdsprøvning eller Ergoterapeut Nillan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2009 17:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension