K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2011, 13:34   #1
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Dagbog over arbejdsprøvning.

Jeg har lagt min dagbog ud her: http://www.k10.dk/blog.php?u=4849

Den blev sendt til min sagsbehandler og socialfaglig vejleder hver 14. dag igennem de 3 mdr. arb.prøvningen varede - og den var et stort skridt på vejen til min tilkendelse af ftp. Så måske andre kan bruge den til noget positivt.

Alle personnavne skulle være gjort anonyme.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 14:09   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Den ser fin ud, det jeg har læst i al fald.

Der er vel sikkert også blevet indhentet en del lægerapporter, afprøvet medicin mm. for som sådan at afklare din helbreds mæssige situation i forhold til ftp. ? Blev du afprøvet indenfor "dit eget fag" ?

Vi må huske at minde folk om at en arbejdsprøvning m. dagbog ikke kan stå alene i forhold til en ftp. Den helbreds mæssige afklaring er mindst ligeså opslidende, desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 15:12   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg var i prøvning 3 mdr. på kontor. Kommunen har en plads til netop det under deres afklarings afdeling. Og det var den eneste jeg skulle ud i.

Efter jeg blev afsluttet der kom der statusrapport fra kommunens psykolog (som allerede tidligere havde lavet nogle papirer på mig, så det var en opfølgning), fra psykiatrisk center ang. medicin og så var der rapporten fra den socialfaglige vedleder (lavet udfra arb.prøvningen og mine samtaler med hende).

Derefter kom det til lægekonsulenten, og da han også var positiv overfor ftp, så sendte min sagsbehandler sagen videre til indstillingsteamet d. 11/11-10 og en uge senere d. 18. blev jeg tilkendt ftp. Det var så 3 mdr. efter min afslutning af arb.prøvningen.

Men jeg havde jo været i kommunens regi i over 12 år, så der lå i forvejen en masse papirer på mig om bla. mislykkedes aktiveringer osv.

Udover det var der en rapport fra privatpraktiserende psykolog, hvor jeg havde 2x12 samtaler.

Der blev ikke indhentet psykiatrisk speciallægeerklæring, da både SB og lægekonsulent mente, at kommunens egen psykolog's papirer var nok. Og det var de også.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 16:24   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
super du vil dele den
den kan godt komme mange til gode i fobindelse med en arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 20:44   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Jeg har lagt min dagbog ud her: http://www.k10.dk/blog.php?u=4849

Den blev sendt til min sagsbehandler og socialfaglig vejleder hver 14. dag igennem de 3 mdr. arb.prøvningen varede - og den var et stort skridt på vejen til min tilkendelse af ftp. Så måske andre kan bruge den til noget positivt.

Alle personnavne skulle være gjort anonyme.
Jeg har kigget lidt i din dagbog og jeg synes ikke det fremgår af din dagbog, om du kan få det derhjemme og dit sociale liv til at fungere når du er i arb.prøvning, eller er det bare mig der ikke har læst det ordentligt?

Det er netop mit indtryk, herfra K10, at mange sb'ere ikke lytter når man f.eks. fortæller, at det derhjemme sejler, at krudtet er brugt op når man kommer hjem fra arb.prøvning.

Måske kan der også være forskel på hvilken form for dagbog der fungerer bedst, alt efter om ens problemer er fysiske eller fysiske.

Jeg begyndte at skrive dagbog 14 dage før jeg startede i arb.prøvning, for at beskrive forskellen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 07:40   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har kigget lidt i din dagbog og jeg synes ikke det fremgår af din dagbog, om du kan få det derhjemme og dit sociale liv til at fungere når du er i arb.prøvning, eller er det bare mig der ikke har læst det ordentligt?

Det er netop mit indtryk, herfra K10, at mange sb'ere ikke lytter når man f.eks. fortæller, at det derhjemme sejler, at krudtet er brugt op når man kommer hjem fra arb.prøvning.

Måske kan der også være forskel på hvilken form for dagbog der fungerer bedst, alt efter om ens problemer er fysiske eller fysiske.

Jeg begyndte at skrive dagbog 14 dage før jeg startede i arb.prøvning, for at beskrive forskellen.
Det står vist flere steder (hele dagbogen er i 3 dele på bloggen, da den er for lang til et indlæg), hvordan manden må overtage mere og mere derhjemme, at jeg er nødt til at lægge mig et par timer, for at være bare lidt klar til at hente sønnen fra børnehave, og hvordan mit humør påvirker vores søn + at jeg må sige fra til flere sociale ting.

Skal lige se, om jeg kan finde det mere præcist.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 20:09   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Det står vist flere steder (hele dagbogen er i 3 dele på bloggen, da den er for lang til et indlæg), hvordan manden må overtage mere og mere derhjemme, at jeg er nødt til at lægge mig et par timer, for at være bare lidt klar til at hente sønnen fra børnehave, og hvordan mit humør påvirker vores søn + at jeg må sige fra til flere sociale ting.

Skal lige se, om jeg kan finde det mere præcist.
Det lyder godt, for jeg mener jo, at det må være vigtigt at få disse ting med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer der skriver dagbog under arbejdsprøvning KatrineB Alt det andet 7 29-07-2012 17:39
Dagbog under arbejdsprøvning Nucca Spørgsmål ang fleksjob 6 11-06-2012 19:31
Dagbog i arbejdsprøvning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 02-12-2011 22:46
Dagbog .... Jasmina Alt det andet 10 19-10-2011 23:27
dagbog i arbejdsprøvning Odense66 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-08-2009 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension