K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2012, 11:05   #1
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Skattereformen vedr. førtidspension

Hej.
Jeg gør mig ikke specielt klog på politik, og har lidt problemer med "huskeren" - (bl.a derfor jeg er FP´er - lang historie) - men.....
Hvad vil den nye skatteaftale betyde for mig?
Jeg har været på førtidspension siden 07, og sådan vil det nok blive ved med at være. Men jeg hører hele tiden om hvordan det vil påvirke FP´erne og hvordan aftalen rammer de svage. Hvordan, hvorfor og hvorledes.

Er der en flink sjæl som kan svare mig på dette.
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 11:14   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det betyder, at førtidspensionister fra 2016 IKKE kommer til at stige i pension som de plejer, men istedet vil opleve et ''usynligt'' dyk. Det betyder at førtidspensionister - når reformen er udfaset i 2023 - har 17.000 kr mindre om året, end de ville have haft, hvis ikke reglerne var lavet om.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 11:18   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja alt afhængig af lønudviklingen og prisudviklingen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 11:21   #4
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det betyder, at førtidspensionister fra 2016 IKKE kommer til at stige i pension som de plejer, men istedet vil opleve et ''usynligt'' dyk. Det betyder at førtidspensionister - når reformen er udfaset i 2023 - har 17.000 kr mindre om året, end de ville have haft, hvis ikke reglerne var lavet om.
Jeg siger tak. På trods af, at jeg har mistet en god sjat penge på at få en kæreste, dagligvarer bliver dyrere og nu det her, så håber jeg bare at de ikke piller ved min pension yderligere, eller ligefrem vil have mig ud i arbejde. Det magter jeg virkelig ikke.
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 11:21   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er også mange penge

at de ville være det bekendt...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 11:28   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja, hvor er det dejligt at bo i et velfærdsland hvor en HA'er der vil omvendes kan få sig et liv på den grønne gren - en morder kan slippe ud efter kort tid da han er i behandling men en kriminel der har snydt staten skal sidde i 8-12 år - børn der misbruges og får ødelagt deres liv af deres forældre, får tit til deling max 150.000 i bøde - men en fodboldspiller der viser sine boxere offentligt skal betale en bøde på 800.000 - se se det var jo alvorligt ....så i hans boxere???????????:ma d:

Men folk der er på f.eks. ftp...(og læg mærke til, at i dag er ftp noget man vælger man vil på - det er skam ikke fordi man IKKE KAN ANDET pga f.eks en ARBEJDSSKADE) de skal sq huske at gemme sig på bunden af fødekæden og "er du utilfreds - kan du bare tage et job"!!!!!!


Helt vidunderligt velfærdsland..jeg har været med at bygge op og betalt til.........................................føøøøø øøøøøøøj
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 12:05   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fra 2016 ¨2023 følger pensionsbeløbet prisudviklingen og det indebærer, at man stadig - i teorien - har penge til at købe de samme fx madvarer, som i dag. Ikke et direkte tab, men heller ikke et velfærdshop, som personer med arbejde kan opnå..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 12:55   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Fra 2016 ¨2023 følger pensionsbeløbet prisudviklingen og det indebærer, at man stadig - i teorien - har penge til at købe de samme fx madvarer, som i dag. Ikke et direkte tab, men heller ikke et velfærdshop, som personer med arbejde kan opnå..
Altså jeg har set udregninger der siger at når vi når til 2023 - så har en ftp tabt 17.000 kr pr. år..yderligere...det skal jo være et spark til "at få et job" mentaliteten
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 13:41   #9
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Fra 2016 ¨2023 følger pensionsbeløbet prisudviklingen og det indebærer, at man stadig - i teorien - har penge til at købe de samme fx madvarer, som i dag. Ikke et direkte tab, men heller ikke et velfærdshop, som personer med arbejde kan opnå..
Sådan lige for at nævne det.. så opgøres både FPI og Inflation uden man indregner omkostningerne til husleje, varme, el .. og som i ved er det jo netop de ting der er steget mest og vil stige mest fremover. Det vil løbende udhule alle disse sociale ydelser til 0,- kr i realværdi. I 2016 vil man formodentligt også lave yderligere voldsomme nedskæringer da budgettet jo naturligvis ikke vil holde når man har givet skattelettelser til den offentlige sektor, som man så tilsvarende skal betale mere for at have ansat, og får mindre indtægter i skat og afgifter da det også nedsætter omsætningshastigheden i penge betydeligt da den likviditet mestendedels vil blive placeret i mursten og andre investeringer der intet afkast giver jf uafskrevne tab i bankerne. Tilsidst vil jeg så nævne at Rentefradrag/Ejendomsværdiskat -> Pensionsordnings arbitragen vil fortsætte og tilsvarende skabe et strukturelt underskud. Der er jo lidt en forskel på nuværende 50 mia (x2 pga pensionsfidusen) i skattefradrag og 500 mia (x2 ) ved en tidobling af nuværende flextumbeniveau. Det er omkring de 6% i rente..

Summa Summarum: Vi taler en forringelse på umiddelbart 50% og derefter en løbende udhulning til 0,0% så man har afviklet alle sociale ydelser til vand og brød.

Så jo.. de omvæltninger der vil komme i de næste 10 år er større end.. reformationen. Lær at leve på gaden før der kommer for meget konkurrence. Final Advice!
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 16:36   #10
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
endnu en god grund til at flytte til udlandet.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL stiller konkrete krav til skattereformen. Debutanten Politik og Samfund 26 25-05-2012 00:12
skattereformen ???? c.l.e.o. Politik og Samfund 4 05-11-2009 20:50
Vedr.Udregning af førtidspension jens nielsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-12-2008 22:51
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension