K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 17:49   #21
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hjertelig tillykke med din nye titel

Det er bare godt gået

fra en fp.er der kun er 3 uger gammel
(altså pensionen ikke fruen haha)
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 20-05-2009 kl. 17:50. Årsag: ord
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 17:59   #22
Randers_nø
Føler sig hjemme på K10
 
Randers_nøs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Randers NØ
Alder: 59
Indlæg: 49
Styrke: 16
Randers_nø er ny på vejen
Stort Tillykke Helene

det er veldfortjænt efter den kamp du har haft
så welkomen i klubben som ftpèr
enu en gang Tillykke
__________________
Randers_nø er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 18:30   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sådan! ... thi kendes for ret!

Du har vidst ventet længe på den meddelelse, og Kbh. har måtte bide i støvet for en gang skyld.

Tillykke med titlen... så kommer blot arbejdet med begyndelsen af resten af livet
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 19:05   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for tillykkerne! Ja, nu kommer der et nyt kapitel i livet, synes bare ikke jeg rigtigt kan forstå at kampen er slut....det har ikke rigtigt sat sig endnu, går lidt som i en tåge. Havde regnet med jeg ville hoppe op og ned af glæde, men jeg sidder forbavsende roligt og har egentlig mest lyst til at lægge mig til at sove.
Jeg orkede heller ikke at købe ind og lave mad, så jeg bestilte fra grillen.

............tror jeg er i en slags choktilstand.



Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
STORT TILLYKKE. Mange hilsner Peter ( og glem ikke SUPP pensionsordning)
Øøøh, hvad er SUPP pensionsordning??

...............og afvilkler pensionskontoret selv med bistandskontoeret?? Går det pr automatik??

Hvad skal jeg selv gøre (skal jeg have fat i SKAT, boligsikring, dem der har med børnepenge/bidrag at gøre mf)????????


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 19:31   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...............og afvilkler pensionskontoret selv med bistandskontoeret?? Går det pr automatik??

Hvad skal jeg selv gøre (skal jeg have fat i SKAT, boligsikring, dem der har med børnepenge/bidrag at gøre mf)????????


I min tilkendelse stod der, at kontanthjælpen ville stoppe helt af sig selv... men hvordan KBH. arbejder med det ved jeg jo ikke... men mon ikke de nok skal finde ud af det?... det handler jo om STOP af en udbetaling, så de skal nok få fingeren ud

Hvis du er i tvivl om alt bliver som det skal, kan du evt. bede din NYE sagsbehandler i pensionsafdelingen tage et møde med dig hvis du kan det, og sørge for at han/hun forklarer dig alt hvad du bør vide... det er jo egentligt det de skal være der for... RÅDGIVE.

Det eneste jeg har skullet er at gå ned på kommunen, og få lavet et pensionist bevis. Dette skal du bruge til mange ting, som f.eks. at få lavet et pensionist stamkort hos DSB så du kan køre billigere med toget over takstzonerne. Man skal have pensionstilkendelsen med ned til DSB når man skal lave sådan et også i øvrigt.

Bemærk i øvrigt (hvilket jeg ikke vidste), at fredage og søndage giver mindre rabat for pensionister end alle andre dage! ... på fredage og søndage får man kun 25% rabat, imod 50% alle andre dage!!! det er værd at huske.

Og så er der alle de steder man kan komme ind til pensionistpris... forskellige turist atraktioner osv...

Hvad angår den dersens supplerende pensionsopsparing, så valgte jeg den fra... jeg synes den ser ekstremt lumsk ud, for i de oplysninger jeg fik med sammen med tilkendelsen står der blandt andet, at man kan blive modregnet i andre tillæg når man bliver folkepensionist hvis man overstiger et bestemt beløb i indtægt... dette gælder bla.a. ældrecheken og andre ting, der så modregnes... og da jeg kunne se for mig, at jeg ville kunne skaffe mig ca. en 500 lap mere om måneden på den supplerende opsparing, så kan jeg jo regne ud at det hele bliver ædt op af andre tilskud.

Jeg tror simpelthen ikke på at det kan svare sig.

Det største arb. der er med at blive FP'er er nu at vænne sig til at det er DIG der har hele kontrollen nu... du har hele ansvaret for at dit liv bliver bedre nu... DET er en noget større omvæltning man lige skal vænne sig til, for du kan ikke længere give skylden på kommunen nu for at livet er noget lort.... det er DIN opgave at sørge for, at Hjort's udtalelse om social deroute aldrig kommer til at blive sand.

Sidst redigeret af Razmo; 20-05-2009 kl. 19:36.
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 19:45   #26
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Razmo; jeg har også modtaget det der omkring den supplerende pension og blev meget forvirret. Kan ikke rigtig lure af, om det er nytteløst, for det er da træls, det bliver modregnet ens andre ting, så hvad får man så i sidste ende?? Det er ret ugennemsigtigt, synes jeg. Min sag kommer på pensionsnævnet på tirsdag, hvilket jeg fik at vide i går i et brev, hvor de har sendt indstillingen fra pensionsteamet og en masse papirer, der skulle udfyldet (deriblandt det fra supp. pension - som så er et tilbud, fandt jeg ud af, efter jeg har snakket med nogen fra kommunen).
Jeg har ikke tænkt mig at melde mig til den supplerende pension lige nu i hvert fald.

Tillykke helene, det er skønt for dig det er sådan en lettelse, når sagen endelig bliver rejst
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 19:51   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Razmo!

Ja, du har nok ret, jeg får nok lidt mere information sammen med den endelige tilkendelse - ellers må jeg få stablet et møde på benene med en (gyyyyys) sagsbehandler. Dumt de ikke vedsender en 'folder' hvor der konkret står hvad man bliver berettiget til, hvem man skal kontakte, og hvem de selv kontakter, og hvad førtidspensionisten evt kan gå til, tilmelde sig i lokalsamfundet mm.......det kan jo være en jungle at finde rundt i.

Og Gudved hvad jeg nu får udbetalt om måneden, mon ikke det bliver bare LIDT bedre end kontanthjælp? Og ryger loftet så væk over boligsikringen....?

Er der nogen steder på nettet hvor man kan beregne den slags - bare sådan CIRKA?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 19:54   #28
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Tillykke Tillykke stort

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 19:55   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Crazycatlady Se meddelelser
Razmo; jeg har også modtaget det der omkring den supplerende pension og blev meget forvirret. Kan ikke rigtig lure af, om det er nytteløst, for det er da træls, det bliver modregnet ens andre ting, så hvad får man så i sidste ende?? Det er ret ugennemsigtigt, synes jeg. Min sag kommer på pensionsnævnet på tirsdag, hvilket jeg fik at vide i går i et brev, hvor de har sendt indstillingen fra pensionsteamet og en masse papirer, der skulle udfyldet (deriblandt det fra supp. pension - som så er et tilbud, fandt jeg ud af, efter jeg har snakket med nogen fra kommunen).
Jeg har ikke tænkt mig at melde mig til den supplerende pension lige nu i hvert fald.

Tillykke helene, det er skønt for dig det er sådan en lettelse, når sagen endelig bliver rejst
Tænker på den der sang 'på Tirdsag, på Tirsdag, på Tirsdag'
Du må endelig skrive når du høre noget fra dem! For mit eget ved kommende fik jeg hverken en dato eller noget, de kørte bare sagen lige igennem, og beskeden fik jeg først EFTER sagen var røget til socialudvalget
Så for første gang, var kommunen hurtigere end beregnet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 20:00   #30
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tror supp pensionen er udmærket og jeg har tilmeldt mig
ang. modregning er det jo en samlet vurdering og supp pensionen betaler kommunen jo den største del af også nu ...det tror jeg overstiger ældrechecken hvis den findes til den tid...
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Så sluttede kampen Connie Alt det andet 21 10-11-2009 15:41
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension