K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2009, 11:40   #11
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
okey...men hvad gør de så ved dem der søger §18...?? hvad er forskellen??? er det ikke bare at efter §18 kan de bede om få flere oplysninger?? eller er det totalt umuligt søge §18 hvis man ikke lige har været i arbejdsprøvning??som sagt søger jeg §17 og hende der skulle have mig i praktik/arbejdsprøvning har skrevet hun simpelthen ikke kan finde eller se hvordan jeg skulle kunne komme i arbejdsprøvning....skal de så ikke ved afslag beskrive hvordan man så gør???

Sidst redigeret af pruttenQ34; 08-05-2009 kl. 11:43.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 11:41   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hmmm jamen uanset hvad visitationsteamet siger kan de ikke nægte dig søge en §17???derfor tror jeg altså ikke det en realitet også fordi de sagde jeg skulle være sikker på jeg ville søge på §17 da mange sager var vendt back fordi folk ikke havde været i arbejdsprøvning nok....jeg har også fået brev om de har taget min sag op og skal til partshøring på mandag ...føler aldeles ikke den er hjemme pga af det....!!
Nejnej, de kan IKKE nægte én at søge §17!! Men de kan nægte at rejse sagen hvis de mener der mangler afgørende dokumentationer i sagen der rigeligt belyser om arbejdsevnen er afprøvet, og hvis de ikke ser at der er nok dokumentationer på at man har forsøgt med alle former for medicin der kan lindre eller helbrede. §17 søges når man mener man har rigeligt med beviser i sin sag - eller blot for at banke i bordet, så der kommer ordenligt gang i ens sag (hvis man har været syltet for længe). §18 søges ofte i samarbejde med sagsbehandleren der også mener at pension kan være vejen, eller hvis man er i tvivl om at ens sag har nok beviser, så sagsbehandleren kan indhente nye og friske oplysninger der kan belyse ens situation.....
For mit eget vedkommende er lige lige ved at tro at jeg kunne have søgt en §17 med godt resultat. For det viser sig at de har afgørende lægepapir liggende på mig helt tilbage fra 1992 og frem til i dag, der er så selvforklarende at det nærmest skriger mod himlen.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 11:46   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
okey...men hvad gør de så ved dem der søger §18...?? hvad er forskellen??? er det ikke bare at efter §18 kan de bede om få flere oplysninger?? eller er det totalt umuligt søge §18 hvis man ikke lige har været i arbejdsprøvning??
For at søge §18, så ser de helst at der ligger en arbejdsprøvning max 6 mdr gammel. Men i mit tilfælde kunne jeg så ikke arbejdsprøves, så min sag ligger i visitationsteamet uden en arbejdsprøvning!! Min læge, psykiater, psykolog og to lægekonsulenter har skrevet at jeg ikke kan arbejdsprøves, og heller ikke må, da jeg er sårbar og let bliver psykotisk. Med andre ord skriver de det er kontraindiceret, nyttesløst og vil skade mig.

Så arbejdsprøvning er ikke et must, hvis man bare har dokumentationerne i orden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 11:50   #14
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
helene
lyder til du står godt i din sag som jeg høre det....!!bare det du har lægekonculenten med hele vejer er sgu en super ting.....!! men aligevel de kan være så urimelige så pas på man ikke glæder sig for tidligt..bedre tvivle og blive herre glad hvis man får den*SSSS* håber sgu du får den og husk give melding herom*ss'
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 12:16   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror af princip IKKE på noget før end jeg har det på skrift!!!

Jeg tør simpelthen ikke andet, for man aner ikke hvad man er oppe i mod. Og de lægekonsulenter der har skrvet i min sag (Leif Mikkelsen og Jens Bang) har jeg jo ikke mere, så nu er der helt nye lægekonsulenter inde over, og dem kender jeg jo ikke.....så jeg føler lidt, at alt kan ske. Det er også derfor ventetiden er så frygtelig!!

Suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 12:29   #16
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja må indrømme jo mere tiden nærmer sig jo mere umuligt er det for mig tænke på det selvom jeg prøver lukke af....men tør slet ik tænke på hvad jeg gør hvis jeg får afslag...så er det som om man starter forfra igen..jeg kan ikke lade være sidde læse den skide ressource profil igennem igen og igen og prøver læse den med deres øjne og syntes den hælder både afslag og et ja...!!man bliver jo syg af det mere end systemet har gjort en i forvejen....har også tænkt hvordan jeg ville reagere hvis jeg fik den...tror i starten ikke det ville gå op for mig men puha en lettelse indeni...!!har tænkt på hvis den går igennem give de personer i sagen der har støttet mig en buketblomster og et sødt kort
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 12:47   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder ligesom mig - jeg læser fandeme også den ressourceprofil om og om igen - synes bare min er lidt tyndbenet. Min egen ressourceprofil er MEGET bedre, mere forklarende osv. Min egen ressourceprofil er også sendt med til visitationsteamet, men den læser de nok ikke, men meget sødt af sagsbehandleren at inkludere den.

Jeg kan slet ikke overskue konsekvenserne af et afslag, men omvendt, så vil de jo aldrig kunne påpege nogle funktioner på arbejdsmarked jeg ville kunne. Så afslaget skulle udelukkende bunde i at de vil have mere behandling og flere beviser af dén vej...og så igen, jeg har været syg siden barndommen, har gået på specialskole for børn med psykiske og/eller sociale problemer og har altid været tilknyttet en psykolog, jeg har været på både lykkepiller og psykosemedicin on ad off siden 1992 - i ca 17 år uden effekt, så hvad vil de mere have??
De må jo også kunne se at jeg har skøjtet rundt på kontanthjælp i over 21 år uden at komme arbejdsmarked nærmere, og jeg har over 35 arbejdsprøvninger/aktiveringer/uddannelsesforløb bag mig, som aldrig har varet længere end et par timer, en halv dag osv.....det hele må jo ligesom tælle for noget!!!!
Min ressourceprofil udgør 10 sider, og lægepapirene er på 50 sider.

Så hvis de kan skide på dét og give afslag, jamen så MÅ jeg da stå godt i en anke!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 13:06   #18
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
kan heller ikke rigtigt se hvad de vil indhente hos dig...lyder til du har alle beviser der:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 13:28   #19
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Jeg har også fået at vide, at det er meget usandsynligt, at sagen ikke går til pension, hvis den først er godkendt som tilstrækkeligt belyst hos lægekonsulenten og pensionsteamet, som har valgt at rejse den af den grund. Men har det som dig, helene, at jeg VIL se de papirer, før jeg kan falde til ro og tro på, at den rent faktisk ER en realitet.

Mht. partshøringen, som pruttenQ spurgte til, så stillede jeg samme spørgsmål til min sagsbehandler, for jeg syntes, det virkede pointeløst at skulle til sådan en, når man nu var mere eller mindre sikker på, at den gik igennem. Men hun gav det svar, at den jo ikke var pointeløs, hvis man havde noget "nyt" at bidrage med i sagen.
Men det har jeg ikke ligefrem, så jeg skal ikke til partshøring, inden min sag kommer for pensionsnævnet.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 13:46   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så langt er jeg ikke kommet endnu, men når tid er, så vil jeg heller ikke med til dét møde - jeg har heller ikke flere tilføjelser, og jeg regner heller ikke med der vil ske noget væsentligt inden da...

Men fair nok man får tilbudet, der KUNNE jo være sket noget i mellemtiden som ikke nåede at komme med i sagen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Rehabiliteringsmøde og udfaldet af dette?! capi Spørgsmål ang fleksjob 4 21-04-2013 21:05
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Til jobsamtale hos visitationsteamet mukke Spørgsmål ang fleksjob 0 08-06-2009 17:00
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension