K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2009, 21:31   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo selvfølgelig har de krav på sikkerhed! Meeeen jeg synes da GODT lige at vagten kunne have fulgt én HELT hjem! Efter sådan en behandling kunne man jo let komme til at træde ud foran en bil......eller falde ned på togskinnerne.

Men man kan jo spørge sig selv om, HVORFOR der skal være en vagt! Det kunne vel ikke hænge sammen med 'nogen' sagsbehandlers opførsel...hmm...??

Jeg nægter at tro på at almindelige mennesker overfalder søde, forstående og hjælpsomme sagsbehandlere der udviser respekt, kompetance og medfølelse!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 22:09   #22
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo selvfølgelig har de krav på sikkerhed! Meeeen jeg synes da GODT lige at vagten kunne have fulgt én HELT hjem! Efter sådan en behandling kunne man jo let komme til at træde ud foran en bil......eller falde ned på togskinnerne.

Men man kan jo spørge sig selv om, HVORFOR der skal være en vagt! Det kunne vel ikke hænge sammen med 'nogen' sagsbehandlers opførsel...hmm...??

Jeg nægter at tro på at almindelige mennesker overfalder søde, forstående og hjælpsomme sagsbehandlere der udviser respekt, kompetance og medfølelse!
Tjoe...jeg tror heller ikke helt almindelige, velafbalancerede mennesker gør sådan noget. Men folk, der havner i sådan en situation, kan jo nemt føle sig trængt op i en krog, føle sig magtesløse, føle sig truede og reagere derefter. Det er jo desværre det samme billede, vi også ser på landets skadestuer, hvor den ene sygeplejerske og læge efter den anden kan berette om overfald fra patienter, der ikke vil finde sig i at vente på deres tur mv.

Herinde snakker vi jo meget om alle de dårlige sagsbehandlere, og folk, der søger herind, er jo typisk folk, som er blevet behandlet rigtigt dårligt. Men blandt sagsbehandlere findes der jo også ordentlige mennesker - jeg har selv mødt et par stykker, så jeg ved de findes . Og så håber jeg da, at der er mange, der aldrig kommer herind, fordi de får en god og kompetent sagsbehandling, der følger loven, og som derfor ikke har behov for den hjælp og vejledning, der heldigvis er at finde for os andre her.

Men ja - jeg kan godt forstå, at det har været en på alle måder bundhamrende ubehagelig oplevelse for dig.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 22:09   #23
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, netop !!!!!!

Var før i tiden død forarget over at folk kunne finde på at overfalde eller true sagsbehandlere; men NU???? ..... Nej, det er at synke ned på deres underlødige niveau; men jeg forstår efterhånden lidt bedre, hvorfor folk reagerer som de gør
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 22:36   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også haft søde sagsbehandlere, men det var før år 2000....ved ikke om det hele skyldes en regering der gør alle til vanvittige personer.

En god sagsbehandler er én der forstår sin klient. De behøver ikke være enige. Men sagsbehandleren bør vide, at mange klienter er trængt op i en krog, og at sagsbehandleren derfor ikke skal demonstrerer sin overlegenhed og magt alt for tydeligt.
De fleste af de borgere der er faret i flindt overfor en sagsbehandler, læge eller anden autoritet, beretter altid om arrogance og bedre vidende, og at de har følt sig mindre værdige, trådt og set ned på. Og mennesker i nød uanset om det er som klient eller patient, er ofte desparate, har smerter, søger konkrete og brugbare svar, råd, medfølelse mm. Og kan simpelthen ikke overskue at blive fejet af, fordi personalet er stresset - og så sker ulykkerne!

Synes også jeg kender det i omgangen med mine børn. Hvis jeg selv er helt oppe at køre, er sur, tvær eller kort for hovedet - jamen så knalder ungerne HELT ud og skaber den dårlige opmærksomhed, som jo bekendt er bedre end den manglende. Og så kører rouletten!
Men hvis jeg selv geare ned, taler ordenligt med dem og forklarer dem HVORFOR 10 is før aftensmaden nok ikke er så godt, jamen så forstår de det også.

Truede mennesker eller mennesker i nød SKAL behandles ordenligt!
Og når man har et job hvor man har med de skæveste eksistenser at gøre, jamen så skal man være endnu mere varsom i sin optræden, og kunne tænke adskillige træk foran, så klienten/patienten ikke bliver desparat, for desperate mennesker gør jo som bekendt, desparate og uovervejede ting....

Megen af den vold der foregår kunne med garanti være undgået hvis der havde været en sober omgangstone...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 00:59   #25
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Helene, DET er jeg efterhånden også blevet overbevist om.

Jeg er, som det er nogen bekendt, uddannet socialpædagog, og jeg har ALDRIG været udsat for trusler eller vold ..... hvorfor mon?

Jeg tror det handler om at stikke fingeren i jorden og mærke efter hvor man er!

Jeg kan, ved min ære som menneske, i sandhed sige, jeg ALDRIG har talt ned eller grimt til eller om MINE betroede medborgere, så måske er det derfor jeg er sluppet for trusler m.m. ..... Tværtimod, er jeg ALTID blevet behandlet bedre af de borgere, jeg har haft med at gøre end af ledelsen!

Så, jo, jeg skal ikke forsvare trusler eller vold m.h.t. sagsbehandlere m.m. .... men jeg er jo heller ikke så blind, at jeg ikke er klar over at mange sagsbehandlere mangler uddannelse eller den menneskelige egenskab, der hedder respekt for medmennesket!!!!!

Længere er den egentlig ikke.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 02:22   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror det med at behandle svage mennesker grimt og hårdt desværre er noget der breder sig , personale mange steder bliver mere og mere hårdkogt , min ældste søn (som er ved at uddanne sig som socialpædagog Hyanna ) besluttede sig efter studenter eksamen for et sabbat år , og ville så tage arbejde med demente i det år , han hold en uge han kunne ikke holde ud at være der og se på de ting man bød de demente bare sådan noget med at de skulle ryge på deres stuer på kl slet fordi man nu ikke må ryge mere , men at de så kunne se personalet gå ud og ryge når det passede dem , at man ignorere dem når de sidder og kalder osv , det var slet ikke ham...

Min mor har været sygehjælper i over 35 år det var sådan at til sidst så var hun så hårdkogt når hun fortalte om de stakkels hjælpeløse mennesker at vi andre var ved at knække os over hende og alle bad hende om at gå på efterløn, hun havde ikke mere empati tilbage i sig , jeg kan stadig huske da jeg var barn og hun kom grædene hjem fordi en af hendes borger var død , det var sq godt nok slut mod enden ... tror hun var slidt op af mangel på personale og det at hun arbejde med en voldig gruppe hjerneskadet så hun var vant til at blive slået på og spyttet på , tror systemet sled hende ned , og tror også det er det samme der sker med sagsbehandlere , de bliver slidt ned så de tager en barriere op over for alle mennesker , lige som os syge kan de jo have den ... angreb er det bedste forsvar ....

Sørgeligt at det er kommet dertil .. men vold kan jeg aldrig nogensinde forstå ved det kommer af frustration , men nej ikke vold....
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 09:57   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mon ikke systemets kynisme kommer af, at man ansætter frisører, tømrere og alle andre mulige slags mennesker der reelt ikke er motiveret til det arbejde de skal udføre som social rådgiver? ... de er trods alt uddannet i noget helt andet end det de skal varetage. De har ikke haft psykologiske overbygninger som socialrådgiverne heller.

En anden ting er selve uddannelsen til socialrådgiver... er den blevet ændret? hvad lærer man eleverne på den uddannelse i dag? Har Haarder været med til at gøre den til kassetænkningsuddannelse også mon?

En tredje ting er, at vi har borgerlige sidende i afdelingerne hvor chefer osv. ansætter personalet... mon ikke man hyrer de mennesker der har samme hårde indstilling til syge? Man hører jo tit, at alle ildsjælene forlængst er blevet enten flyttet fordi de er for bløde, eller selv er skredet.

Har tit tænkt på, at noget af det oprydningsarb. der skal til, når vi får en ny regering burde være en total udskiftning af personale på alle landets jobcentre, inkl. chefafdelingerne... jeg tror nemlig at de kort og godt vil fortsætte deres nidrige måde at behandle sager på... til gengæld har vi så politikere der FORHÅBENTLIGT vil gøre noget, når man klager.
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 12:13   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
God pointe!

Jeg tror faktisk de aller fleste sagsbehandlere der er tilbage, er gjort af noget særligt stof! Et eller andet stof, hvor man ikke må udvise for megen empati og hvor man via kolde metoder får presset borgernen så meget som muligt, uden at de selv får følelserne i klemme!
Hvorfor kan en sagsbehandler ikke bare være flink og forstående?
Hvorfor kan de ikke selv forklare én det hele, hvorfor skal man selv sidde og spørge hele tiden?
Hvorfor kan de ikke bare sige, jamen det skal nok gå det hele, jeg er din sagsbehandler og jeg skal nok være der for dig...

Sådan er jeg ALDRIG blevet mødt (efter 2002), alle er korte for hoved, der er ingen der sætter sig ordenligt ind i sagerne, ingen der sådan RIGTIG har lyst til at hjælpe - det handler snarre mere om at modarbejde klienten, finde på nye tiltag så sagen kan syltes en periode osv.

Nu har jeg jo det problem med arbejdsprøvningen. HVORFOR kan min sagsbehandler ikke bare sige ,,Jamen, det finder vi ud af, der ér nogle huller i systemet som jeg håber jeg kan få dig igennem...jeg skal nok kæmpe for din ret til at være syg, for det hele er jo dokumenteret, så bare slap lidt af og slå koldt vand i blodet''

Istedet bliver man mødt af et vredt og træt fjæs, der overhoved ikke er i kontakt med virkeligheden og som KUN kan snakke om arbejdsprøvning, mere behandling, ekstra kognitv terapi, §50 og sexliv....og runder hele samtalen af med at ressourceprofilen fandeme OGSÅ skal igennem lægekonsulenten.

HUUULK.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 12:57   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
helenekr...

Kom til at tænke på §50... Der er noget om, at man SKAL tilbydes advokatbistand ved børnesager.

Jeg ved IKKE, hvornår i processen man skal det, men prøv at undersøge det nærmere.

Tænk, hvis det er en murer, der sidder med din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:00   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg undrer mig nogen gange HVORFOR købehavns kommune er så ekstremt urimelige... det er på grænsen til middelalderlige syn på syge og ledige der hersker der inde efterhånden... man bryder uden tvivl lovgivningen i enormt mange sager derinde... og selv om det kommer frem i pressen, så sker der ikke en skid ved det.

Nogen gange har man en anelse om, at politikerne og kbh. kommune ønsker at få alle ledige og syge til at flygte ud af kommunen, så man har hele kbh. for sig selv... sådan som det var i middelaldelige byer, hvor det rige kvarter lå højest, med en stor mur omkring og alle fattige spredt udenom...

JEG vilel seriøst, hvis det var mig der boede derinde, og fik den behandling overveje at rykke teltpløkkerne op, og rejse til en kommune der ikk ebehandler lige så grælt!
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor anbefaler lægekonsulenten, navngivne læger? gøjneren Lægekonsulenternes Rolle 75 08-08-2013 01:03
Hvorfor skal det være så svært at skifte bank.?? Enteneller Alt det andet 15 03-05-2012 13:55
Ressourceprofil - hvad skal jeg være obs på? Sivtop Dit og Dat 3 10-03-2010 16:16
Hvor længe skal man vente på lægekonsulenten?? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-10-2008 21:33
skal man underskriv sin ressourceprofil ? jane At søge førtidspension 2 10-03-2008 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension