K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2013, 20:26   #11
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Ups det maa jeg lige kigge paa..
Og tak Nensypigen og Thomas...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 22:02   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Ups det maa jeg lige kigge paa..
Og tak Nensypigen og Thomas...
Det var så lidt
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 23:14   #13
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Saa er alle navne slettet:

Side 1:


Side 2:


Side 3:
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 23:31   #14
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Hold da fast. Nu har jeg kun lige læst det hurtigt, men der er meget mere der slår fast i dine papirer, at der ikke er mere at komme efter.
End der var/er i mine
Skånejob bliver så nævnt som det eneste, men det er jo også at sige at det er FTP, efter de gamle regler. Og det er heller ikke det afslaget har noget med at gøre. Under de nye regler ville de sikkert sige at det så var meget få times fleks. Men heldigvis er de regler ikke aktuelle.

Nu er der så selvfølgelig også stor forskel på kommunerne, det kan i hvert fald læse i andres tråde, og nu også i din.

Det kan simpelthen ikke passe, at det her ikke vil ende med en FTP Jeg er spændt på om ikke også BAN giver dig medhold.

Det er der heldigvis andre der også har fået herinde

Sidst redigeret af Thomas1981; 03-03-2013 kl. 23:34.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 23:58   #15
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg haaber ogsaa Thomas..

Jeg kan slet ikke forstaa de maa det her, de har ogsaa vaeret i nationale nyheder mange gange denne kommune.. Bl.a. for tvangsmedicinering, ulovlig traek af penge etc.. De anerkender INTET af det der staar.. De anderkender ikke at jeg har haft 2 frakturer pa halshvirvelsoejlen, ej heller whiplash og daglige smerter.. De anerkender kun foelger efter hjernerystelse.. Her er deres afgoerelse.. Uden navne self

Side 1:


Side 2:
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 00:18   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det er med stor forundring, at læse at der er taget udgangspunkt i den udredning fra 2009.
Ja da Thomas lige i skabet, det var en af dem jeg savnede *gg*

Men faktisk behøver man ikke skrive så meget, det er nok bare at skrive man anker afgørelsen, så skal Ban nok selv se på sagen, når det er en FP anke ser de på hele sagen (det gør de ikke automatisk ved andre anker)

Og dog jeg har flere ting i min de ikke ville tage stilling til, selv ikke efter nr 2 meget konkrete neon blik fra min side, den værste er at jeg blev nægtet partsrepræsentant. Så helt skudsikre er de ikke.

Lige den, med at kommunen nægter partsrepræsentant er en privat socialrådgiver nu gået til ombudsmanden med (en helt anden sag) Så jeg venter spændt på hvad der sker, om end jeg værgen kan eller vil bruge det til en dyt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 03:19   #17
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Der er mange ting som faktuelt er forkert i deres brev f.eks. er det noget jeg skal laegge vaegt paa?

F.eks. skriver de at det ikke har vaeret individuelt maalrettede tilrettelagt forloeb som jeg har gennemgaaet, og dte har det da i allerhoejeste grad vaeret.. UU som de hed dengang, som er Ungdoms Vejledere paa jobcentret, lavede specielle forloeb sammen med sagsbehandleren, baade ved HG og paa HF to gange.. Hvor jeg maette have meget mere fravaer, men skulle over 24 timer i ugen, hvilket jeg slet ikke magtede... Og i min arbejdsproevning som de nu kalder virksomhedspraktik, var tilrettelagt af skolen og min sbh til 9 timer i ugen, samt en motionsdag i ugen.. De ville oparbejde mig til 12 timer hvilket jeg ikke magtede..

Det samme skriver de at jeg har taget grundforloabet som it supporter.. Det var som fagtekniker, og jeg kom ikke gennem det hele, fordi jeg ikke kunne komme i skolepraktik og ej heller finde en laereplads, saa det er jo ikke gennemfoert.. Jeg har heller ikke faaet job nogensinde, som de ogsaa skrev, jeg fik 2 mdr's proeveperiode hos jyllandsposten som telefonsaelger 4 timer om dagen 4 aftner i ugen, det var min eks som skaffede mig det, men fik ingen ansaettelse bagefter fordi jeg var for ustabil og ikke magtede det..

Alle de ting.. Der undrer mig saa meget....
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 07:01   #18
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Der er mange ting som faktuelt er forkert i deres brev f.eks. er det noget jeg skal laegge vaegt paa?

F.eks. skriver de at det ikke har vaeret individuelt maalrettede tilrettelagt forloeb som jeg har gennemgaaet, og dte har det da i allerhoejeste grad vaeret.. UU som de hed dengang, som er Ungdoms Vejledere paa jobcentret, lavede specielle forloeb sammen med sagsbehandleren, baade ved HG og paa HF to gange.. Hvor jeg maette have meget mere fravaer, men skulle over 24 timer i ugen, hvilket jeg slet ikke magtede... Og i min arbejdsproevning som de nu kalder virksomhedspraktik, var tilrettelagt af skolen og min sbh til 9 timer i ugen, samt en motionsdag i ugen.. De ville oparbejde mig til 12 timer hvilket jeg ikke magtede..

Det samme skriver de at jeg har taget grundforloabet som it supporter.. Det var som fagtekniker, og jeg kom ikke gennem det hele, fordi jeg ikke kunne komme i skolepraktik og ej heller finde en laereplads, saa det er jo ikke gennemfoert.. Jeg har heller ikke faaet job nogensinde, som de ogsaa skrev, jeg fik 2 mdr's proeveperiode hos jyllandsposten som telefonsaelger 4 timer om dagen 4 aftner i ugen, det var min eks som skaffede mig det, men fik ingen ansaettelse bagefter fordi jeg var for ustabil og ikke magtede det..

Alle de ting.. Der undrer mig saa meget....
Tak LUM Ja man får brugt en vending eller to, når man har taget 12 omgange i ringen for at få den erstatning man har ret til

Jeg tror LUM har ret i der nok ikke behøves at skrives det store, og som de også skriver, bare en kort redegørelse. Fordi det er så oplagt at det er helt hen i vejret, med det afslag.
Det er decideret svineri!

Jeg har det med at skrive en masse, (som man næsten kan se i alle mine indlæg, også det her). I samme situation ville jeg skrive en kort intro/redegørelse, om hvorfor der ankes. Nok det eneste der behøves.

Men nedenunder introen, så ville jeg punkt for punkt, stille det op som er faktuelt forkert, som du siger SmallAngel. Som en anden advokat, der skal have sagen for højeste ret. (Tænker altid på pensionsteamet som byretten, nævnet som landsretten, og BAN som højeste ret )
Så har de fået det de har bedt om, og kan selv vurdere om de vil lade øjnene læse resten.

Det er så fordi jeg aldrig stoler på instanser jeg er uenig med, og er nervøs for at de ikke læser skriften på væggen, når jeg klager. Så jeg overdriver måske nok, det med at mejsle tingene ud i sten Så det er altså ikke ment som at det er sådan du SKAL gøre. Det er bare som jeg ville gøre det.

* F.eks. pågældende kan prøve med uddannelse igen. (påstand)

* Og så vælge det ud af ressourceprofilen, som modbeviser det.

Det kan i hvert fald ikke skade, at skrive en lille bonus



Bare til sammenligning, vil jeg lige kopiere det ind ordret, som blev afgørende i min sag. Der er ganske kort. Pensionsteamet sagde nemlig der endnu ikke var nok grundlag, for at starte en pensionssag.
Og det er bare for at vise at jeg syntes du har mere kød på, i din sag.

Der skulle arbejdsprøvning til, eller også skulle jeg observeres i mit hjem. Der blev angsten simpelthen så overvældende, at jeg for første gang sagde, nu er det nok. Jeg ville ikke sætte helbredet yderligere over styr. Min sagsbehandler foreslog så at jeg kom til psykiater igen, for at få lavet et ny vurdering. 2008 vs 2012.

Det her er hvad speciallægen i psykiatri skrev omkring beskæftigelses udsigterne.

"Det må anbefales, der ikke laves arbejdsmarkedsrettede tiltag, da det kan forværre hans psykiske problemer, og derved forringe livskvaliteten. Selvom der er peget på behanglingsmuligheder, har problemet været så langvarigt at forventingen til effekt, er en bedring af livskvaliteten. Men uden perspektiv i forhold til arbejdsmarkdet. Der har været lavet relevant arbejdsmarkedsrettede tiltag, hvor selv enkelte ugentlige timer, lå udover hvad han har magtet."

Der kan ikke peges på yderligere undersøgelser."


Her er hvad lægekonsulenten så skriver, da han fik journalen, udplukket ovenover kommer fra.

"Siden tidligere lægeskøn foreligger der en nyvurdering af psykiatrisk speciallæge der ændrer diagnosen mar´kant idet der nu beskrives bipolær affektiv sygdom med både depressive og submaniske episoder.
Der er startet op med stemningsstabiliserende behandling angiveligt via egen læge og der tilrådes flere lægelig tiltag bl.a fornyet forsøg på henvisning til psykiatrien.

Klienten har som tidligere massive vægtproblemer samt personlighedsforstyrrelse.
(gudskelov at vægtproblmerne nu er forsvundet, pga. nervøsiteten omkring min sag, og dermed trøstespisningen forsvandt)

Vdr behandlingsmuligheder anser psykiateren ikke at dette vil kunne medføre tilbagevenden på arbejdsmakedet og en arbejdsprøvning frarådes. Disse klare udmeldinger tages til efterretning og min tidligere givne prognose bliver opfyldt.
Det skønnes således der er tilstrækkelig lægelig dokumentation for at kunne afgøre sagen."


Og så gik min sag lige igennem både team og nævn.

De forsøgte hverken med, at man ville vente med at se med medicin, eller med flere lægelige tiltalg, som henvisning til psykiatrien. Som jeg ellers frygtede de ville sige, at man alligevel lige skulle se, om det kunne gøre mere end at øge livskvaliteten.

Jeg syntes jeg har fået en helt igennem anstænding behandling i min sag, når det hele gøres op. Som vi alle har ret til, og det offentlige pligt til at yde.
Livskvaliteten er helt sikkert blevet bedre, pga. rigtig god medicin, og så selvfølgelig FTP. Psykiatrien har ingen snakket om siden, heller ikke mig selv. Fordi jeg føler det oppe i harddisken, er færdigbehandlet Jeg har det fint med bare at blive fulgt af egen læge, og så ellers have ro nu, og se fremad

Sidst redigeret af Thomas1981; 04-03-2013 kl. 07:34.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 08:35   #19
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det med at vaere mistroisk er jeg ogsaa Thomas, specielt efter dette.. Syv aar er laenge at gaa gennem alt dette.. Det er rigtigt svaert fordi man bare foeler sig som i en situation hvor man staar paa en tog perron og ser toget koere forbi uden man selv er med det.. Ikke kun min arbejdsmaessige situation foeles som en personlig faliterklaering, hvor man gerne vil leve op til sine egne forventninger om fremtiden, men ogsaa familie-liv osv.. Jeg er gift med en Australier, og vi kan ikke soege familiesammenfoerelse fordi jeg er paa kontanthjaelp, og han kan desvaerre ikke finde noget arbejde, og det er skide haardt at vi maa leve saa langt fra hinanden, og spare op- op- og atter op for at ses hver halve aar.. Ens bedre halvdel er jo ens bedste stoette.. Ikke nok med det blev vi lykkeligt men uventede gravide d. 24 dec. sidste aar, men pga omstaendighederne med at vi maa leve saa langt fra hinanden, og mit helbred og hele dette virvar, blev vi enige om at vi ikke kan tilbyde et lille liv noget som helst godt i oejeblikket, og valgte abort.. Det var rigtig haardt, for ogsaa der er der jo en droem som bliver knust..

Ogsaa min forsikringssag staar standby, for da ulykken skete og sagen koerte, fik jeg kun 52.000 i erstatning og skulle selv betale omkostninger da min tabte arbejdsevne ikke kunne fastlaaes da jeg kun gik i skole paa det tispunkt.. Den kan kun genoptages hvis FTP gaar igennem..

Troestespisning, det kender jeg alt for godt.. Jeg er gaaet fra at vaere 58 kg paa 172 cm til idag 117kg.. Det er blevet bedre efter jeg er fyldt 25 og kommet paa hoejere sats og kan koebe lidt sundere mad og tabt mig 4 kg siden nov, men kan ogsaa vaere stress-betinget, det er svaert at foele sig til.. Men naar man er paa kontanhjaelp og staar i fakta og skal vaelge mellem icebergsalat til 14 kr og en pakke toeastbroed og en pose stor pasta til samme pris sammenlagt med laengere holdbarhed, saa er valget ikke svaert..

Naar jeg laeser de linjer fra din sag, saa lyder de jo meget som de som star i min..
Jeg haaber saa inderligt at I har ret, og BAN vil kigge anderledes paa det, og mere menneskeligt, for jeg ved ikke hvor jeg skal goere af mig selv mere, og jeg er bange for hvad der skal ske..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 09:18   #20
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Det med at vaere mistroisk er jeg ogsaa Thomas, specielt efter dette.. Syv aar er laenge at gaa gennem alt dette.. Det er rigtigt svaert fordi man bare foeler sig som i en situation hvor man staar paa en tog perron og ser toget koere forbi uden man selv er med det.. Ikke kun min arbejdsmaessige situation foeles som en personlig faliterklaering, hvor man gerne vil leve op til sine egne forventninger om fremtiden, men ogsaa familie-liv osv.. Jeg er gift med en Australier, og vi kan ikke soege familiesammenfoerelse fordi jeg er paa kontanthjaelp, og han kan desvaerre ikke finde noget arbejde, og det er skide haardt at vi maa leve saa langt fra hinanden, og spare op- op- og atter op for at ses hver halve aar.. Ens bedre halvdel er jo ens bedste stoette.. Ikke nok med det blev vi lykkeligt men uventede gravide d. 24 dec. sidste aar, men pga omstaendighederne med at vi maa leve saa langt fra hinanden, og mit helbred og hele dette virvar, blev vi enige om at vi ikke kan tilbyde et lille liv noget som helst godt i oejeblikket, og valgte abort.. Det var rigtig haardt, for ogsaa der er der jo en droem som bliver knust..

Ogsaa min forsikringssag staar standby, for da ulykken skete og sagen koerte, fik jeg kun 52.000 i erstatning og skulle selv betale omkostninger da min tabte arbejdsevne ikke kunne fastlaaes da jeg kun gik i skole paa det tispunkt.. Den kan kun genoptages hvis FTP gaar igennem..

Troestespisning, det kender jeg alt for godt.. Jeg er gaaet fra at vaere 58 kg paa 172 cm til idag 117kg.. Det er blevet bedre efter jeg er fyldt 25 og kommet paa hoejere sats og kan koebe lidt sundere mad og tabt mig 4 kg siden nov, men kan ogsaa vaere stress-betinget, det er svaert at foele sig til.. Men naar man er paa kontanhjaelp og staar i fakta og skal vaelge mellem icebergsalat til 14 kr og en pakke toeastbroed og en pose stor pasta til samme pris sammenlagt med laengere holdbarhed, saa er valget ikke svaert..

Naar jeg laeser de linjer fra din sag, saa lyder de jo meget som de som star i min..
Jeg haaber saa inderligt at I har ret, og BAN vil kigge anderledes paa det, og mere menneskeligt, for jeg ved ikke hvor jeg skal goere af mig selv mere, og jeg er bange for hvad der skal ske..
Nemlig, jeg syntes også der er ligheder med det der står i dine papirer.

Det er lige så det river i hjertet at læse om din og jeres situation At være tvunget til at vælge et ønskebarn fra, må være en ubeskrivelig smerte.
Der kan man bare se hvor ødelæggende det er, at hænge fast så længe. Og at ens skæbne på den måde er i andres hænder.

Den med togene kan jeg godt følge, sådan tænkte jeg da årene gik med at blive afklaret. At livet stod i standby, men årene venter altså ikke. Nu er der heldigvis tid nok endnu, statisktisk.

For alle os der læser med, gætter jeg på, så er det også soleklart at det netop vil øge din livskvalitet at få FTP.

Det har jeg også set med flere, det med at trøstespisning kan opstå, selv for nogen der var lige efter bogen vægtmæssigt inden. Pga. stress osv.

Jeg har i mange år lagt for højt, men udviklingen omkring forløbsstart og slut, har været sådan her. Fra 107 til 112 kg. i det halve år, inden jeg gik helt ned, men hvor det blev værere og værere psykisk.

Min sag varede 5 år, da det først blev slået fast, at der altså var noget der lå dybere. Når jeg kunne bliver deprimeret, så ofte. Jeg tror at det var på 3. år, at jeg nåede 130 kg. Der trak jeg så i nødbremsen, fordi badevægten var makset ud, og jeg blev bange. Anstrengt økonomi var helt sikkert også med til at holde det i en ond cirkel.

Ned på 125 kg igen. Indtil okt. sidste år, hvor teamet sender min sag videre. Så er den siden faldet stødt og roligt, til nu 106 kg. Dvs. jeg er nu 1 kg. under, det jeg var på, inden verden gik af lave. Og jeg planlægger bestemt ikke at lade det stoppe her. Og det er ene og alene den trøstespisnings forbandelse, der er lettet. For jeg har aldrig kunnet lykkedes med a blive bidt af a motionere.
Men nu spiser jeg så også med vilje anderledes, for at hjælpe vægten længere ned. Fordi jeg endelig kan.

Helt tilbage for 10 år siden, hvor jeg endnu ikke havde prøvet at være presset ud i noget, jeg ikke kunne magte. Der lå jeg på 90 kg. Og med min kropsbygning ellers, så er der ikke mere der ikke hører til. Selv om BMI skalaen ikke er helt enig, med en højde på 184 cm.
Men det kan man så netop ikke tage højde for, kropsbygning osv.
Lykkedes det at komme derned igen, så er en af mine største og ældste drømme gået i opfyldelse.

Ligeledes er økonomien nu både god og stabil. Det har virkelig meget at sige.
Taksten for dem under 25, gør helt sikkert ondt værre. Det gjorde det også for mig i sin tid.
Jeg frygtede faktisk engang at jeg ville æde mig ihjel, hvis det endte med FTP. Når det var så slemt, når der næsten igen penge var Realistisk set, så at det i hvert fald sikkert ville ende med sukkersyge.
Men det blev heldigvis ikke tilfældet, pga. det med den forbedrede livskvalitet.

Så de har bare at give dig medhold. Det er nemlig umenneskeligt andet ja.

Forresten, 52.000 det er bare ikke meget, for at være ramt så hårdt. Så endnu en grund til at håbe det går igennem. Godt nok er penge i alt, men det er stadig en stor del af puslespillet. Hvor vil det da være fantastisk på så mange måder, med en FTP til dig. Og en fremtidig tråd om at du har fået medhold

Sidst redigeret af Thomas1981; 04-03-2013 kl. 09:25.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
hjaelp dreamz786 Din historie 2 18-04-2010 21:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension