K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2012, 13:52   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp?

Kort og godt. Jeg har nu 2 erklæringer fra to forskellige speciallæger, der begge siger, at min erhvervsevne er reduceret til et ubetydeligt minimum, at alle behandlingsmuligheder er udtømte og, at forsøg på aktivering er lægeligt kontraindicerende grundet risiko for at fremprovokere endnu en forværring af min funktionsevne, som vil være varig.

Min sag har været ved lægekonsulenten, da den første af de to speciallægeerklæringer kom. Lægekonsulentens konklusion var den samme som speciallægens. Jeg tænker, at lægekonsulenten skal ind over igen?, nu hvor anden speciallægeerklæring er kommet, selvom den siger det samme.

Ressourceprofilen er lavet, den konkluderer, at der ikke er andre barrierer for arbejdsmarkedet end min sygdom. Ligesom den henviser til speciallægeerklæringen med behandlinger udtømte, lægeligt kontraindiceret iht. forsøg på aktivering med videre.

På onsdag skal jeg til møde med kommunen. Hvad siger jeres erfaringer jer, hvor meget mere skal jeg forberede mig på at skulle igennem? ( Min sag er gået super hurtig og jeg er blevet mødt så professionelt og anerkendende, så ikke fordi, at jeg bare ikke "orker" mere) Jeg tænker bare, to speciallæger, en lægekonsulent og en ressourceprofil, der taler det samme og meget tydelige sprog. Burde en førtidspension ikke ligge lige til højrebenet? Også selvom jeg ikke er fyldt 40 år endnu?
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 14:25   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære SanneHansen

Jow, den burde gå ret igennem.

Måske skal mødet på onsdag handle om,
at du godkender og underskriver din arbejdsevnevurderingsjournal,
hvis det da ikke allerede ER gjort.
+ at du giver din tilladelse til, at de kan "påbegynde behandlingen af din sag,
med vurdering af, om du er berettiget til førtidspension."

Husk at fortælle os, hvordan det gik
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 14:43   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære SanneHansen

Jow, den burde gå ret igennem.

Måske skal mødet på onsdag handle om,
at du godkender og underskriver din arbejdsevnevurderingsjournal,
hvis det da ikke allerede ER gjort.
+ at du giver din tilladelse til, at de kan "påbegynde behandlingen af din sag,
med vurdering af, om du er berettiget til førtidspension."

Husk at fortælle os, hvordan det gik
Tusinde tak for svar. Det var lige sådan noget jeg er ude efter. Jeg har lige været inde og kigge og jeg har godkendt og underskrevet en arbejdsevnevurderingsjournal. Men det er den, som jeg referer til og kalder min ressourceprofil. Men hvad er forskellen?

Hvad betyder det at give tilladelse til, at de kan påbegynde behandlingen af din sag, med vurdering af, om jeg er berettiget til fp... Altså hvad gør de i praksis efter sådan en tilkendelse? Jeg tør næsten ikke tro, at det skal fortsætte med, at gå så godt.

Det eneste jeg ved er, at vi på næste møde skal se på, om min familie er berettiget til noget praktisk hjælp og så tale om, hvad der skal ske fremadrettet. Jeg har en super sød sagsbehandler btw:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 14:50   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej SanneHansen,

Vi håber da, at den går let igennem for dig, men man kan altså aldrig vide ej heller ikke når du ikke har været i arbejdsprøvning, dog SKAL kommunen acceptere, at lægerne siger at du ikke må.

Jeg har selv to psykiatriske speciallægeerklæringer bag mig, den ene efter endt behandlingsmulighed. Derudover en psykolog status rapport, samt 2 status rapporter fra egen psykiater, læge, en rheumatolog (pga. evt. fibromyalgi) og en rapport fra psyk. skade stue. Derudover har jeg en arbejdsevne vurdering fra en 6 mdr. arbejdsprøvning i 2008 og fik i 2011 en super rp. der alt i alt pegede på pension.

Jeg blev indstillet af social service (ved jer kan det hedde noget andet) i maj sidste år, men fik af pensionsnævnet afslag med begrundelsen om endnu en arbejdsprøvning på et center. Der har jeg lige været med resulatet af ½ effektiv arbejdstime på en uge. Nu venter jeg på hvad der videre skal ske.

Jeg er et par og fyrre og desværre har jeg haft mange forskellige sagsbehandlere de 6 år min sag har kørt.

Håber det bedste for dig i din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 15:00   #5
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Enteneller ( beklager hvis navnet er stavet forkert:-)) Det er netop derfor, at jeg bare ikke tør håbe, for jeg hører jo hvor meget i andre er igennem igen og igen. Jeg har "kun" været forbi disse to speciallæger, ( og en del andre undersøgelser, som jeg er sendt til af dem) Jeg har ind til nu kun været på to møder ved kommunen og ressourceprofil/ arbejdsevnevurdering er allerede afsluttet.... Det kan jo ikke passe, at det skal gå så let. Jeg er fortsat sygemeldt med løn, da jeg ikke engang er opsagt fra job endnu.

Både neurologen og speciallægen i infektionssygdomme OG lægekonsulenten siger, at min tilstand er lægeligt kontraindiceret med aktivering, da det vil fremprovokere en forværring i min sygdom.

Jeg kan slet ikke se, at det kan komme til overvejelse at trosse disse udtalelser og min sb er som skrevet super sød og professionel. Jeg er så spændt og nervøs, da mit funktionsniveau ikke tåler endnu en forværring. Men det ved jeg jo netop også gør sig gældende ved mange af jer andre.

Godt jeg har dette sted, så jeg kan læsse af, når ventetiden til på onsdag er lang.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 15:16   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej sanne..nu skal du huske at 2 sager ikke er ens og det kan jo være din sag blir let...jeg var ikke i arbejdsprøvning og fik pension uden problemmer..men må nok indrømme at jeg ikke var klar over der var så mange vattede kommuner og sagsbehandlere - før jeg hørte om k 10...det er uhyggeligt og skræmmende hvad de byder folk...god weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 15:28   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Men det er den, som jeg referer til og kalder min ressourceprofil. Men hvad er forskellen?
Arbejdsevnevurderingsjournalen er det samlede dokument,
der gives til de, der skal afgøre, om du skal tilkendes pension,
eller om der skal gives afslag på pension.

Den indeholder alle de facts, der refererer til de samlede papirer i din sag,
og den slutter med punktet :
VURDERING.
Under dette punkt, gøres der rede for sagsbehandlerens konklusion.

Ressourceprofilen er et "underpunkt" i Arbejdsevnevurderingsjournalen.

Men det er et MEGET vigtigt punkt, den omfatter 12 punkter
(googl det lige selv)

og en stor del af sagsbehandlerens Vurdering,
er baseret på oplysninger fra ressourceprofilen.

Ved ikke om det hjalp på dit spørgsmål ?

Det er vel nok dejligt at høre en borgers ros til systemet
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 17:34   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja florken..min sag tog langtid,men det var ikke kun kommunens skyld..men som sagt er jeg chokket over at høre hvordan det offentlige behandler medborgere..ikke mindst i de sager hvor der ikke er tvivl..det burde ikke være sådan...og jeg var heller ikke i arbejdsprøvning,vidste heller ikke før k 1o at det ikke var normalt........god weekend derude
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 21:05   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror min sag (og sikkert mange andre) beror en hel del på, at jeg før 2006, da jeg første gang (og sidste + endeligt) blev langtidssygemeldt, havde en uberørt og god erhvervs "karriere" og folk har svært ved, at fatte at man ryger ned med flaget efter 17 konstante år på arbejdsmarkedet uden megen sygdom.

SanneHansen, som der skrives er der ikke 2 sager der er ens og jeg vil da hvis jeg var dig tro fuldt og fast på at den går igennem. Det gør den jo og skulle det ikke være tilfældet, så kom retur hertil, for det er nemligt heller ikke sikkert at du skal klage over evt. afslag. Det skulle jeg nemlig ikke have gjort, da BAN desværre i stedet begyndte at pege på behandlingsmuligheder
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 22:02   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
. Jeg har lige været inde og kigge og jeg har godkendt og underskrevet en arbejdsevnevurderingsjournal. Men det er den, som jeg referer til og kalder min ressourceprofil. Men hvad er forskellen?
Ingenting.

Florken skrev: "Ressourceprofilen er et "underpunkt" i Arbejdsevnevurderingsjournalen"

Men jeg vil vove at påstå, at ressourceprofil og arbejdsevnevurderingsjournal er nøjagtigt det samme.

På forsiden af min rp står der "Arbejdsevnevurderingsjournal".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension