K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2011, 10:15   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du vil se indlægget samtidig med at du skriver, kan du nederst i det indlæg du vil svare, trykke på Quote...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 10:31   #12
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Basco Se meddelelser
Nu skriver du at du formodentligt ryger på kontanthjælp den 1 november så jeg antager at du endnu ikke er stoppet i sygedagpenge systemet ...
Det er rigtig at mine sygedagpenge ophører til November. jeg blev forlænget i sdp. § 27. 1.2 i 39 uger. Dette med førte at jeg skulle skifte sagsbehandler og jobkonsulent. selv om min daværende Sb. gerne ville færdige gøre min sag. siden hen har jeg skiftet 2 gange og har fået en ny igen for 2 mdr. siden.

vi har lige opdateret min ressourceprofil ( har ikke set den endelige på skrift) så det er nok den det de snakker der skal være partshøring på. og tro så hun vil ha´ jeg skal klage over en afgørelse ang. forlængdelse af sygedagpengene har ikke modtaget nogen papir har kun fået besked over telefon indtil vidrere


Citat:
Oprindeligt indsendt af Basco Se meddelelser
Jeg vil mene at du er oplagt til en forlængelse efter § 27 atk 4 som siger
Vil også selv mene jeg kan hører under den.

Jeg har over den nuværende prøvning skevet min handling og begrundelser ned i en kalender hverdag. ved ikke om det kan bruges som en jobdagbog..

Jeg har lige fået aktinsigt (en masse papir) men desvære står jo ikke hvad man har snakket om muntlig. og efter min menningen mangler der nogle papir hvor jeg ved jeg har været i kontakt med kommunen, men jeg tør hellere ikke ringe til de tidligre Jk og Sb, hvis det så skader min sag som om jeg ikke tro de nye kan gøre det godt nok..

Sidst redigeret af Rie82; 13-10-2011 kl. 10:42.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 10:31   #13
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Hvor er det dejligt at se (trods sygdomme) at jeg ikke er den eneste, der kæmper med det rådne system. Jeg fik mine sygedagpenge stoppet den 31.7.11 fordi kommunen sagde, at mine lægelige papirer og min arbejdsprøvning viste, at jeg kunne arbejde min. 10 timer. Men min arbejdsprøvning var på 8 timer, var i et 13 ugers forløb med 43% fravær og en speciallægeerklæring fra uvildig psykiater sagde, at jeg lider af tilbagevendende depressioner, alle behandlingsmuligheder er udtømte og at jeg lider af personlighedstræk, der gør det svært at fastholde et arbejde. Har fra start sagt til s at jeg ønskede pension, men har nu læst papirerne igennem og kan ingen steder se §17 eller §18 nævnt. Derudover har jeg anket sagen, men kan forvente, at jeg først får svar en gang i det nye år... Det er fanme træls at være syg og når man samtidig skal kæmpe så meget, gør det en mere syg..
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 10:38   #14
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er rigtigt at almindelige mennesker i arbejde, bliver hjemme når de er syge..

Men en afklaring er noget andet.

Her er man syg i forvejen... og de skal bedømme hvad man som syg, kan og ikke kan.

Så din behandler har rådgivet dig meget dårligt, og skadet din sag.

Forskellen er at du ikke må ringe og melde dig syg.. du skal tage derhen og vise dem hvorfor du ikke kan klare at være der den dag.
Det kan godt være hun har været lidt fremme i skoen, hun er selv uddannet sagsbehandler og finder sig ikke i alt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis det har været afprøvning i erhvervslivet, kan du prøve at tale med din sagsbehandler, og du kan komme i afprøvning på et Reva-center, det er knapt så stressende.
Dette var allerede på tale efter min første afprøvning (står bare ingen stedder i mine papir
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 10:53   #15
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Hvor er det dejligt at se (trods sygdomme) at jeg ikke er den eneste, der kæmper med det rådne system. Jeg fik mine sygedagpenge stoppet den 31.7.11 fordi kommunen sagde, at mine lægelige papirer og min arbejdsprøvning viste, at jeg kunne arbejde min. 10 timer. Men min arbejdsprøvning var på 8 timer, var i et 13 ugers forløb med 43% fravær og en speciallægeerklæring fra uvildig psykiater sagde, at jeg lider af tilbagevendende depressioner, alle behandlingsmuligheder er udtømte og at jeg lider af personlighedstræk, der gør det svært at fastholde et arbejde. Har fra start sagt til s at jeg ønskede pension, men har nu læst papirerne igennem og kan ingen steder se §17 eller §18 nævnt. Derudover har jeg anket sagen, men kan forvente, at jeg først får svar en gang i det nye år... Det er fanme træls at være syg og når man samtidig skal kæmpe så meget, gør det en mere syg..
Det jeg syntes er værste at man skal bruge så mange kræfter på det. Som du selv skriver bliver man kun mere syg af det.
Må også være ærgelig at jeg ind til nu virkelig syntes jeg har fået en god behandling fra kommunen. kommer nu så til bagslag at der ikke er skrevet alt ned. samtidig har jeg aldrig før nu haft ønske om at få en førtidspension da jeg har haft det meget svært ved at acceptere min sygdom og ikke været særlig realistk med min formåen dette viser sig i at kommunen + diastrikt har måtte bremse mig (når jeg ville 10 sagde de jeg kun kunne 5) når jeg så indelig har fået en erkendelse trækker kommunen (de nye Sb og Jk. i den anden retning, de virker ikke til forståt hvad det hele handler om, føler de ser mig som en doven person der ikke gider..) (føler ikke man bliver set hørt og forstået)
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 10:57   #16
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Min sag minder meget om din -ihvertfald afslutning (fandt desværre K10 for sent så fik ikke hjælp da mine sygedp blev stoppet osv. Min diagnose er også personlighedforstyrrelse med div tillægs diagnoser og efter et hav af arbejdsprøvninger der endte ligesom din er endt skrev han at de ikke måtte arbejdsprøve mig mere og hvis de gjorde ville der være fare for selvmord. Det lyttede de til og droppede arbejdsprøvninger -også selvom dem jeg havde været igennem ikke havde givet dem nok info.

Jeg blev derefter indstillet til FP som gik igennem uden videre problemer (Selvom det tog ca 8 mdr fra min sagsbehandler startede den til den gik igennem)

Kan ikke hjælpe med sygedp men hvis du ikke kan møde op til arbejdsprøvningen SKAL du have en læge erklæring.
De 8 mdr. var det på kontanthjælp eller sygedagpenge og er man ude i flere arbejdesprøvninger i denne periode?
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 11:03   #17
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Det jeg syntes er værste at man skal bruge så mange kræfter på det. Som du selv skriver bliver man kun mere syg af det.
Må også være ærgelig at jeg ind til nu virkelig syntes jeg har fået en god behandling fra kommunen. kommer nu så til bagslag at der ikke er skrevet alt ned. samtidig har jeg aldrig før nu haft ønske om at få en førtidspension da jeg har haft det meget svært ved at acceptere min sygdom og ikke været særlig realistk med min formåen dette viser sig i at kommunen + diastrikt har måtte bremse mig (når jeg ville 10 sagde de jeg kun kunne 5) når jeg så indelig har fået en erkendelse trækker kommunen (de nye Sb og Jk. i den anden retning, de virker ikke til forståt hvad det hele handler om, føler de ser mig som en doven person der ikke gider..) (føler ikke man bliver set hørt og forstået)
Jeg forstår så meget din frustration. Jeg har faktisk været sygemeldt mere eller mindre hvert andet år siden 1999. Mit længste arbejdsforhold var 2 1/2 år, hvor jeg tog min uddannelse på revalidering, så der har jeg jo oz været underlagt kommunen.. Man blir så skide frusteret af den behandling og at de ikke ser længere end til personnummeret og ikke på personen. Har været ude for en sagsbehandler, der sagde til mig "du ser da meget godt ud" ja men man kan sgu heller ikke se udenpå, hvordan jeg har det indeni..
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 11:29   #18
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Jeg forstår så meget din frustration. Jeg har faktisk været sygemeldt mere eller mindre hvert andet år siden 1999. Mit længste arbejdsforhold var 2 1/2 år, hvor jeg tog min uddannelse på revalidering, så der har jeg jo oz været underlagt kommunen.. Man blir så skide frusteret af den behandling og at de ikke ser længere end til personnummeret og ikke på personen. Har været ude for en sagsbehandler, der sagde til mig "du ser da meget godt ud" ja men man kan sgu heller ikke se udenpå, hvordan jeg har det indeni..
Du giver mig helt kuldegyning, som om du kan læse mine tanker

Og det lyder som om vores sag ligner meget hinanden. (så jeg har lang vej i nu)

Hvis jeg må spørger hvor gammel er du ?? Kommunen ligger nemlig meget vægt på at jeg er så ung!!! (29 år) derfor giver de afslag siger de (telefonisk)
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 16:10   #19
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Du giver mig helt kuldegyning, som om du kan læse mine tanker

Og det lyder som om vores sag ligner meget hinanden. (så jeg har lang vej i nu)

Hvis jeg må spørger hvor gammel er du ?? Kommunen ligger nemlig meget vægt på at jeg er så ung!!! (29 år) derfor giver de afslag siger de (telefonisk)
Jeg er fyldt 39 i sommer, men har oz hørt den med min alder mange gange
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 17:29   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Rie82 og kisser72
har nogle gode råd om i vil følge dem må i selvom

1 nævn aldrig pension som en mulighed, før ens konklusion på en arbejdsprøvning og lægepapir peger på penison.
2 i skal have lægepapir på i er for dårlige til en arbejdsprøving. ellers kommer i ikke videre med 40-50 procent fravær. arbejdsprøvning og lægepapir skal hænge sammen.

samt med jeres problemer som er rent psykisk, bliver det absolut ikke nemmere med pension
da netop depression er der gode muligheder for at behandle.
godt være jeg lyder hård, men sådan er virkelighed alså.

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-10-2011 kl. 17:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension