K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 13:17   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også det lyder som om du står stærkt - det stærkeste kort er jo som bekendt, at have en sød og forstående sagsbehandler ved sin side! Og det kort har du indtil videre.

Og lad dig ikke skræmme af andres sager - sager er individuelle, og du bliver nødt til at gøre dine egne erfaringer.

Lyder fornuftigt at vente med mødet indtil de afgørende papirer foreligger, for så har i noget konkret at bygge videre på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 14:52   #52
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Opdatering fra: " Hvor meget mere skal der til"

Jeg kan ikke finde min gamle tråd. Jeg er fortsat ikke super god til denne side. Men dette er opdateringen fra min forrige tråd om, hvor meget "mere", der skal til.

Jeg har idag været til mit bare fjerde møde med kommunen. Jeg blev oplyst, at vi nu afventer erklæringen fra den anden speciallæge. Denne speciallæge har mundtligt sagt, at hun er 110% enig med den første = erhvervsevne nedsat til det ubetydelige, ingen behandlinger der kan ændre på dette og, at jeg ikke må arbejdsprøves, da dette vil fremprovokere endnu en forværring i min sygdom.

IGEN kom jeg ind til den sødeste, venlige og mest professionelle sagsbehandler. Jeg har SÅ stor ros for min kommune. MIn sagsbehandler oplyste mig, at når papirerne fra speciallægen kommer, så skal de forbi lægekonsulenten ( Der efter de første papirer erklærede sig enig med speciallægen, så det gør han vel igen) Og derefter indstiller hun mig til pension.

Der må gerne krydses for, at det sidste også går glat.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 17:49   #53
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej med dig.
Du kan finde dine gamle indlæg ved at klikke på dit brugernavn.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 21:54   #54
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg har idag været til mit bare fjerde møde med kommunen. Jeg blev oplyst, at vi nu afventer erklæringen fra den anden speciallæge. Denne speciallæge har mundtligt sagt, at hun er 110% enig med den første = erhvervsevne nedsat til det ubetydelige, ingen behandlinger der kan ændre på dette og, at jeg ikke må arbejdsprøves, da dette vil fremprovokere endnu en forværring i min sygdom.

IGEN kom jeg ind til den sødeste, venlige og mest professionelle sagsbehandler. Jeg har SÅ stor ros for min kommune. MIn sagsbehandler oplyste mig, at når papirerne fra speciallægen kommer, så skal de forbi lægekonsulenten ( Der efter de første papirer erklærede sig enig med speciallægen, så det gør han vel igen) Og derefter indstiller hun mig til pension.

Der må gerne krydses for, at det sidste også går glat.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 21:54   #55
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Tak for hjælpen Marianne:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 22:06   #56
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 00:40   #57
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Der krydses. Dejligt også at høre positive oplevelser med sagsbehandlere - min egen er nemlig også helt i orden.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 09:12   #58
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hvor er det dejligt at høre, skønt at nogen kommuner kan behandle deres borgere ordentligt, eller er det bare en enkelt sb?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 19:40   #59
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej lyder som min sb og kommune...jeg fik også verdens bedste behandling af dem alle og lad være med at tænke på alle de dårlige sager..de gode findes også..husk det..

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 20:05   #60
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Faktisk ahr jeg været ved 3 forskellige sagsbehandlere på de 3 møder. Men alle tre har været akkurat lige så søde, forstående og professionelle og alle har sat sig godt ind i min sag inden jeg kom, ligesom alle inden mødet har kontaktet mig pr mail og skrevet, at de har gennemlæst min sag og, at jeg skulle huske at sige til, hvis jeg begyndte at blive overbelastet. De har alle tre været meget præcise og fortalt hvad de tænkte om sagen, alle sendt mig et journal notat efter mødet (uopfordret) og de to har efter mødet skrevet en "privat" mail, hvor de skrev tak for mødet og ønskede mig alt det bedste frem over.

En helt igennem fantastisk oplevelse. Ikke en gang er der blevet tvivlet på, at det jeg har fortalt stemmer overens med sandheden. Hver gang er der blevet nævnt ting som, at det er vigtigt, at jeg ikke for endnu en forværring i min sygdom, så jeg fortsat kan have noget livskvalitet og være mor for mine børn. Uden at jeg har nævnt noget, har de hjulpet mig til at søge om noget praktisk hjælp til familien. Den ene sagsbehandler opdagede at vi havde et møde på min datters fødselsdag og ringede og spurgte om vi skulle flytte det.... Jeg kan blive ved.

Jeg er helt rørt over at føle mig så godt behandlet. Men det ændre ikke på, at jeg frygter til det sidste, at det pludselig vender. Det er 8 måneder siden, at jeg fik den betændelse på min synsnerve, der satte det hele igang og nu står jeg til allerede snart at blive indstillet til førtidspension. Mit liv "afhænger" bare så meget af den pension, at det sidste af sagsbehandlingen også bare skal gå glat.

Jeg er glad for at høre, at jeg trods alt ikke er den eneste, der har en god oplevelse med samarbejdet med kommunen. Min tro på systemet er fortsat intakt. Jeg håber, at alle må blive mødt lige så anerkendende som jeg er blevet det.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension