K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2016, 20:55   #1
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
afdragsfrihed på hus udløber, hva nu ?

om 2 år udløber afdrags friheden på mit hus, er der nogen der kender regler om det stadig kan laves afdragsfrie lån ? kunne jo være rart med et sted at bo til den tid også jo
min bank er svær at få i tale på dette område
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2016, 21:37   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det kommer an på hvad dit hus vurderes til i dag, hvor meget du skylder i huset og om din økonomi har ændret sig meget siden du tog lånet for 8 år siden.

Du kan få et realkredit lån op til 80 procent af husets værdi, hvis du ønsker et nyt afdragsfrit lån så skal huset vurderes, så du kan få et nyt realkreditlån op til 80 procent af husets nuværende værdi.

Hvis huset er steget i værdi vil du kunne få et større realkreditlån end det oprindelige.
Hvis huset er faldet i værdi vil du kunne få et realkredit lån der er mindre end det nuværende, men resten, altså alt over 80%, af lånet skal så lånes i banken.

Dog har flere af selskaberne der i løbet af de sidste par år har lavet egne regler for hvor mange procent af et lån der kan være afdragsfri, så man skal kigge på det pågældende realkreditselskabs regler for afdragsfrihed.

Jeg ved ikke om du kender hjemmesiden http://www.boligdebatten.dk/ der har de nogle utroligt dygtige debattører som hjælper med svar på den slags spørgsmål, eller havde i hvert fald da jeg sidst havde energi til at følge med på siden.

Jeg har engang læst på ovenstående side at man altid skulle kunne få konverteret sit realkreditlån til et nyt 30 årigt realkreditlån med afdrag, altså et nyt lån på størrelse med det der allerede findes i huset også hvis det er større end 80 procent, ved dog ikke om det er rigtigt.
Dette skulle være fordelagtigt hvis huset er faldet i værdi og man nu har brugt 10 års afdragsfrihed og har svært ved at afdrage lånet over de resterende 20 år.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 14:06   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv igen at bede om et møde med din bank.

I al fald i teorien er bankerne meget interesserede i, at man henvender sig i meget god tid inden afdragsfriheden udløber.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2016, 20:26   #4
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Det er ganske rigtigt hvad Nørd skriver 😀

Du kan tjekke det på nettet ved at søge på eksempelvis " boligejere i klemme " og deslige .
Der er dog flere aspekter som skal være opfyldt.
God læsning 😀
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2016, 11:14   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvis din bolig er belånt med mere end 80 procent af værdien, kan du skyde en hvid pil efter at omlægge lånet.

Er din friværdi derimod større, er det bare at komme i gang med at undersøge hvilken bank eller kreditforening der kan give det bedste tilbud.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 17:29   #6
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Det passer ikke kageøre : du kan godt få omlagt hvis du er i klemme 🙄

Det har været fremme i dagspressen, så lad venligst være med at skræmme Henning - når du nu ikke har sat dig ind i fakta 😳. Tak.!!
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 19:25   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Larsbc Se meddelelser
Det har været fremme i dagspressen, så lad venligst være med at skræmme Henning - når du nu ikke har sat dig ind i fakta 😳. Tak.!!
Kreditforeninger og banker har ikke nogen form for forpligtigelse til at yde nye kunder lån ud over 80 procent, og har heller lille forpligtigelser overfor kunder som i deres øjne er et dårligt kort.
Man kan selvfølgelig beholde et allerede etableret lån, til trods for at konjunkturerne har gjort at ens belåning er over 80 procent.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension