K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2014, 20:58   #11
Renéek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Renéek er ny på vejen
http://www.bupl.dk/iwfile/BALG-9GBG8...014_pauser.pdf

Mon ikke dette her kan bruges.. Det er fra bupl århus? der står jo faktisk man har ret..
tænker der må være andre i min situation, det er benhårdt uden 10 min til lige at få en mad og tisse engang.. har den vildeste hovedpine hver eneste gang man har sådan en dag.

Sidst redigeret af Renéek; 21-09-2014 kl. 21:05.
Renéek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 22:05   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej jeg synes du må tjekke det op med din fagforening eller din tillidsmand på din arbejdsplads, om hvornår man iflg. overenskomsten har ret til en pause (frokostpause).
Jeg mener nemlig feks. i mit tilfælde, det er efter 4. time (HK-overenskomst). Jeg har dog selv fri kl. 12, så jeg har derfor ikke frokost indlagt i min arbejdstid.

Men hvad med dine kollegaer, hvornår holder de frokost, for noget frokost skal I da have...

Tror også det er en god idé, at du kan tage det op med din jobkonsulent, hvis ikke andet lykkedes med feks. i samråd med ledelsen.

Sidst redigeret af curls; 21-09-2014 kl. 22:07.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 00:11   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu behøver de pauser altså ikke følge overenskomsterne....

De kan lægges ind som skånehensyn....selvfølgelig alt efter ens tilstand...

Nu betyder det ikke så meget for trådstarter da denne er på den gamle ordning....

Men selv for folk på den nye ordning....ja der betyder det ikke at det er dyrere for arbejdsgiveren...

Man kan sagtens ansættes på feks 15 timer....hvor ens arbejdsintensitet kun er på 12 timer....enten fordi man har behov for pauser eller fordi man arbejde langsomt...

Arbejdsgiveren skal så kun betale for de 12 timer...eler det som ens arbejdsintensitet er...

Så det kan sagtens lade sig gøre hvis helbredet ikke kan klare forholdene som de er..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 11:14   #14
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
kort og godt hvis du har brug for pauser for at have det godt og kunne holde til dit job så har du krav på de pauser også selv om det måske er en pause hver time.

du er Flex jobber og får derfor mindre i løn end andre, er forhindret i rigtige løn forhøjelser osv så du er fra starten af ansat med de skåne vilkår din sygdom kræver så sæt dig ned og hold en pause når der er behov, ingen kan bebrejde dig du skal tage hensyn til dit helbred
om du så mister dit job på det så gør det dit helbred er altid vigtigere end et job
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension