K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2014, 01:23   #81
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg skal nu komme med forslag til ORDINÆRT job eller uddannelse, - ikke noget med at komme i nærheden af det, jeg kan.
Det er med stor sandsynlighed en standard-skrivelse.

Det er sikkert opfølgning i forb. med fleksjob.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ok, jeg prøver at spørge på mandag. Sidste gang kom jeg ikke igennem.
Hvis du vil have styr på tingene, så ringer du ikke til kommunen. Når du ringer har du ingen dokumentation for hvad der er sagt/aftalt.

Hvis du vil undgå fejl og misforståelser i din sagsbehandling bør du kontakte kommunen på skrift (f.eks. mail).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 09:00   #82
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At dine dokumenter er over 5 mrd. gamle, er IKKE det samme, som at de ikke kan/skal bruges.

De skal se HELE din sag.

Dvs alle forløb, og andet afprøvning SKAK fremgå af din sag, uanset hvad du skal.

Alle RELEVANTE lægelige dokumenter SKAL fremgå, uanset dato.
Feks diagnoser, behandling, undersøgelser m.v.
Status og især speciallægeerklæringer, evt fys. beskrivelser.

I De nye skemaer, kan du også indføje, det der mangler, og henvise.
Det er din RET, før du underskriver, uanset, hvad din sagsbehandler, måtte mene. Be evt om at se det på skrift, med loven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 11:27   #83
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Vovse: De har udtrykkeligt sagt, at de IKKE svarer mig skriftligt!

Popia...Skemaer?

Jeg tror, det er godt, at jeg har kontakt med Den Sociale Retshjælp, - og jeg tager et skan af Jeres bemærkninger med til møde med dem.
Min sag fylder efterhånden ca 25 cm i højden.

I denne omgang har jeg kun koncentreret mig om det, der vedrører denne del af sagen, men mon det vil være relevant at medbringe udtalelser fra tidligere, der viser, at "man" helt fra 90érne har betvivlet, at jeg kunne blive helt selvforsørgende. Jeg har hele tiden fået mærkatet, "funktionsnedsættelse i forhold til erhvervsarbejde", men ingen begrundelse ud over en "speciel personlighed" og angivelig "skrøbelighed".

Gad vidst, om det er nødvendigt at få en strategisk sygemelding for at nå at finde ud af, hvad jeg skal tage med?

Sidst redigeret af mukke; 30-03-2014 kl. 14:07.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 14:03   #84
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Vovse: De har udtrykkeligt sagt, at de IKKE svarer mig skriftligt!
Dette tror jeg ikke er lovligt.

Er det din sb, der hr udtalt dette, eller hvem?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 14:06   #85
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det var sagsbehandleren på mødet 10/3. Det var også hende, der sagde "Læger siger så meget. Vi bedømmer selv her", da hun så mine speciallægepapirer.

At de fylder ig med løgn er efterhånden gået op for mig.
Hvorfor? Det er ihvertfald ikke af sparehensyn!

Sidst redigeret af mukke; 30-03-2014 kl. 14:15.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 14:31   #86
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det var sagsbehandleren på mødet 10/3. Det var også hende, der sagde "Læger siger så meget. Vi bedømmer selv her", da hun så mine speciallægepapirer.

At de fylder ig med løgn er efterhånden gået op for mig.
Hvorfor? Det er ihvertfald ikke af sparehensyn!
Jeg synes de driver dig rundt i manegen. Tag en snak med borgerrådgiveren

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 21:09   #87
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det gør de. Min bisidder, som er fra ældresagen var chokeret og hans chef skriver en artikel om kommunens attitude med udgangspunkt i min sag. Han tager den muligvis op. Lige nu skal jeg bare finde en bisidder til på torsdag, for ham, jeg havde sidst har ferie.
Imorgen skal jeg tale med Den Sociale Retshjælp.
Det lader til, at gode kræfter krydser min vej lige nu.

Sidst redigeret af mukke; 30-03-2014 kl. 22:09.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 22:52   #88
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det var sagsbehandleren på mødet 10/3. Det var også hende, der sagde "Læger siger så meget. Vi bedømmer selv her", da hun så mine speciallægepapirer.

At de fylder ig med løgn er efterhånden gået op for mig.
Hvorfor? Det er ihvertfald ikke af sparehensyn!
Hvis du har din sb's mailadresse synes jeg, at du skal maile dit spørgsmål til hende.

Nu er dit møde jo allerede om nogle få dage, for ellers ville jeg skrive til dig, at hvis din sb ikke har svaret indenfor 14 dage, så klager du til jobcenterchefen.

Men for en del år siden gjorde min daværende læge mig opmærksom på, at hvis man møder op til et møde på kommunen og de overrumpler en med noget, som man slet ikke var forberedt på, så har man lov at sige, at "det her har jeg ikke haft mulighed for, at forberede mig på, jeg vil gerne have, at i indkalder til et nyt møde, så jeg kan forberede mig".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 00:19   #89
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
OK, tak. Den vil jeg lige huske.

Hmm. Hvad hvis hun siger NEJ?

De skal altså iøvrigt svare, at de begynder at behandle sagen som pensionssag 3 uger efter 18/3, og have truffet en afgørelse inden 3 mdr efter 18/3.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 07:17   #90
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
OK, tak. Den vil jeg lige huske.

Hmm. Hvad hvis hun siger NEJ?
NEJ til, at svare på din mail?

Så ville jeg klage til jobcenterchefen.

Jeg gjorde det selv et par gange, og det blev behandlet seriøst.

Du skal blot huske, at når/hvis du klager til jobcenterchefen, så skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, ellers lander den på sb's skrivebord.

Start f.eks. med at skrive:

"Til jobcenterchefen

Klage over manglende svar"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension