K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2009, 07:41   #1
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Lægejournal

Min mand får idag svar fra sit behandlingssted efter hans seneste MR scanning og røgten, om hvor vidt de mener han skal igennem endnu en rygoperation eller ej. Ved MR scanningen fik vi kort besked om, at man nok godt kunne operere, men hvorvidt det ville hjælpe eller ej ville de afgøre når røgtenbillederne også var fremkaldt. Sagen skulle op på en konference efterfølgende.

Hvis de nu ikke mener endnu en operation vil hjælpe, hvad skal vi så være OBS på at der står i journalen.

Har hørt at der skal stå hvorfor man fraråder operation men er der andet vi skal sikre os at der står ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 10:35   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skade2006 Se meddelelser
Hvis de nu ikke mener endnu en operation vil hjælpe, hvad skal vi så være OBS på at der står i journalen.

Har hørt at der skal stå hvorfor man fraråder operation men er der andet vi skal sikre os at der står ??
Er det fordi i ikke vil risikere, at en kommunal sagsbehandler vil forsøge at presse din mand til en operation, som lægerne fra råder?

For mig har det været nok, at et par speciallæger har skrevet, at de mener at en operation er for stort et indgreb i forhold til mine gener (de ved at der er en risiko for at få det værre efter operation).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 10:54   #3
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Ja vi er bange for at min mand vil blive presset til en operation fra sagsbehandlerens side, så min mand endnu engang skal igennem et operationsforløb, som nok overhovedet ikke hjælper, for at kunne komme videre i systemet.
Han er tilknyttet et smertecenter som siger, at som hans tilstand er nu, så kan han overhovedet ingen ting men de ved heller ikke rigtig hvad de skal gøre for at afhjælpe ham hans smerter. De siger så ,at kommunen bare kan komme an, for de skal nok fortælle dem, at han ikke ville kunne komme i arbejdsprøvning sådan som han har det nu, men i sidste ende er det jo os det går ud over.(han er kun 35 år)

Har så hørt fra en anden at han ikke kunne blive tilkendt pension, da han var blevet frarådet operation fra hans læge, men i hans papir havde ikke stået hvorfor man ikke ville opererer og han er derfor kommet i klemme på den måde, vil nødig stå i samme situation.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 13:06   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Må jeg have lov at spørge hvad der er galt med din mands ryg?

Måske kan du/i finde noget om det på nettet.

Og nu hvor du/i er opmærksom på det, så kan i jo bede lægerne om at skrive en begrundelse, hvis de fraråder operation.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 13:32   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Den kan ikke presse ham til at tage en operation mere.!!

Jeg har selv fået en MR og flere ultralydsundersøgelse af min skulder, som viser at den er gal.

Der står i mine papir fra lægen at "der er en fornuftig" chance for at det ville kunne blive bedre.
Da kommunen spurgte ind til hvorfor jeg ikke ville have den operation, var mit svar ganske kort.
Jeg kan ikke bruge den beskrivelse til en pind, jeg skal have det i procent før jeg vil overveje det.
Jeg ved hvad jeg har, men går det galt ved jeg ikke hvordan det kommer til at se ud.

Og hvis nu hans sagsbehandler kræver det, så få det på skrift for så har i noget at gå videre med.!
Evt. lave skjulte optagelser til det møde hvor det skal omtales

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 13:52   #6
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Tak for jeres respons.

Min mand blev i sin tid opereret for en discus, efterfølgende har han fået lavet en stivgørende operation hvor han har fået sat en discus protese ind, nu viser det sig at den så trykker på nogen nerver, så det er ikke rigtig noget man kan google på, desværre.

Nå troede alle muligheder skulle være utømt før man kunne komme videre i systemet, kan man læse om det nogen steder ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 13:59   #7
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
de kan på ingen måde tvinge din mand til en operation, jeg har en smadret ryg jeg valgte at sige nej til operationen.. hvorfor-- fordi chancen for bedring i min verden, ikke var stor nok til at jeg ville tage chancen...
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 20:07   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skade2006 Se meddelelser
Min mand blev i sin tid opereret for en discus, efterfølgende har han fået lavet en stivgørende operation hvor han har fået sat en discus protese ind, nu viser det sig at den så trykker på nogen nerver, så det er ikke rigtig noget man kan google på, desværre.
For mig lyder det ihvertfald som noget, hvor han skal tænke sig grundigt om, inden han takker ja til en ny operation.
Jeg har selv snakket om discus protese med min læge, men han ville ikke anbefale det, da resultaterne ikke er gode nok, og det har det jo så heller ikke været for din mand.

Med en problematik som din mands, der ville jeg simpelthen forklare sagsbehandleren (hvis h*n bliver for emsig) at der er en meget stor risiko for at få det værre efter en operation.

Det er et stykke tid siden jeg sidst har været derinde, men på netdoktor.dk er der nogle stykker, der har skrevet om dårlige erfaringer med stivgørende operation.

Jeg har selv problemer i lænden, og stivgørende operation (deseoperation) har været på tale, men lægerne vil ikke anbefale det, og ud fra det jeg har læst på nettet mener jeg at grunden er, at de godt ved at der er en (stor) risiko for komplikationer.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 21:13   #9
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Skade 2006

Du skriver i dit indlæg:
Hvis de nu ikke mener endnu en operation vil hjælpe, hvad skal vi så være OBS på at der står i journalen.
og senere:
Ja vi er bange for at min mand vil blive presset til en operation fra sagsbehandlerens side, så min mand endnu engang skal igennem et operationsforløb, som nok overhovedet ikke hjælper, for at kunne komme videre i systemet.

Tænker du på, at sagsbehandler vil se hvad der står i din mands patientjournal?

Som jeg ved, sagsbehandler kan kun få lægeattest fra hans læge. Og forhåbentlig skriver han, at der frarådes operation.
Søg også om udtalelser fra den smerteklinik din mand er tilknyttet til.

Det lyder helt vildt at sagsbehandler kan bestemme om manden skal/kan opereres eller ej.
Så behøver vi ikke læger .
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 21:51   #10
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej.

Svar til forvired. En sagsbehandler kan aldrig tvinge en til operation.
( vi skal huske på en sagsbehandler er ikke nødvendigvis uddannet socialrådgiver. ) Desuden er vedkommende ikke læge.
Man skal tænke sig godt om inden man får en stivgørende operation, hvad er plus/minus ved operationen.
Har selv fået lavet en, den har ikke haft den virkning den skulle have
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blevet nægtet kopi af min lægejournal. forvired Dit og Dat 14 19-08-2009 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension