K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2006, 09:01   #1
hanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Indlæg: 6
Styrke: 0
hanne er ny på vejen
flexjob og varighed

Jeg håber mit spørgsmål kommer det rigtige sted hen.
Jeg er i flexjom 32 timer om ugen,det sker ofte jeg må påtage mig overarbejde 10-12 timer på en dag.Jeg bliver totalt udkørt, men er bange for at sige nej.Mit spørgsmål er,findes der regler for flexjobber om overarbejde.

hej fra mig hanne[mail][/mail][mail][/mail]
hanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2006, 11:51   #2
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: du bliver misbrugt

Hvis du arbejder 32 timer i dit fleksjob, så er du ikke forpligtet til at tage overarbejde. Så jeg mener din arbejdsgiver misbruger dig og systemet, og måske bruger dig som billigt arbejdskraft.

Et fleksjob er et slags skånejob til os som har nedsat erhvervsevne, pga. sygdom og dårligt helbred. Vi kan ikke få førtidspension, så på din ansættelseskontrakt skal der stå, hvilke skånehensyn der skal tages hensyn til, og antal timer som du magter i dit fleksjob.

Jeg synes du skulle kontakte din sagsbehandler, og forklare ham dine problemer, og at i måske skulle lave en opfølgning på din arbejdsplads, og snakke problemerne igennem, og måske inddrage fagforeningen, for de skal jo også godkende dit fleksjob og dine arbejdsvilkår.

I et fleksjob skal man ikke arbejde mere end man kan magte, så du må prøve at sige fra, hvis de overbelaster dig så de ikke køre rovdrift på dig.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2006, 12:38   #3
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Overarbejde ...

Hej Hanne

Jeg mener at det er sådan, at du kan blive pålagt overarbejde og at du kan påtage dig overarbejde efter de fagretslige regler. Vi er jo ansat på ganske almindelige overenskomsvilkår. Det burde stå i din ansættelseskontrakt. Er du i fagforening ? Alle fagretslige regler gælder.

Jeg er i en vagtbærende stilling. D.v.s at jeg har 24 timers rådighedsvagt en gang i mellem. Hvis jeg bliver tilkaldt og arbejder i 4 timer en mandag nat fra 02:00 til 06:00, så har jeg 11'timers regel. Det vil sige jeg møder ikke ind om morgenen.
For de 4 timer jeg arbejde om natten får jeg løn + tillæg på 100 %. Jeg afspadserer så de 4 timer indenfor en uge og får tillægget udbetalt. Helt efter den overenskomst der er lavet for mit område. Jeg kan godt frivilligt finde på at arbejde 8 timer en enkelt dag, men bliver så hjemme dagen efter. Det kan være nødvendigt ved kurser. Jeg sørger altid for kun at have 20 timer om ugen. Altså jeg afspadserer alt overarbejde.
Noget andet er, at nogle af os er jo så dårlige, at vi ikke kan yde meget ekstra. Hvis du ikke kan, så skal du heller ikke. Du må få din jobkonsulent til at hjælpe dig. Arbejdsgiveren er jo heller ikke tjent med at køre dig ned...så han burde have interesse i at finde en løsning..... men tal med din fagforening.
I sidste ende er det jo arbejdsgiveren, der har fat i den tykke ende.. som altid...desværre.
Venlig hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2006, 12:52   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Overarbejde

Hej Hanne
Fandt lige denne link:

http://www.km.dk/fileadmin/share/pub...ner/216040.pdf

søg eventuelt på overarbejde

Vi fuldkommen enige i at arbejdsgiveren burde tage hensyn og samarbejde med dig.

Venlig Hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2006, 08:51   #5
hanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Indlæg: 6
Styrke: 0
hanne er ny på vejen
RE: flex-overarbejde.

Tak til Thor ogAida, for jeres svar.
Jeg er desværre ikke i fagforening,og det firma jeg er ansat i, har ikke nogen overenskomst med fagforeningen.Jeg føler også til tider ,at jeg bliver udnyttet. Jeg har en løn på16500. om måneden som funktionær.Kommunen giver 2/3 af lønnen.Jeg arbejder på lige fod med de andre og der bliver ikke taget noget specielt hensyn.Ja Ja man må finde sig i mange ting jeg tør simpelthen ikke at sige fra.Mit sygefravær i år har været på ca.7 dage. Jeg går på arbejde selvom jeg har det dårligt.:

Hanne[
hanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2006, 09:33   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: flexjob og varighed

Hej Hanne..

Det lyder da ikke som en fed arbejdsplads :@

Jeg er også på en virksomhed der ikke har overenskomst, men så har man krav på overenskomstløn svarede til hvad andre inde for det område man er under har...

Feks er jeg på et erhvervsblad, og jeg sælger annoncer til virksomheder, andre sælger får ca 20.000 og er i Hk.

Så jeg har fået oplyst lønnen fra HK (normalt vil de også være med ude når man skal have lavet ansættelseaftalsen) de andre på min virksomhed som ikke er provision lønnet er ansat som funktionære så det er jeg også..

Alt efter hvad du laver, så vil jeg vil da klart anbefale dig at finde ud af hvilket område du arbejder inden for, og så melde dig i fagforening, fordi der ikke er overenskomst er det ikke ensbetydene med at en virksomhed kan behandle dig som de vil ...

Jeg høre som sagt til under HK men da de ikke engang gad at møde op da jeg skulle forhandle løn men bare sendte et brev om hvad jeg skulle have i løn, tænkte jeg at dem gad jeg sq ikke betale til ...

Jeg valgte i stedet for det faglige hus..
Det koster 90 kr om måneden og efter to måneder har jeg krav på juridisk hjælp, jeg har allerede snakket med dem kun to dage efter jeg blev ansat og har fået en del hjælp fra dem i nogle tvivls spørgsmål som hverken min chef eller jeg kunne hitte rede i , og de var en lige så om ikke større hjælp end Hk nogen sinde har været...

Det bedste er nok at man kan tilmelde sig på nettet, og så sender de alt til en, adressen på nettet er www.detfagligehus.dk

Men måske det lige kunne betale sig for dig at finde ud af under hvilke område du er (HK 3F) eller hvad det nu måtte være, og så ring til dem og hør hvordan du skal forholde dig , jeg har haft HK i en anden by også end den jeg sluttede i og de var meget hjælpsomme...

Så det kan også have noget med afdelingerne at gøre...
Men en fagforening kunne det nu godt se ud som om du har brug for, man skal ikke udnyttes og man skal ikke gå syg på jobbet af skræk for at miste sit job :@:@:@
  Besvar med citat
Gammel 06-11-2006, 10:13   #7
hanne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Indlæg: 6
Styrke: 0
hanne er ny på vejen
RE: flexjob og varighed

Hej hejdien
Tak for dit svar.Jeg vil med det samme kontakte det faglige hus.Hvor er det godt jeg fandt frem til siden her.
Jeg arbejder i en reception-kontor.
Jeg har engang været medlem i HK., men jeg synes ligesom dig,at behandlingen ikke var særlig god.
Jeg har været inde i kontorfaget i mange år.Den løn jeg får udbetalt idag fik jeg også for 20. år siden.
Jeg er selfølgelig klar over, at min situation ikke er den samme.Jeg fik ødelagt min ryg fordi jeg selv passede min mor i 8. måneder indtil hun døde.Jeg fik ikke hjælp fra kommunen,så jeg måtte selv bære rundt med hende,tværtimod de sagde når jeg ikke var tilrådighed på arbejdsmarkedet i den periode måtte jeg tilbagebetale den kontanthjælp jeg fik i det tidspunkt.
Ak ja så galt kan det pludselig gå.Min ryg blev smadret.Lægerne på Nyborg hospital erklærede mig 100% uarbejdsdygtig,min egen læge mente jeg kunne klare 3-4 timer om dagen.Det blev ikke bedre da min mand pludselig døde,så jeg blev smidt ud i et flexjob på 37. timer om ugen,det er nu blevet sat ned til 32. timer.Nok om det.Jeg skal heller ikke beklage mig alt for meget.men tak for linket.
Hanne[mail][/mail]
hanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2006, 18:00   #8
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Flexjob og varighed

Hej Hanne

Det er meget trist at læse om dine problemer. Jeg bliver utilpas over at høre om det du slås med. Ville så gerne hjælpe. I mit stille sind håber jeg, du har nogle at snakke med. Nogle som kan støtte dig.

Hvis du orker det, så kom ind på chatten. Den er både til alvor og sjov.
Der er mulighed for at skrive sammen to og to. Man også kan lave sit eget rum.
Man kan også bare være i hovedrummet, hvor der bliver skrevet om alt.
Venlig Hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdomsstop pga varighed marcus75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-02-2012 12:17
§34, kontanthjælpsloft, varighed Cirkel Alt det andet 1 18-01-2012 12:15
Arbejdsprøvning - varighed Vibbe Alt det andet 42 14-05-2011 20:49
Sygedagpengeophør/varighed Adi_k Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 28-04-2011 00:07
Pension af begrænset varighed Cricket Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 17-04-2010 18:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension