K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2009, 18:59   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Henrik jeg håber at vi er flere der skriver til ham , for som så ofte før så kommer der altid påstande fra den side men aldrig noget svar når man tilbageviser hans påstande ..

DF har i det hele taget med ikke at svare på henvendelser der er kritiske har kun en eneste gang oplevet et svar og det var fra en meget fornærmet sekretær der syntes jeg var ond ved pia k og skulle sætte mig ind i deres politik så ville jeg indse hvor vidunderlige de var he he ...

Jeg agter at rykke bb for svar og jeg agter at gøre hans liv så surt hvis ikke han gider at svare , det er sygedpagpenge forsøget om igen .. man smider bare om sig med udtaleser der ikke er hold i , og så holder man ellers kæft og placere en mærkelig stemme der er helt i strid med alt man påstår at stå for ...

Håber du havde en god tur og fik slappet gevaldigt af
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 19:18   #22
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hejdien

Det var rart med en lille ferie. Det var super fedt at komme ud og fiske. Men desværre var der ikke bid pga varmen.

Iøvrigt et godt grin med den mail fra DF partikontor. Jeg har det på samme måde som dig med hr Bøgsted. Manden aner i den grad ikke hvad han har med at gøre.

Man ser gang på gang DF holdninger er billigt til salg. Vi så det senest da man fik indført Tuneser loven sidste år.

Det kunne være interessant at vide hvornår det går op for fantasterne i DF og regeringen at der er brug for nye tiltag og at folk skal sikres mod ikke at miste deres indtægt fordi man er blevet syg.

Desværre ser vi nok ikke de store ændringer før vi får et system skifte som vi i den grad trænger til.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 15:25   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har sendt en rykker til BB da han jo hverken bekræftiger eller svare ...

Nu er det ikke første gang jeg eller andre skriver til DF som hævder at være den lille mands parti .. og de svare aldrig .. ergo er vi enten de store mænd eller også er vi for små

Men men der kommer jo et valg på et tidspunkt , og jeg tror at de glemmer at vi er rigtig mange i klemme i systemet og ikke kun vi oplever det vores familier venner og bekendte ser også med måben på hvad det er der sker når man fanges i systemet ..

Siden sidste valg har jeg to unger der er blevet 18 og som nu skal stemme he he .. så det er to stemmer mere til venstre fløjen ...

Selv min hardcore mange penge eksmand har annonceret at han vil stemme S denne gang (SF er for slemt for hans mavesår ) han vil gøre det ud fra at han kan se hvordan min tur i systemet påvirker vores unger ...

Så hverdag får vi nogen til at rykke sig ...
Citat:

Til Bent Bøgsted

Det er med beklagelse at jeg kan konstatere at du ikke har haft lyst til at kommentere min mail , jeg formoder at du kan bakke op om dine påstande og ser frem til et svar , jeg vil i samme øjeblik du svare mig sætte dit svar på www.k10.dk hvor der er tusinder af mennesker i samme situation eller ligende som kvinden i artiklen ...

Jeg er sikker på at mange ser frem til hvor i loven du finder mulighederne da mange sager jo er behandlet forkert hvis det forholder sig som du hævder ..

Jeg har fornemmelsen af at DF ikke tager problematikken omkring forsørgelse og sygdom så nær og derfor kunne jeg da tænke mig at sende dig en lille historie i ny og næ sådan at du kan se at det ikke bare er de enkelte tilfælde der når avisernes overskrift og som kan give politikkere lidt goodwil ved en kommentar der er problemet ...

jeg vil starte her med at sætte et problem som en bruger på www.k10.dk lige pt oplever på egen krop ... nemmelig at hendes mand har mistet sine sygedagpenge ikke kan få kontanthjælp fordi hun tjener 19.000 brutto om måneden og som nu har hørt fra kommunen at hun er systemløs ...


jeg har i et par andre indlæg beskrevet min mands sag (bla under overskriften "stivgørende operation").

Sagen er den, at han er faldet for varighedsbegrænsning i sygedagpenge, og grundet mine 19.000,- kr brutto om måneden er han ikke berettiget til kontanthjælp. Han afventer operation (som han i øvrigt nok ikke tør modtage), og har udover det PTSD efter voldeligt overfald, så det kan ikke forventes at han kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår.

Hans fagforening har klaget over ophøret af sygedagpengene, men som et proaktivt skridt gik jeg med en fuldmagt fra min mand, ned på kommunen, for at få en sagsbehandler der til at tage hans sag.
Det forholder sig jo sådan, at der, grundet den afventende operation, ikke er lavet nogle erhvervsrettede initiativer fra sygedagpenges side. De siger hans funktionsniveau er for lavt til at kunne lave nogle initiativer. De tilføjer dog, at han ikke er færdigudredt, og at det er derfor de ikke vil foretage sig yderligere.

Men når man ikke modtager penge fra kommunen (kontanthjælp), så er der heller ikke nogen sagsbehandler der vil tage hans sag. De kræver at man møder personligt op, men det der skete var, at jeg blev sendt til 3 forskellige kommunekontorer, for til sidst at blive henvist til det første sted jeg var.

Der sagde den socialrådgiver jeg mødte, at han var at betragte som "systemløs". Skulle man have hjælp af kommunen krævede det at man "søgte et eller andet" (hun sagde direkte: "i bliver nødt til at søge et eller andet). Jeg udbad mig det på skrift, hvor der blev skrevet, at man ikke kunne tage hans sag, da han ikke var berretiget til en kontant ydelse, med tilføjelsen, at papirer med vejledning i at søge førtidspension var udleveret.

Vil det sige, at vi skal til at søge en pension efter paragraf 17, bare for at få en ny sagsbehandler til at lave en ressourceprofil, så vi kan få afklaret hans erhvervsevne?

Den bliver jo med garanti afvist, når der ikke forelægger nogen arbejdsprøvning, selv om vi vedlægger speciallægeerklæring der beskriver hans arbejdsevne som ubetydelig.

Jeg er helt rundt på gulvet, for havde jeg vist det, så havde jeg da søgt pensionen før varighedsbegrænsningen. På den måde havde vi i det mindste ikke skullet undvære indkomsten imens sagen stod på.


Kære Bent og andre der ser den her mail ... er det et velfærdssamfund det her? er det måden man behandler borgerne på og hvordan i alverden kan det være at en helt og aldeles privat hjemmeside kan vokse med over ti nye medlemmer hver dag have over 1,5 million besøgende og være livslinje og redningen for folk der er havnet i systemet ...
Er der ikke noget helt galt her ?

Hvor er politikkernes ansvar i alt det her?

Sidste nye er at en jobkonsulent forbarmede sig over brugerne på K10 og ville give dem en hjælpende hånd, han endte med at miste sit job på den konto hvad er det der sker i det her land ??

Jobkonsulentens historie http://www.lyboel.dk/index-filer/Page349.htm
dokumentation for at det var skriverier på K10 der fik ham fyret http://www.lyboel.dk/index-filer/Page352.htm

Med venlig hilsen
xxxxx
www.k10.dk
fleksjob og førtidspension
det her er selvfølgelig sat på den mail der er skrevet engang før her i tråden.
Men den er der ingen grund til at gentage her
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venstre. Konservative og Dansk Folkeparti jsn Politik og Samfund 27 02-07-2011 09:14
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55
Glemmer Dansk Folkeparti, så husker jeg det!!! Henrikxxxx Politik og Samfund 7 22-11-2009 12:34
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Endnu mere stress zuza Dit og Dat 0 19-02-2009 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension