K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 13:17   #11
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Har sendt hende en mail nu, så skal hun bare skrive tilbage. Så er der i hvert fald styr på dokumentationen for den udtalelse!
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:29   #12
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan f.eks. skrive:
"Tak for referat af vores samtale.

Men så vidt jeg husker udtalte du også, at .............

Har jeg forstået dette korrekt?

Med venlig hilsen monstermoster"

Undskyld, men jeg er ikke helt enig i formuleringen....... Jeg mener at man skal passe på at give mulighed for tolkning og vil gerne komme med en alternativ formulering:

Til........

Tak for samtalen pr. telefon den (dato og tid), hvor vi talte om følgende...... og vi aftalte følgende.........

Såfremt du har bemærkninger eller kommentarer til denne mail, beder jeg dig besvare denne mail snarest, ellers betragter jeg mailen som et gældende referat af vort telefonmøde.........

Med venlig hilsen



.............
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:32   #13
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Men jeg har jo fået et referat, som jeg er indforstået med. Der mangler blot hendes udtalelse, som jeg nu har spurgt til...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 21:04   #14
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jgg har d.d fået af vide af DUKH - at det er 25 timer der gælder.
Men der skal stadigvæk tages stilling til om et skånebehov kan udløse et fleksjob, og om du er omfattet af personkredsen.
25 timer? Det forstår jeg ikke... arbejdsevnen skal jo være nedsat med mere end 50 pct
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 22:00   #15
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
https://m.facebook.com/IKlemmeIDetKo...?stream_ref=10
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 22:22   #16
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Grunden til at de bruger denne arbejdsprøvning for at jeg kan komme i gang og op i timetal er, at min seneste forlængelse er §27 stk 3 som omhandler de 2x52 uger, hvor jeg "ved varighedsbegrænsningen skønnes til at kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse". Jeg har kun fået denne §, idet min psykiater har udtalt, at jeg skønnes at kunne komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Kommunen har hver gang, de har skulle evaluere, spurgt om det stadig var aktuelt, for ellers ville de afslutte mine sygedagpenge. De ser derfor ingen grund til at skulle vurdere restarbejdsevne eller lign., da de vælger at forholde sig til de givne oplysninger og ikke tidligere arbejdsprøvninger..... Det lyder som om, at det er nu jeg skal have min psykiater til at gøre opmærksom på dette...??

Jeg har fået referat fra gårsdagens telefonsamtale. Dog nævner hun selvfølgelig ikke sin udtalelse omkring deltidsforsikring og de 25-30timer. Jeg tænker om ikke jeg kan skrive en mail, hvori jeg beskriver hvad hun har udtalt "fordi jeg ikke helt "forstod" det" og afslutter med "er dette korrekt forstået?" Det vil vel være gældende som dokumentation for hendes udtalelse...?

Der står helt konkret i papirerne fra den eksterne aktør, at jeg "gradvist skal optrappes til 37 timer", samt at "det forventes at x er klar til raskmelding d. 29.5.14".
For mig at se er det som om du og kommunen har hver jeres dagsorden.

Din dagsorden hedder ca. 15 timer, kommunens hedder tilbage til ordinære vilkår. Kommunens dagsorden er også den du er forlænget på, og derfor er du hele tiden blevet spurgt om det er realistisk at du kommer på fuld tid igen. Hvad har du svaret når kommunen har spurgt? Har du tilkendegivet at du ville komme tilbage på ordinære vilkår?

Kommunen har også tilkendegivet at hvis du ikke mente at kunne kome tilbage på ordinære vilkår, så ville sygedagpengene bliive stoppet, hvilket må være logisk nok. Alternativt skulle du måske have været på en anden forlængelse.

Jeg ved ikke om du kan forlænges på de andre paragraffer når du nu efter 2 år finder ud af at du ikke kan komme tilbage på ordinære vilkår.

Det er ikke for at være hård, det er bare lige de tanker jeg får når jeg læser dit indlæg.

Jeg håber der viser sig en løsning for dig.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 23:08   #17
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Når kommunen har spurgt om jeg mente, at jeg ville komme tilbage på fuldtid har jeg sagt, at det er det jeg allerhelst vil og har også regnet med, at det ville jeg. Men jeg har nu indset at det sikkert er urealistisk. Jeg har også udtalt, at jeg ikke troede på det, men at det gjorde min psykiater, og at det var det de måtte forholde sig til. Da de spurgte mig, da vi snakkede arbejdsprøvning fornylig sagde jeg, at jeg håber at jeg kan komme på fuld tid, som de går ud fra, men at jeg jo ikke kan sige om det kan lade sig gøre - at det kommer an på hvordan jeg reagerer... Psykiateren har jo også først skiftet synspunkt fornylig...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 10:47   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan godt arbejde 37 timer og få fleks, der er ens arbejdes evne der tæller ikke timer, altså man arbejder måske 30 timer men kun på ½ kraft så er det jo ok med fleks, noge på fleks har det bedst med mange timer, men langsom arbejde mens andre,de fleste arbejder alt hvad de kan få timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:32   #19
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Tusind tak monster. Det er jo en fantastisk nyhed.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 01:16   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis situationen har øndret sig efter de 2 års forlængelse, er det jo bare ærgeligt.

Så må man jo forlænge for at afklaret restarbejdsevnen, jævnfør §7a i retssikkerhedsloven.

Forlænges efter andre stykker §27, og §28 afklaring inden fratagelse af sygedagpengene.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension