K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 22:14   #1
neelix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
neelix er ny på vejen
Førtidspensions Reform

Hej alle herinde på sitet, jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe med at svare på.
Jeg fik den mellemste førtidspension i 2001, og pga jeg fik det psykisk dårligere, så foreslog min bostøtte i 2005 at jeg ansøgte om den højeste som jeg så efter nogen tid fik. Jeg har altid gået i den tro, at min pension var en livslang pension, men efter den sidste tids snak om en førtidspensions reform, så er jeg blevet meget usikker. Jeg er 35 år gamme,l og regeringen snakker så meget om at mange unge idag får tilkendt førtidspension og at de vil have en del af dem ud på arbejdsmarkedet, ja så er jeg blevet bekymret for om jeg er i farezonen. Da jeg i sin tid blev tilkendt førtidspension følte jeg en enorm lettelse, for da vidste jeg, at alle de pinagtige aktiveringsførsøg nu endelig var kommet til en ende, og at mit forsørgelsesgrundlag var sikret.
Mit spørgsmål lyder i korte træk på, om regeringen og kommunerne, i tilfælde af en reform vil kunne tage ens førtidspension op til revision, og nedsætte eller helt frakende den, hvis lægekonsulenten mene,r at man er i bedring, eller at man er klar til at komme ud i et arbejde. Der er selvfølgelig ikke noget jeg hellere ville, hvis jeg var i stand til det, end at kunne forsørge mig selv, men da det er en kronisk psykisk lidelse jeg har, med en masser op og nedture, så vil det aldrig blive tilfældet. Tror i herinde at førtidspensionisters pension efter en reform, vil blive taget op til overvejelse, eller hvad tror i at der måske vil ske?

Håber meget på nogle svar.
Hilsen Neelix.
neelix er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Ny førtidspensions reform først fra 1/4 2013 viento Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-11-2012 22:20
Førtidspensions afslag Bylbyl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 06-12-2010 11:40
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23
førtidspensions formue kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 08-03-2010 17:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension