K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2016, 00:26   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
opringning fra SB i kommunen.

Er der nogen herinde som er blevet ringet op af en medarbejder , der taler som et maskingevær, kommer med ordre og eller truer med afslag.
De oplysninger som kommunen beder om er afsendt 2 gange, men kommunen påstår det ikke er modtaget.

Ja, jeg ved godt alt det der med at man kan gå op til en skranke og aflevere og bede om kvittering. Problemet er at det kan man ikke i min kommune. de har ikke borgeradgang.
God weekend!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 02:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Send det anbefalet med posten til kommunen så du har en kvittering på det..

Har din kommune virkelig ikke et jobcenter? Eller en borgerservice?

Jeg troede at alle kommuner havde det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 08:49   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mail er nok mere sikkert og billigt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2016, 18:07   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
mail er nok mere sikkert og billigt
Tak for alles indspark.
Jeg vil præcisere problemstillingen yderligere..

Pga, bl.a mit besvær med at sende filer har jeg en partsrepræsentant, som har ført sagen for mig.
Min sygdom PTSD har desværre medført at jeg har meget svært med, at strukturere mit liv. Jeg kan have 1 ok time, og så uden varsel er alt som glas i mit hoved.

Jeg er før blevet ringet op af samme SB. Det drejer sig ydelses centret i København, hvor jeg har anmodet om § 34.
Partsrepræsentanten har skrevet med dem og talt med dem.

Dagen før opringningen til mig havde partsrepætant talt med kontoret og alt skulle være på plads.
Men den opringning i sidste uge var som en spand koldt vand. Hun ville absolut have min sidste lønseddel. Den er helt tilbage fra 2007 og for et par års siden smed jeg alle de mange gamle papirer ud. Dumt forstår jeg nu.
Systemet kan ikke gå længere tilbage end 2008.
Jeg foreslog så i stedet, at jeg kunne sende skatteoplysninger, og at hun dermed kunne dividere med 12 og så på den måde regne min månedsløn ud.
Dette afviste hun.
Jeg skulle så i stedet bare skrive at jeg ikke har nogen lønseddel,og så kunne hun ikke svare mig på, om dette så gav afslag.
Jeg spurgte også om jeg, hvis jeg på en eller anden måde F.eks gennem min gamle fagforening kunne få fat i lønsedlen ville tage højde for, at der jo siden ville have været lønstigning. Det fik jeg ikke svar på.
Herudover skulle hun bruge el og gas oplysninger. Dem vil jeg så få i morgen fra Hofor og dong.

Mit jobcenter har heller ikke en skranke, men jeg vil forsøge at få fat i min SB der i morgen.
Jeg bad hende om at sende til mig på mail præcis hvad hun skal bruge, så jeg er sikker på der ikke igen opstår misforståelser. Det kunne heller ikke lade sig gøre.
Jeg bad så om en E-boks adresse, der er specifikt d til deres kontor men det har de ikke. Man skal sende til en adresse til Københavns kommune, som så skal fordele posten internt.
Jeg har før oplevet, at de der sidder og sorterer sender forkert. Der er mange kontorer i denne kommune, og jeg synes det er underligt at hver kontor ikke har deres egen adresse.
Min store fejl var, at jeg ikke fik hendes navn. Hun præsenterede sig bare med at sige hun ringede fra ydelsesservice og uden ophold talte videre.
Først til sidst i samtalen blødte hun op og talte venligt til mig, og det var efter jeg havde fortalt hende, at jeg på visse områder er som et 4 årigt barn med hensyn til at lære nyt.
Hun sagde så, at jeg kunne gå på borgercentret og bede dem scanne og sende det og bede dem datostemple dokumenterne.
Jeg ventede min bror, som jeg ikke har set i 3 år, og jeg glædede mig, og det han så var mig grædende og ked af det.
Men heldigvis han kom, for ellers havde det været sofa hele dagen, som så ofte.
P.s Min sidste lønseddel var fra et fleksjob i 2012, men det var ikke en rigtig lønseddel de kan bruge.
Så til allersidst til alle Jer derude. Smid for guds skyld ikke lønsedler! ud.
De skal have modtaget det senest onsdag ellers er det et afslag.
God søndag herfra til alle.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Send det anbefalet med posten til kommunen så du har en kvittering på det..

Har din kommune virkelig ikke et jobcenter? Eller en borgerservice?

Jeg troede at alle kommuner havde det...
Det er Københavns kommune!!!

De har flere jobcentre i min kommune, men det jobcenter jeg hører under, som er i Baldersgade, fordi jeg er ledig fleksjobber har ikke nogen skranke. Man skal have tid og det kan man ikke bare få nu og her.

Borgerrådgiver i København kan jeg godt frekventere, men de behandler kun sager der i forvejen er kommet hele vejen igennem systemet har de sagt til mig.
For år tilbage med en Busse var der en helt anden agenda. Husk lige at borgerrådgiveren er ansat af selv samme kommune.
Muligvis har andre fået andre beskeder.
Det er jo ikke sådan et man møder en borgerrådgider, når man kontakter dem, men derimod er juratuderende eller anden, som er indgangen til at få en sag behandlet.
Jeg har faktisk fået en rigtig fin behandling i 2011 hos borgerrådgiveren, men de har skiftet taktik.
Så det er ligt mere indviklet i Købehavn. Den er stor og de ansvarlige på rådhuset sender spørgmål videre til en hob af kontorer.
Mit problem er en deadline til på onsdag.
Bl.a derfor vil jeg så gerne væk til en mindre kommune,men det er ikke så ligetil og det orker jeg ikke at forklare her.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2016, 18:22   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvis man har en sagsrepræsentant er det udelukkende denne der har kontakten med kommunen.
Så Når kommunen ringer siger man bare at det er sags repræsentanten de skal kontakte og afbryder samtalen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2016, 20:41   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvis man har en sagsrepræsentant er det udelukkende denne der har kontakten med kommunen.
Så Når kommunen ringer siger man bare at det er sags repræsentanten de skal kontakte og afbryder samtalen.
Tak for dit respons.
Mener du ikke partsrepræsentant? du skrev sagsreræsentant. Men måske jeg bare ikke kender den betegnelse.

Hvis du ,som jeg tror du mener, partsrepræsentant har vedkommende SB før fået dette oplyst, men det er åbenbart gået hen over hovedet på vedkommende
det er oplyst til kontoret skriftligt, men det glemmer de eller hvad ved jeg.
Og hvis jeg bare afbryder risikerer jeg jo selvmål eller ?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension