K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 10:12   #11
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jobcentret står for at lave det.
Jeg blev sendt på midtsjællands kursuscenter som så hjalp med at finde en praktikplads.

Ud fra midtsjællands observationer af mig, samt resultatet af min praktik, samt div. lægepapire fandt min daværende sagsbehandler frem til at jeg var berettiget til fleksjob og fik et bevis med hvor på der står at jeg er visiteret til fleksjob til 12-15 timer samt at der er krydset af i div. rubrikker om hvilke skånehensyn der skal tages, for at jeg har mulighed for at kunne arbejde disse timer.

Jeg fik mit i dec. 2008, jeg ved ikke om de stadig laver disse...?
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 18:46   #12
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
hvor læser du det med 12,5 time ??
Læs min tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=14214&page=2..

I denne tråd skriver Andersine85 om de 12,5 time .. og det er derfra jeg har det.

Jeg har også læst det et sted på nettet, og leder lige efter et link dertil.
Hvis jeg finder det. sætter jeg det ind her ...okay ?


M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 18:53   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Tak for jeres svar

Ja, det undre mig og har gjort det længe. 2 x arbejdsprøvning som viste en max arbejdsevne på 6 timer pr. uge, hvor af jeg i den sidste måtte stoppe efter kun godt 3 uger, hvor jeg gik ned fuldstændig.

Men det synes jobkonsulenten ikke at tage notits af, for der står jo i mit fleksbevis at jeg bør kunne magte 12-15 timer med div. skånehensyn ...

Jeg skal revurderes igen senest eller inden marts 2011, så derfor vil jobkonsulenten jo selvfølgelig have mig ud nu. Dvs. han fortalte at han ikke ville revurdere mig, hvis det endte i en fastansættelse. ( ja det er der jo heller ingen grund til)

Jeg tvivler, desværre, på at det bliver aktuelt at jeg bliver fastansat. For jeg kan som de fleste, "sagtens" klare den første uges tid, men så går det også drastisk ned af bakke. Smerter mv. tager over og livet bliver ubehageligt.

Jeg kan ikke forstå at jobkonsulenten ikke tager hensyn til de 2 sidste arbejdsprøvninger, men konstant vender tilbage til hvad jeg har kunne. Jeg er blevet revurderet en gang, men da brugte sagsbh. gamle uopdaterede lægepapire og ja, så var der jo ikke forværring i min tilstand og denne vurderede at jeg sagtens kunne klare det som fleksbeviset sagde.

Skægt at jobkonsulenter og sagsbh. går så højt op i fleksbeviset når det er til deres fordel ik? Ellers synes jeg de er rimeligt gode til at se stort på det...

Jeg skriver også dagbog og har gjort det stort set siden uheldet. Min læge har bedt om en kopi af min smertedagbog, for hver eneste måned det sidste halve år. God læge jeg har

Problemet med denne dagbog er "bare" at jobk. ogs sagsbh. tager imod kopien men aldrig læser den. Jeg tror end ikke de skimter den.

Jeg har fået 15 % i mèn og midlertidigt 40 % tabterhvervsevne for anden gang, af arbejdsskadestyrelsen. De kan/vil ikke fastsætte min tabteerhvervsevne, da jeg ikke er i job, såvidt jeg forstår.

Men tak skal i have for jeres svar

Spørg din jobkonsulent om, hvorfor du skal i endnu en arbejdsprøvning og få det på skrift og når du har fået dette, stikker du ankestyrelsens afgørelse lige op i snotten på h*n og spørg hvordan h*n vil forholde sig til dette. Få også dette svar på skrift.

Det virker somom din jobkonsulent ikke har helt styr på lovgivningen på området og jeg giver dig derfor et link til en afgørelse du kan benytte dig af , næste gang du skal til samtale hos jobkonsulenten.


Link http://fleksjob.denmarkonline.dk/arb...job-200811mon1

M2y som bruger det link temmelig tit for at hjælpe andre
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 10:28   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan du ikke klage over misforholdet mellem vidste timer, og de i tilkendelsen beskrevne timer.

Klag direkte til statsforvaltningen, og påfør at du selvsagt, GERNE vil i fleksjob, og synes at det er ok, med de timer du kan klare, men at kommunen selvsagt må/skal udbetale forskellen, således at du er aflønnet fuldt ud for 37timer.

Alternativt skal du selv modsvare tabet, fra 12.5timer til de 6 timer du kan klare.

PS du kan skrive til job-center chef og/eller borgmester for svar først.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 12:39   #15
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Mine skåne hensyn er stort set alt bortset fra kort gangdistance.

Jeg har piskesmæld og kronisk hjernerystelse... Det er nu 3½ år siden ulykken skete, og nej jeg har i det store og hele ikke fået det bedre.
Jeg er blevet bedre til at vurdere om "det er det værd" eller ej, forstået som: er det værd smerterne værd de næste dage at tage til familiefest? - det kommer så jo helt an på om det er nær familie eller hvordan. Eller er det det værd, at gøre rent? osv.

Jeg har efterhånden forsøgt mig både indenfor det oprindelige område jeg er uddannet til, så har jeg forsøgt mig i områder der ligger langt fra og nu er jeg så tilbage til det område jeg har arbejdet mest indenfor, men uden udd. som er kontor.

Jobkonsulenten mener at jeg er god til at udtrykke mig på skrift og i tale og derfor er det der mine kompetancer ligger. Han glemmer at tage hensyn til at jeg ikke kan sidde foran computeren og arbejde koncentret i meget mere en 10-15 minutter ad gangen. Han glemmer at jeg ikke kan overskue stressede situationer mv. Han glemmer at jeg kun kan have en bold i luften af gangen, da jeg ellers taber de andre (glemmer) ... osv.

Men jeg vil jo så gerne, det er nok deri det værste problem ligger. Men jeg er jo nået så langt, trods alt, at jeg nu er ekstra opmærksom på at jeg også, uanset jobkonsulentens krav/ønsker, skal kunne være der for min familie.

Jeg har forholdsvis store børn, 12 og 15, så de er ganske selvhjulpende, men små børn små problemer, store børn store problemer og den på 15, er desværre blevet meget uadreagerende, og vi har bedt kommunen om hjælp. Den hjælp kommunen kan tilbyde er så absolut ikke optimal, eller god nok, til de behov vi mener vores 15-årige har behov for. Men det er så en helt anden snak, men pointen er at børnene stadig kræver deres del af mig som mor. Og den har de krav på! Og jeg vil jo så gerne kunne det hele.

Det kan jeg ikke mere og må derfor prioitere og for mig er valget ikke svært, det der er svært er at få jobkonsulenten/kommunen til at forstå at jeg ikke længere er i stand til at opfylde deres krav. Det er meget enten eller. Det kan jeg godt se, men jeg har jo prøvet og prøvet og har indset at sådan er det altså.

Jeg vil da bede ham, jobkonsulenten, om at få på skrift at det er ligegyldigt med at jeg har en familie. Det får jeg nok ikke.....

Det er der er med lovgivningen er jo, at den kan vendes og drejes. Det er ikke nemt.

Men SKAL jeg være på job i x antal timer, som pause, for at kunne arbejde effektivt i de 15 timer som konsulenten siger?

SKAL og SKAL - men man må gerne være/bruge 37 timer om at udføre 15 timers effektiv arbejde. Så på den måde har jobkonsulenten ret. Et fleksjob er som udgangspunkt altid på 37 timer (medmindre du kommer fra en deltidsstilling) men dine skånehensyn gør at du "kun" kan magte 15 timers effektivt arbejde, som du godt må være 37 timer om at udføre. Så jobkonsulenten kan godt skønne, at du kan være der 6 timer samlet hvor du ialt holder 3 timers pause fordelt som det nu passer og arbejder effektivt i 3 timer som det nu kan passe. Der er mange forskellige måder, der kan "skræddersyes" til den enkelte, hvis skånehensynet er nedsat arbejdstid.

Men der SKAL til gengæld tages hensyn til hele din situation, også den hjemlige. Er du bombet og magter du ikke andet end jobbet, uanset hvordan de timer bliver tilrettelagt så SKAL din jobkonsulent se på din situation, der SKAL tages hensyn til at du udover arbejde, også har kræfter til at leve et normalt (familie)liv.

Da jeg selv startede i fleksjob, også med 15 timer, så prøvede jeg mange "modeller" og endte ud med, at jeg ialt var på arbejde 20 timer fordelt på 3 dage, altså arbejde 1 dag og så en fridag, ud af de 20 timer jeg var der ialt var det de 15 timer der var effektive.

Men hvad med en sygemelding, hvis din jobkonsulent ikke er lydhør eller vil samarbejde om at finde, en for dig brugbar "model", eller hvis dit helbred er forværret efter din fleksjobvisitation. Det vil tvinge jobcentret til, måske, at overveje en pension.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 18:31   #16
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Sådan et har Jeg da ikke....hvad bruges det til og hvem laver det ??
Hvem bestemmer hvor mange timer der skal stå ?
Jeg har søgt lidt på nettet omrking dette, fordi det også var ubekendt for mig . (uha hvor bliver man dejlig klog her på k10) og jeg vælger altså den letteste løsning idag, fordi det er en lang smørre jeg ellers skulle trække det væsentlige ud af .

http://www.fleksjobber.dk/lovstof/index.htm


VH
Maybeline2you som håber det er okay
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 18:40   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Flexjobbevis ligger under nyttige links på K10's forside :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 21:24   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
timer

jeg har fået af vide, at det kommer an på, hva job man har
om hvor mange timer man kan klarer.
At der er kommer an på om man skal teste madraser i Jysk/ eller sidde i samme stilling flere timer af gangen.

Alså ved hver job skal det tage op igen, sådan siger de i HERNING og på en måde har de jo ret, alle job kræver noget forskeligt, om andre skånebehov,
men det gør det jo ikke letter, at være os.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 12:12   #19
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg har fået af vide, at det kommer an på, hva job man har
om hvor mange timer man kan klarer.
At der er kommer an på om man skal teste madraser i Jysk/ eller sidde i samme stilling flere timer af gangen.

Alså ved hver job skal det tage op igen, sådan siger de i HERNING og på en måde har de jo ret, alle job kræver noget forskeligt, om andre skånebehov,
men det gør det jo ikke letter, at være os.
Se, DET var måske et job Jeg kunne klare.
Har Du set et opslag eller laver man en uopfordret ansøgning ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 12:50   #20
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
tak til jer for jeres svar

Jeg ved snart hverken ud eller ind. Men jeg ved at når min krop siger stop, så er der ikke mere at komme efter den dag.
Og jeg ved at selv om jeg kun har jobbet 30 minutter, 50 minutter eller 120 minutter og kroppen siger: stop! så er det nytteløst at jeg holder pause for så at komme tilbage med "fornyet energi".

Een ting er at smerterne øges, i takt med at disse øges, så formindskes min hjernekapacitet også. Jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det ellers.
Men jo flere smerter, jo mindre kan jeg bruge min tankevirksomhed, min hukommelse svigter, mit syn driller, tinnitusen øges osv osv. Og det nytter ikke at jeg holder 1 times pause eller for den sags skyld 2 timer.

Jeg har dog ikke prøvet den model der hedder: gå på job, klare det du kan, gå hjem og hvil dig, kom tilbage på job og så videre. (altså hvis man siger en arbejdsdag er 8 timer og jeg skal forsøge at være effektiv 3-4 timer, så er jeg hjemme de timer jeg holder pause i)

Jeg stresser indvendig og kan ikke styre den stress. Det kan jeg ikke forklare, men dem der har prøvet det, ved hvad jeg mener.

Synes det er "nederen" som mine ville sige

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbudt arbejde, dog på mindre timer end jeg er visiteret til! Mani Spørgsmål ang fleksjob 18 13-12-2011 12:47
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
Visiteret til fleksjob. Rikkesejer Spørgsmål ang fleksjob 7 16-12-2010 09:34
Kan man uddanne sig, når man er visiteret til flexjob på 20 timer? Novasmor Spørgsmål ang fleksjob 2 05-05-2009 13:30
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension