K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-12-2012, 22:46   #1
tonni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
tonni er ny på vejen
Flexjob - vinterfyret

Hej
Jeg har haft det samme flexjob i ca 5 år..
Og vi er nogle der bliver vinterfyret i 3 måneder hvert år på grund af, der ikke er ret meget at lave om vinteren...Men nu hører jeg at der er kommet nye regler for flexjobbere, (skal man til at være nervøs )?
tonni er ikke logget ind  
Gammel 24-12-2012, 23:51   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tonni Se meddelelser
Hej
Jeg har haft det samme flexjob i ca 5 år..
Og vi er nogle der bliver vinterfyret i 3 måneder hvert år på grund af, der ikke er ret meget at lave om vinteren...Men nu hører jeg at der er kommet nye regler for flexjobbere, (skal man til at være nervøs )?
hej tonni og god jul til dig.. nææ du skal ikke være bekymret du har været flexjobber mere end 9 mdr - så ved ledighed får du ledighedsydelse og så er du forhåbentlig på den igen om tre mdr.
havmanden60 er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 00:09   #3
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tonni Se meddelelser
Hej
Jeg har haft det samme flexjob i ca 5 år..
Og vi er nogle der bliver vinterfyret i 3 måneder hvert år på grund af, der ikke er ret meget at lave om vinteren...Men nu hører jeg at der er kommet nye regler for flexjobbere, (skal man til at være nervøs )?
Ja, du kan roligt være nervøs. Specielt hvis du er højtlønnet og/eller arbejder få timer, så står du nemlig til at miste flere tusinde kr om måneden da du falder ind under den nye ordning, ved ansættelse efter d. 1/1-2013.

Glædelig jul!
Opgivende er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 00:14   #4
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Opgivende Se meddelelser
Ja, du kan roligt være nervøs. Specielt hvis du er højtlønnet og/eller arbejder få timer, så står du nemlig til at miste flere tusinde kr om måneden da du falder ind under den nye ordning, ved ansættelse efter d. 1/1-2013.

Glædelig jul!
ved nu ikke --hvis man er vinterfyret om man hvert år starter på ny ansættelse - han har jo samme ansættelse som de andre år - så mon ikke det kun er de nye efter 1-1 13 det står jo ikke det er med tilbagevirkende kraft -- jeg har arbejdet mange år hvor vi var vinterfyret og det indvirkede ikke på ansættelsen så tror du ikke at han beholder sin løn ?
havmanden60 er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 02:31   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Opgivende Se meddelelser
Ja, du kan roligt være nervøs. Specielt hvis du er højtlønnet og/eller arbejder få timer, så står du nemlig til at miste flere tusinde kr om måneden da du falder ind under den nye ordning, ved ansættelse efter d. 1/1-2013.

Glædelig jul!
Ja jeg ville også være nervøs, især hvis det er til en ok løn for det vil være en nyansættelse når du genansættes efter vinterfyring..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 02:43   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Tonni...

Det er en af de ting vi ikke rigtigt kan svare på....fordi det simpelthen ikke er forklaret under de nye regler...

Tror endda du vil få svært ved at få et ordentligt svar på kommunen da de fleste der heller ikke ved bedre...

Men jeg ville da prøve at spørge på jobcenteret....
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 02:53   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tonni Se meddelelser
Hej
Jeg har haft det samme flexjob i ca 5 år..
Og vi er nogle der bliver vinterfyret i 3 måneder hvert år på grund af, der ikke er ret meget at lave om vinteren...Men nu hører jeg at der er kommet nye regler for flexjobbere, (skal man til at være nervøs )?
Hvornår får den nye ordning betydning for dig?

Du er omfattet af den nye ordning, hvis du:

Visiteres til fleksjob efter 1. januar 2013
Skifter fra dit nuværende fleksjob til et nyt fleksjob efter 1. januar 2013.

Der er ikke tale om et nyt fleksjob:

Hvis det er alene er skånebehovet eller timeantallet, der bliver ændret
Hvis der alene ændres i din jobbeskrivelse, men hvor ansættelsesområdet og arbejdsopgaverne er sammenfaldende med de hidtidige arbejdsopgaver
Hvis du skifter tjenestested – men ikke arbejdsgiver, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver flyttes til et nyt tjenestested.


Der vil være tale om et nyt fleksjob:

Hvis du er ophørt i et fleksjob på grund af kontraktens ophør eller opsigelse
Hvis du skifter fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver inden for samme eller et andet arbejdsområde
Hvis du skifter til et nyt ansættelsesområde inden for samme virksomhed/hos samme arbejdsgiver - og arbejdsopgaver, løn- og ansættelsesvilkår er ændret.

Ved ikke om du kan finde ''dig selv'' under beskrivelserne???

http://www.bupl.dk/loen__og__vilkaar...g?opendocument
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 10:30   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan jo også lige regne ud, hvad du vil få med den bye løn måske er det ikke så slemt.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 12:56   #9
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Ingen ved det endnu men desværre er det jo i første omgang op til kommunen at tolke det og vi ved jo alle hvordan en kommune tolker.

Jeg går også og tænker på mit job jeg har været der i 9 år men på anden arbejdsgiver (ejer) og på et tidspunkt kommer der skkert ny ejer igen
Der er jeg selv ret sikker på at selv om jeg laver det samme på samme bord osv eneste forskel er nyt cvr nummer og ejer så falder jeg igennem hullet og mister 8-9000 kr + pension hver måned
flexjober er ikke logget ind  
Gammel 25-12-2012, 13:02   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du ryger 8-9 tusende ned må du være en af de fleksjobber der har en urimelig høj løn
jeg har været inden og regne på min løn og jeg vil miste 1500-2000 kr før skat, så jeg tror vi lige skal regne på det inden vi panikker.
jjsonn er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vinterfyret tonni Spørgsmål ang fleksjob 6 09-01-2013 15:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension