K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 09:30   #11
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Jeg vil lige blande mig i forbindelse med tidsbegrænset ansættelser.

Reglen om 9 måneders arbejde indenfor 18 månender består vist stadigvæk (så vidt jeg kan læse mig til) , og derfor kan ikke forstå at der udbydes fleksjob på under ni måender da man så jo skal ud og finde ny tidsbegrænset ansættelse for at kunne opretholde højeste ledighedsydelse.

Det undrer mig i den nye lovgivning at der ikke er et krav om at tidsbegrænset ansættelser er over 9 måneder????
Hold da op, det var en ny viden jeg slet ikke vidste...tusinde tak..:-)
Jeg vil da lige ringe til min konsulent og spørge om dette!


PS, som Flex er man vist ikke inden under en A-kasse mere. måske derfor den regel ikke er ikke eksisterende?

Sidst redigeret af Oline; 27-06-2013 kl. 09:34.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 13:01   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm da vist noget forfærdelig vrøvl at komme her og anklage andre brugere for at det er deres skyld at virksomhederne kan udnytte de arbejdsløse...

Måske du skulle stikke piben ind....og lige tænke dig om....

Selvfølgelig er det ikke de arbejdsløse der er skyld i dette....

Det er regler og love der er skyld i at det kan lade sig gøre....

Det er ikke de arbejdsløse der har sat disse regler op....

Så måske du skulle vende din vrede derhen hvor den egentlig burde være rettet hen fra starten af...nemlig imod kommunerne og politikerne...som har gjort det muligt...

Jeg er iøvrigt enig med dig i at det ikke burde være muligt at virksomheder at udnytte dette system...

Men det er jo ikke din skyld....eller andre brugers skyld...at de kan det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 15:46   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis man er på ledigheds ydelse skal man ikke arbejde 9 mdr igen for at beholde den, ellers ville jeg ikke få ledigheds ydelse, har kun 3 mdr. arbejde. inden for det sidste 1½ år
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 16:03   #14
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis man er på ledigheds ydelse skal man ikke arbejde 9 mdr igen for at beholde den, ellers ville jeg ikke få ledigheds ydelse, har kun 3 mdr. arbejde. inden for det sidste 1½ år
Korrekt, som Flex gælder den regel ikke.
Det er kun arbejdsløse som er på dagpenge "har jeg lige fået af vide fra min konsulent"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm da vist noget forfærdelig vrøvl at komme her og anklage andre brugere for at det er deres skyld at virksomhederne kan udnytte de arbejdsløse...

Måske du skulle stikke piben ind....og lige tænke dig om....

Selvfølgelig er det ikke de arbejdsløse der er skyld i dette....

Det er regler og love der er skyld i at det kan lade sig gøre....

Det er ikke de arbejdsløse der har sat disse regler op....

Så måske du skulle vende din vrede derhen hvor den egentlig burde være rettet hen fra starten af...nemlig imod kommunerne og politikerne...som har gjort det muligt...

Jeg er iøvrigt enig med dig i at det ikke burde være muligt at virksomheder at udnytte dette system...

Men det er jo ikke din skyld....eller andre brugers skyld...at de kan det...
Hvis du læser det som om jeg anklager andre bruger, ja så er det jo det du læser, jeg anklager ikke andre herinde, men jeg kan ikke se man skal være taknemlig for de regler der er sat samme.

Samt skal føle det er en LØN i sig selv bare man får lov til at arbejde, tror helt klart på at samfundet så ikke kunne eksistere hvis man skulle være så taknemlig og bare gå glad på arbejdet og gå hjem og næsten ikke engang kan forsørge sin familie.

Med ytringsfrihed kan man jo komme langt, og måske det en dag kan komme forbi de forstokket øre som politikerne har.
Jeg kan dog tvivle da det hele drejer sig om penge og ikke hvordan folket bliver behandlet af alle de regler.

Til Mik16

Jeps du har ret......Man skal følge arbejdsgivernes arbejdsplan for det arbejde man skal arbejde inden under selv om det er aften/ nat / weekender, uden at få tillæg på disse tidspunkter. Og det er en virksomheds praktik.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 17:54   #15
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Fint så må det med de ni måneder gælde dem der er på kontanthjælpssatser for at opnå 89% ydelsen...eller hvad?
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 20:36   #16
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Ifølge den nye reform

Så skal de 4 ugers praktik før en ansættelse være der så man i den periode kan se hvor mange effektive arbejdstimer du kan arbejde. Det er dem som arbejdsgiver betaler for.

Desuden tænker jeg at du er en af de heldige som tilbydes et job - vær du glad for det. Og du får jo ledighedsydelse i de 4 uger.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 07:08   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Fint så må det med de ni måneder gælde dem der er på kontanthjælpssatser for at opnå 89% ydelsen...eller hvad?
Reglerne er således:

For at optjene ret til den høje ledighedsydelse, skal du arbejde i et fleksjob mindst 9 kalendermåneder ud af de sidste 18 måneder. (Det kan sagtens bestå af 3 x 3 måneders arbejde indenfor samme 18 måneder. SKAL IKKE ABSOLUT VÆRE I EET TRÆK)

Det er kun aktuelt, hvis du er på den lave ydelse ELLER selvforskyldt har mistet retten til ledigsydelse.

Alle fleksjobbere på den høje ledighedsydelse bliver på den til de bliver 60,5 år eller til de SELVFORSKYLDT mister retten.

Altså er man ikke som ledig flekser ikke omfattet af reglerne for alm. arbejdsløse.

Sidst redigeret af mik16; 28-06-2013 kl. 07:15.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 08:50   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Reglerne er således:

For at optjene ret til den høje ledighedsydelse, skal du arbejde i et fleksjob mindst 9 kalendermåneder ud af de sidste 18 måneder. (Det kan sagtens bestå af 3 x 3 måneders arbejde indenfor samme 18 måneder. SKAL IKKE ABSOLUT VÆRE I EET TRÆK)

Det er kun aktuelt, hvis du er på den lave ydelse ELLER selvforskyldt har mistet retten til ledigsydelse.

Alle fleksjobbere på den høje ledighedsydelse bliver på den til de bliver 60,5 år eller til de SELVFORSKYLDT mister retten.

Altså er man ikke som ledig flekser ikke omfattet af reglerne for alm. arbejdsløse.
UPS!!! Der skulle stå: Altså er man som ledig flekser IKKE omfattet af reglerne for alm. arbejdsløse ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 13:04   #19
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Så skal de 4 ugers praktik før en ansættelse være der så man i den periode kan se hvor mange effektive arbejdstimer du kan arbejde. Det er dem som arbejdsgiver betaler for.

Desuden tænker jeg at du er en af de heldige som tilbydes et job - vær du glad for det. Og du får jo ledighedsydelse i de 4 uger.
Jeg har fået udredt, hvor mange effektiv timer jeg kan arbejde, det blev jo gjort under udredningen inden man blev tildelt Flex!

Ja jeg er da også glad for at få tilbudt et arbejde, men jeg er bare træt af at der altid skal være en praktik periode.

I de 5 år, siden min ulykke, har jeg arbejdet i 4 år. Ud af de 4 år har jeg fået en LØN i 1 år, ellers har jeg været i praktik og arbejdet "gratis" de resterende. Måske derfor jeg er ved at være træt af praktikpladser der ikke giver fast arbejde, med en okay indkomst. så man også føler man kan have råd til mere end bare lige mad og regninger.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 16:57   #20
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Nej det er forkert.

Der kan jo være stor forskel på timetal alt efter om du bliver ansat som jord og betonarbejder eller kontorassistent, så effektive timetal skal vurderes inden hvert nyt job hvis ikke jobbet er at sidestille med tidligere.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vikar Firma ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 2 20-02-2012 13:11
Revalidering -Vikar job Diddii Alt det andet 1 29-09-2010 09:58
sygedagpenge 52 uger. hva så derefter? benjaminn Alt det andet 3 13-08-2010 10:23
vikar job bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension