K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2009, 16:41   #61
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Sushjer
Der er lige nogle få ting man skal ha i "mente" ved flytning

Flytning til ny kommune
Det er den kommune, hvor personen med nedsat arbejdsevne opholder sig, der har pligt til at sørge for og give tilbud om fleksjob eller økonomisk tilskud til selvstændige erhvervsdrivende.

Men personer, der allerede er ansat i fleksjob, bevarer ret til tilskuddet til fleksjob ved flytning til en anden kommune. Den nye kommune overtager forpligtelsen til at foretage opfølgning af sagen senest 12 måneder efter, at sagen sidst har været vurderet.

Personer, der modtager ledighedsydelse forud for en ansættelse i et fleksjob, bevarer ligeledes retten til at modtage dette ved flytning til en anden kommune. Det samme er tilfældet for personer, der modtager ledighedsydelse mellem to fleksjob og under sygdom eller barsel. Det er dog en forudsætning, at den nye kommune kan godkende visitationen til fleksjob.

Det er derfor særdeles vigtigt, at personen så tidligt som muligt før flytningen kontakter den kommune, der flyttes til. Det er vigtig, da tilflytningskommunen, for at have et grundlag at kunne træffe beslutning om visitation til fleksjob, må sikre sig, at dokumentationsgrundlaget, sådan som det er beskrevet i lovgivningen, foreligger. Det samme er tilfældet, hvis et fleksjob opsiges på grund af flytning, og personen derfor overgår til ledighedsydelse.

Fundet her
Fleksjob 19. udgave http://www.clh.dk/?id=1474#c3980
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 22:56   #62
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg var jo "kun " visiteret til flexjob, ikke ansat, så Søndersø kommune over tog min sag fra NR.Broby, uden nogle problemer for mig, at de så var længe om at komme ud af start hullerne, var en anden side.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 02:38   #63
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sushjer 1 jeg tror nu også at de fleste får deres fleks med uden problemer jeg ved i hvert fald at da jeg flyttede kommune så sagde jeg bare at jeg var visiteret de indhentede de papir min gamle kommune havde på mig og kiggede dem igennem og det var så det (ellers ville de jo skulle bevise at det ikke forholdt sig som gammel kommune sagde ) men jeg kender nu til folk der har haft problemer med flytning til ny kommune og igen er det pga de refusions regler der er (min teori ) ..

Jeg tror nu også at det går nemt men en besværlig kommune kan nu omgøre det så man kan ikke bare sige at man kan flytte uden noget besvær det er for en bombastisk udmelding
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 20:14   #64
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
hos mig hentede de osse bare de nødvendige papire.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension