K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2008, 07:45   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen jamen, det er ikke utopi som Ellen R Olsen beskriver det.

Vi har det på skrift at vi kan ansøge om transporthjælp dette includerer også en liggende transport

Det næste vi så selv søger er en handicaphjælper og det kan vi jo så iflg lovgivningen, se det bliver interessant at se hvad man svarer på denne.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 22:34   #12
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Har kikket lidt på bekendtgørelsen, ADVARSEL.
problemet er igen, at uden korrekt indplacering i kap. 2, kan man komme rigtig galt afsted.
De nye regler, betyder, at man skal aktiveres med max 6 mdrs mellemrum, selvom du er match 4 og/eller 5, + lave 2 ansøgninger om ugen.
Dette gælder selvsagt, kun såfremt du er indplaceret til at opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked. bemærk at det gælder stk 1-3.
de fleste uafklarede sager er indplaceret i stk. 3, bl.a. pga Ny Chance og andre kassebesparende tiltag, der er lavet for kommunerne.
Ja jeg ved sq ikke hvor jeg er proppet ind, men har da været i Ny Chance så mon det er der jeg er
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 09:40   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har lige skrevet et nyt indlæg på Mit Ansvar til Hjorten.(seneste).
Skriv endelig kommentarer.
Vi må holde gryden i kog!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 09:59   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia kan du ikke sætte et link på
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 12:51   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
det kan jeg ikke finde ud af.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 12:57   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fatter ikke en meter!

Man behøver vel ikke at have en uhelbredelig sygdom for at være invalideret -kommer det ikke an på brillerne?
En person med AIDS som er uhelbredelig, og som oftest dødelig, kan have 30 år på arbejdsmarked inden de dør af sygdommen. En hjerte patient og/eller en nyerpatient kan dø indenfor dage, men sendes alligevel i aktivering - liggende.
En tilstand kan vel også være livstruende! Selvmordskandidater som pga pres tilsidst vælger at tage billetten så de endelig kan få fred - sygdommen er måske ikke livstruende, men sindstilstanden er!

Og de som sidder og vælger mellem alle disse borgere aner ikke en SKID om noget somhelst. Speciallægeerklæringerne er 'småbrikker' hver gang det ikke passer kommunerne, og retssikkerheden er efterhånden blot et fattigt ord.

Ikke engang vores syge kæledyr behandler vi på denne måde!
Ingen ved deres fulde fem ville nogen sinde koble hunden til en iltmaskine og et drop hver gang de skulle ud og luftes og lige give dem et skud morfin så de kunne tage trapperne!!!

Hvorfor skriver de det så ikke bare? ,,Alle der er i live har en arbejdsevne uanset om de er liggende, siddende, stående eller halv døde''. Hvorfor skal det kamufleres bag pargraffer og indviklede sætninger, alt det der er jo bare pynt der i virkeligheden skal dække for sætningen
,, så længe du ikke er død, kan du bidrage''......

Og så kan de tage de allerværste fra til førtidspension, da de ellers vil koste samfundet for meget på sigt. Og så kan resten blive forsøgsdyr resten af livet på en ydelse der aldrig vil give dem en chance for at få fodfæste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 13:17   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er vist det her, ikke Pia?

Pia... en nem måde er at skrive bogstav for bogstav, hvad der står i den hjemmesidens "adresse"... altså www... osv. Så kommer linket automatisk på her, når du har skrevet det færdigt.


Ellers klikker du en gang på adressen, som så bliver blå, så højreklikker du een gang, vælger kopier.
Og så højreklikker du igen i dit indlæg og vælger sæt ind.

http://www.mitansvar.dk/debat/132

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 12-07-2008 kl. 13:19.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 13:17   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
det kan jeg ikke finde ud af.
vh popiae
det er heller ikke nødvendigt jeg fandt det her http://www.mitansvar.dk/debat/132

når man skal sætte en adresse ind, så er det bare at højreklikke oppe i adresse linjen på den side man gerne vil have at andre ser, og så klikke på den der hedder kopier, når man så skriver her i ruden højre klikker man igen og trykker på den hvor der står sæt ind...

og går det galt så overlever vi også det og tager så bare og sletter det eller retter det

øøhh ja ja jeg er sgi da ikke så hurtig
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 19:59   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak skal du ha.
Jeg prøver næste gang.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
KL: Aktiveringsregler skaber kassetænkning Webmaster K10 Nyheder 0 16-07-2010 19:20
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
tiøren faldt for mig, Venstrebladet d. 5.juli 2008 Huldra Det er da strengt ! 5 26-03-2009 02:10
Nye kilometertakster pr. 7. juli 2008 zuza Nyt om loven 9 14-07-2008 08:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension