K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2013, 08:41   #21
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Jeg havde ikke lige bidt mærke i at eksemplet var fra før 2003.

Men jeg kan godt høre, at kommunerne kan tolke som de lyster.
Det er der jo heller ikke så meget nyt i at de gør.
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 19:08   #22
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af schjodtz Se meddelelser
tusind tak for jeres svar!

Jeg synes bare det er træls, at man ikke kan få et mere konkret svar end: "Hvis VI på et tidspunkt vurderer at du kan forsørge dig selv, så kan VI VÆLGE at revurdere"!

Jeg føler lidt det er en svævende trussel man får kastet i hovedet.

Og synes måske der burde være mere klare retningslinier.

Jeg synes jo at et spring fra 4timer til 11timer er meget stort.
HVis ikke jeg kan føle mig tryg, så vil jeg hellere afvente om han får noget på bare et par timer.

Men hvorfor er det at fleks er billigere for kommunen??
er der et loft på hvad de kan ende med at udbetale??

Fx. en fleks jobber på 3 timer til løn på 130kr/Timen
Her i huset har vi den samme problematik.

Men her har vi så fået at vide at det er indtægten de kigger på ergo kommer min mand op på over 112.000 om året, så vil de nok studse og begynde at revurdere og tænke fleksjob...

Han har så hele tiden haft en kontrakt på 5 timer om ugen, men ved sidste møde med arbgiver og jobkonsulent blev der snakket om at gøre pension hvilende og så evt søge om fleks i stedet for...

Han havde så sin læge med HELE vejen, da han sidste i dec 12 var ved at dø pga lægesjusk og det er pga det han har pension... lægen støttede at han kunne gå op i timer så længe han selv kunne klare det og mærke på sin krop at han kunne klare det...

Jobcenteret anbefalede at han gik op på 12 timer om ugen i en periode på pension og vi så derefter (feks tre måneder) revurdere hvordan det gik og om hans pension skulle laves om til et fleksjob i stedet for....

Sjovt nok var vi alle indstillet på et fleksjob det mente både han lægen og alle andre omkring ham, at det gik nok .. og de 12 timer gik godt i 2 mdr og så satte sygdom ham ud af spillet igen...

Så det smarteste man kan gøre er nok at gøre det på den måde...

Du aftaler simpelthen et møde med din jobkonsulent sig at du overvejer hvorvidt at du kan klare et fleksjob i stedet for og at du i en periode på et par måneder vil prøve det af og at du har løbende kontakt til din læge ...


Så kan jeg ikke forestille mig at kommunen kan have noget problem med det..
men sørg for at få det på skrift... hvis ikke det er en option for dig at skifte fra pension til fleks (altså hvis ikke det er noget du mener du kan klare eller noget du vil ) ja så ville jeg ikke gå op i time antal, men du skal vide at det kan være en mulighed efter aftale med kommunen at gå op i timer for at se hvordan din krop har det med det

Ps det er billigere for kommunen at have dig i et fleksjob fordi det udløser en større statsrefusion til dem , mener det er 65 % når du er i job og på pension er det 35 % (det samme er det hvis du er ledig flekser)

men man skal så også huske at det i dag er sådan at man kan få minifleksjob det var der også tale om i min mands tilfælde altså hans arbejdgiver skulle betale for de timer han reelt var der og resten bliver så supleret op af kommune og stat.. for min mand ville det give ca 5000 mere om måneden før skat ved 5 timer om ugen men arbejdgiveren ville ikke være med medmindre han var oppe på 12 timer....

som det er nu så får han 125 i timen arbejdsgiveren får 25 kr i tilskud i timen og min mand betaler så b-skat, når transport udgifter og det vi mister i boligsikring modregnes koster det os ca 200 kr om måneden at han arbejder

Men man må bare erkende at nogen mennesker bare ikke KAN klare en førtidspension og en af dem er jeg sammen med..

Held og lykke med det hele, håber du finder en løsning ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse af en ydelse... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 2 14-08-2013 10:57
Frakendelse af førtidspension Hubble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-11-2012 01:53
Må man have ekstra indtægt ved siden af en revalidering ? Mickey Alt det andet 2 30-09-2010 10:46
Et godt råd? Indtægt ved siden af pension? fiemie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-04-2009 07:35
Frakendelse af § 100 paula Alt det andet 5 24-08-2008 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension