K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2009, 19:37   #1
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
§100 eller hvad?

Hmm, jeg har ellers tænkt mig at sørge om hjælp til rengøring (og medicin samt andet), men jeg kan da godt se, at det kan blive nærmest umuligt at få det godkendt. Min mand er rask.. sådan da. I februar faldt han ned ifbm. sit arbejde og ødelagde delvist sit knæ (meniskenskade), så han er selv pt. delvist sygemeldt, og har problemer med at komme helt ned på knæ.

Selv har jeg fysisk nedsat arbejdsevne og faktisk også funktionsevne pga. medfødt hjertefejl, der kun bliver værre bl.a. pga. rytmeforstyrrelser. Selv de dage jeg intet laver herhjemme, skal jeg have mig en lur på 45 mins - 1½ time. Jeg er godkendt flexjobber, men pga. de såkaldte finanse kriser, blev jeg fyret, og jeg har gået hjemme siden 1. maj.

Jeg kunne da godt tænke mig at få hjælp til rengøring, da jeg er en hel uge om at støvsuge vores lejlighed på 107 kvm. På de gode dage kan jeg også sagtens holde til at gå den km. t/r, vi har over at handle, men på de dårlige dage kniber det med at gå ned til miljøstationen, som ligger 100 fra hoveddøren. Det er virkelig frusterende.

Jeg har ikke prøvet kommunen endnu, men med alle de kloge hoveder herinde, er der så nogen, der har en ide til, hvad jeg skal prøve at få kommunen til at betale? Jeg har medicinudgifter til to kroniske sygdomme, og min ledighedsydelsesdame (ikke min flekskonsulent) mener, at kommunen vil/kan betale via. §100 til alle de kroniske sygdomme, man end måtte have, og ikke blot til den, man er flexjobgodkendt for.

Jeg synes bare, det ansøgningsskema til §100 er såååååååååå forvirrende.. suk.
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad ? Mørkøv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-05-2012 08:40
Pension eller hvad?? oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-05-2012 06:20
aktivering eller hvad? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 31 10-04-2010 08:34
flex,ftp,eller hvad? gandi Spørgsmål ang fleksjob 0 17-07-2007 16:05
pension eller hvad ? sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension