K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2016, 10:11   #1
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
realitetsteam

jeg skal for realitetteam for anden gang jeg har gennemført alt hvad de forlangte første gang hvis de nu finder på mere kan jeg så nægte er i den situation at jeg kun har et år tilbage for at nå at få 9 mdr job så jeg kan komme op i ydelse så mega vigtigt at de denne gang siger ok til flex ellers kan jeg blive tvunget ud i at skal raskmelde mig hvad der jo ikke er ønskeligt men økonomisk kan jeg ikke klare at blive på kontant status
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 14:04   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Man kan aldrig tvinges til ressource-forløb, man har altid retten til at sige nej, idet der er tæve om et "tilbud"
At sige nej til et tilbudt forløb kan dog sætte sagen i stå, og man må gøre op med sig selv, om hvorvidt man er parat til det.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 15:15   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Beth57

Har lige brug for lidt opklaring i forhold til dit spørgsmål omkring om du kan nægte.

Er du i ressourceforløb nu?

Hvor gammel er du?

Hvad mener du med at du kun har et år tilbage for at nå at få 9 mdr job?

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 15:24   #4
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Jeg er 59 år og hvis jeg bliver visiteret til flex denne gang skal jeg have 9 mdr job inden jeg er 60 1/2 for at kunne komme op i ydelse jeg er på resurseydelse nu så det er vel et resurseforløb
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 15:53   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når du er på ressourceforløbsydelse kan du enten være i jobafklaringsforløb, som er det man kommer når sygedagpengene udløber. Det kan man maks være i 2 x 2 år - eller du kan være i et ressourceforløb, som kan være op til 5 år ad gangen, og som du kan sige nej tak til, når du er over 40.

Hvis du er i jobafklaringsforløb og de tilbyder dig et nyt forløb, kan du ikke sige nej, hvis du ønsker chancen for at få fleksjob. Hvis du siger nej, vil de sige de ikke kan afklare dig og at du er velkommen til at søge kontanthjælp eller tage dig et almindeligt arbejde.

Hvis du er i et ressourceforløb og de tilbyder dig et nyt kan du godt sige nej, men igen vil resultatet være at du ryger ud af systemet og må søge kontanthjælp eller tage dig et almindeligt arbejde.

Så det du KAN gøre er at forberede dit møde i rehabiliteringsteamet så godt som muligt. Sørge for at det er tydeligt beskrevet i den indledende plan til rehabiliteringsteamet, hvor mange timer du kan klare at arbejde og hvad dine skånebehov er. Du kan også gøre dit til at den lægeerklæring din praktiserende læge skal udfærdige er så tydelig som mulig og klart fortæller at din situation ikke kan blive bedre end den er.

p.s.
Jeg forstår ikke det med de 9 måneders arbejde før du er 60½. Du vil kunne opnå at få den høje ledighedsydelse efter 9 måneders arbejde også når du er over 60½.
MEN hvis du ikke indbetaler til efterløn nu og indbetaler til fleksydelse, når du bliver fleksjobber - så vil ledighedsydelsen falde til den lave sats når du har været ledig i 6 måneder efter du er nået fleksydelsesalderen. For dig er fleksydelsesalderen 63 år.

Sidst redigeret af Akvamarin; 05-03-2016 kl. 15:58.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 16:27   #6
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Ved ikke rigtig om jeg nu forstår det rigtig jeg var afklaret i arbejdsprøvning men så mente de at der lige skulle prøves mere genoptræning og mere smertekursus det har jeg gennemført og læger fastholder det er stationær og jeg betaler ind til efterløn og det er på nettet jeg har læst at jeg skal være i flex job i 9 mdr før jeg kan komme væk fra de 10800 og det skal nås inden jeg bliver 601/2 jeg spurgte en sagsbehandler om jeg havde forstået det rigtigt og det blev der sagt ja til
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 16:47   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Der må stå i dine papirer om du er i ressourceforløb eller jobafklaringsforløb.

mht det med de 60½ så har jeg aldrig hørt om den regel. Men måske der er andre her på K10 der har?

Jeg tror altså det er sagsbehandleren der ikke er opdateret om at det er fleksydelsesalderenm, der gælder i forhold til hvor længe du kan få den høje sats.

Bed om at få lovgivningen for det hun siger.

Sidst redigeret af Webmaster; 05-03-2016 kl. 20:19. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 15:43   #8
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
så har jeg været til møde med rehab.team og hvor jeg blev visiteret til flex og fik nogle papirer med hjem hvor der er noget jeg ikke forstår der står særlige regler når jeg fylder 60 når du når fleksydelsenalderen som er 60 kan du højst modtage ledighedsydelse på den høje sats i 6 mdr herefter er det 10500 indtil jeg går på såkaldt efterløn det forstår jeg ikke idet jeg først kan gå på efterløn som 63 jeg er 59 nu
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 18:00   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis du har indbetalt til efterløn/fleksydelsesordningen i den periode, der lræves, og du er fleksjobber, kan du gå på fleksydelse mellem 5 og 3 år før folkepensionsalderen.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...esordning.aspx

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx

Sidst redigeret af stampe; 15-03-2016 kl. 18:06.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 18:47   #10
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja hvis du har indbetalt til efterløn/fleksydelsesordningen i den periode, der lræves, og du er fleksjobber, kan du gå på fleksydelse mellem 5 og 3 år før folkepensionsalderen.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...esordning.aspx

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...-fleksjob.aspx
ja det ved jeg godt men det med at jeg kun kan få den store ydelse i 6 mdr efter jeg er fyldt 60 forstår jeg ikke
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension