K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2016, 01:40   #21
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Når min samlever på sit arbejde takker nej til vikartimer, med den begrundelse at det kun vil netto give 20 kr i timen, fordi min førtidspension bliver minder, netop pga. den gensidige forsørselsespligt - Ja så siger hendes de andre på hendes arbejde "Gensidig forsørgelsespligt er da afskaffet" så det med de 20 kr holder ikke. Men det de ganske rigtigt ved er at den er afskaffet for mennesker på kontanthjælp - de har ingen anelse om at den altid har været gældende for førtidspensionister og at det er der ikke rørt ved.
Næ det som de neoliberale blå har opnået som en lille sidegevinst ved hele debatten omkring kontanthjælpen er at nu ved den brede bedfolkning at vi i Danmark ikke har noget som hedder gensidig forsøgrelsespligt !!!
Er der nogen på k10 om det har været sådan med GF. fra begyndelsen. Altså dengang det hed invalidepension?
Jeg opfatter også mig selv som taber, ikke som et dårligere menneske, men som en der har tabt i forhold til systemet.
Jeg har så mange ting jeg gerne ville skrive her på k10, men jeg magter det ikke.
Igen her før Jul, som sidste år op til jul modtaget en kold og bureaukratisk besked, og har mistet energien til at kæmpe mere.

Det er lykkes Københavns kommune, at tage mange år fra mit liv, og den har frataget mig lysten til livet.
Men, jeg elsker mine børnebørn og skal klare den.
Alt, næsten hvad der kunne galt i min tid som syg er gået galt, og jeg sejler i en lille robåd, hvor systemet på alle parametre laver bølger.
Min mor sagde engang. Man skal ikke lave bølger, når man står i lort til halsen, men det er præcist hvad de rigide magt mennekser gør.

Venner og familie har svært ved at tro, at systemet har en eneste paragraf, og den hedder Tåbeparagrafen.

At denne paragraf også de seneste år har sneget sig ind i sundhedsvæsnet, hvor man skal være rædselsslagen for kvaksalvere, som Per Fink gør det ikkke nemmere.

Med skiftende ministre på områderne er det svært at bevare tilliden til sine medmennesker.
Her tænker jeg på de politikere folk stemmer på.

Sidst redigeret af vasen; 28-12-2016 kl. 01:47.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2016, 16:53   #22
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Når min samlever på sit arbejde takker nej til vikartimer, med den begrundelse at det kun vil netto give 20 kr i timen, fordi min førtidspension bliver minder, netop pga. den gensidige forsørselsespligt - Ja så siger hendes de andre på hendes arbejde "Gensidig forsørgelsespligt er da afskaffet" så det med de 20 kr holder ikke. Men det de ganske rigtigt ved er at den er afskaffet for mennesker på kontanthjælp - de har ingen anelse om at den altid har været gældende for førtidspensionister og at det er der ikke rørt ved.
Næ det som de neoliberale blå har opnået som en lille sidegevinst ved hele debatten omkring kontanthjælpen er at nu ved den brede bedfolkning at vi i Danmark ikke har noget som hedder gensidig forsøgrelsespligt !!!
Der er dog stadigvæk i høj grad gensidig forsørgerpligt for ægtepar på kontanthjælp.
Så det er kun gf for samlevende på kh der blev afskaffet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2016, 21:07   #23
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har i mange år gået og luret på, om div. politikere virkelig er så dumme, at de ikke kan se, at der kunne spares en hel del penge på boligsikring, hvis man fjernede den gensidige forsørgerpligt for pensionister.

Samtidig ville der blive frigivet nogle leje-boliger.

Og når pensionisterne får flere penge mellem hænderne, så vil en stor del af pengene sikkert gå til forbrug, så en del af pengene ryger tilbage til statskassen, og resten vil være med til, at "holde hjulene igang".

Næææ, så hellere skatte-lettelser til de rige, som sikkert bare puger pengene sammen.
Ville selv have skrevet om boligydelse, boliger m.v, men så langt tænker politikerne ikke.
I gamle dage sagde man snæversynet!
godt skrevet vovse.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension