K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2016, 14:44   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja og er du en af dem der har hjemmehjælp...så skal du også lige inden huske at fortælle at vedkommen skal klare rengøringen..da ens hjemmehjælp ryger når man flytter sammen med en..

Ved ikke rigtig hvor mange der har lyst til at spørge en evt kæreste om denne er klar til at klare rengøringen for en...

Med de regler...ja så kunne man jo mistænke dem for at de helst ser at folk bare er alene..

Det gør ihvertfald at der er nogle der får lyst til at snyde og lave socialbedrageri...på den måde reglerne er lavet på..
Ja, og jeg ville ikke engang blive forarget hvis folk røg ud i socialt bedrageri, for det er simpelthen så unfair....at jeg også tænker civil ulydighed med ind i regnestykket.

Og nej, man kan da ikke også lægge rengøringen over på en sprit ny kæreste, det er jo et helt vanvittigt udgangspunkt at starte et forhold op på den måde.
Det fjerner jo totalt pensionistens værdighed på alle niveauer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har i mange år gået og luret på, om div. politikere virkelig er så dumme, at de ikke kan se, at der kunne spares en hel del penge på boligsikring, hvis man fjernede den gensidige forsørgerpligt for pensionister.

Samtidig ville der blive frigivet nogle leje-boliger.

Og når pensionisterne får flere penge mellem hænderne, så vil en stor del af pengene sikkert gå til forbrug, så en del af pengene ryger tilbage til statskassen, og resten vil være med til, at "holde hjulene igang".

Næææ, så hellere skatte-lettelser til de rige, som sikkert bare puger pengene sammen.
Politikerne kan slet ikke tænke, hvis noget bare lugter af overførselsindkomst. Så gælder det KUN om, at gøre det hele så svært og forbandet som muligt. Og tanken om at førtidspensionister sikkert lever længere hvis de er glade, har en partner mm, tør de slet ikke satse på. Det gælder om at få dem isoleret i ensomhed, så de hurtigere giver op og dør. For det er det billigste.
Der ér jo allerede beregnet på, at førtidspensionister dør tidligere end andre. Så eeendelig ikke give dem noget at leve for!!

Det er desværre sådan jeg opfatter det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2016, 09:32   #12
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej
Citat:
Men gensidig forsørgerpligt for samlevende er jo rigtig grimt, og afspejler slet ikke et moderne samfund, hvor familier lever på forskellige måder.
Er man gift, så er det fair nok.
Men det giver ikke mening, at kærester eller samboende (fx to venner) skal rammes.
Hvorfor er det ok når man er gift?
Det er da gift i et hvert forhold at indføre økonomisk afhængighed sådan af bagdøren
Min kone synes helt bestemt ikke det er sjovt
Hilsen Np
Fp i ret mange år
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2016, 09:40   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej


Hvorfor er det ok når man er gift?
Det kan jo altid diskuteres, om det er ok.

Men når man indgår ægteskab, så har man selv valgt det, og man véd, at det medfører gensidig forsørgerpligt, og flere andre ting.

Som gift kan ægtefællen f.eks. få den andens fradrag, det kan samlevende ikke.

Hvis man er samlevende og pålægges gensidig forsørgerpligt, så får man ikke samtidig de fordele, som et ægteskab giver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2016, 08:59   #14
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er 37 og har droppet at finde en kæreste. Gider ikke at bede en person man nærmest lige har mødt om 1, at leve med mine 1000 sygdomme og funktions nedsættelser. 2, betale for det. Hvor er rimeligheden i det. Ville jeg aldrig bede nogen om eller forvente at nogen har lyst til at gå ind i. Jeg har ikke meget at komme med men kan i det mindste betale for mig selv. Nåh nej...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2016, 12:47   #15
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Ja jeg står her og er forelsket og han tager det pænt nok at vi pga mig bliver mega fattige når vi flytter sammen hvilket vi vil, da vi også vil have barn men jeg er desperat jeg er så vred over at jeg virkelig skal miste 5000kr på at have fået en kæreste der er " normal"!og ikke på overførsel. Er som om man blir straffet for at finde kærlighed og for at finde en der ikk er ligeså taber agtig som en selv , det er da fuldstændig vanvittigt! Føler mig magtesløs for er ikke en af dem der er gode til at skrive breve til politikerne men det giver da ikk mening at det giver næsten det samme på kh og at man skal så meget i knæ blir helt modløs og har lyst til at droppe mine drømme
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2016, 16:15   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Virkelig trist hvis du opfatter dig selv og os andre som "taber agtig"

Der er intet taber agtig over at være syg eller arbejdsløs og man bør bestemt ikke opfatter sig selv eller andre syge/arbejdsløse som sådan.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2016, 17:33   #17
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Det var et ord skrevet i vrede kun møntet på mig selv jo jeg føler mig som en taber ved ikk hvordan jeg får den følelse af mig. Tænker det ikke om andre men må indrømme jeg tænker det om mig selv, især i forbindelse m den her forsørgerpligt. For JEG er skyld i vi bliver fattige fordi JEG er syg og svag .... jeg føler skyld
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2016, 23:48   #18
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Virkelig trist hvis du opfatter dig selv og os andre som "taber agtig"

Der er intet taber agtig over at være syg eller arbejdsløs og man bør bestemt ikke opfatter sig selv eller andre syge/arbejdsløse som sådan.

Hvor skriver hun noget om hun opfatter "os andre" som taber agtige. Jeg tror der er mange i systemet som går rundt med en følelse af de har tabt noget i forhold til andre. Ser intet sted hvor hun sviner andre med intention om det.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2016, 02:11   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ser skam heller ikke noget sted hvor hun sviner andre til....som du skriver...Sourceful...

Nu er der forskel på at have tabt noget i forhold til andre og så det her...

Hmm havde skrevet et langt indlæg som forklare...men valgte at slette det...da det næppe hjælper Nensypigen med hendes syn på sig selv...og det var egentlig det jeg ville med mit indlæg..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2016, 23:33   #20
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Når min samlever på sit arbejde takker nej til vikartimer, med den begrundelse at det kun vil netto give 20 kr i timen, fordi min førtidspension bliver minder, netop pga. den gensidige forsørselsespligt - Ja så siger hendes de andre på hendes arbejde "Gensidig forsørgelsespligt er da afskaffet" så det med de 20 kr holder ikke. Men det de ganske rigtigt ved er at den er afskaffet for mennesker på kontanthjælp - de har ingen anelse om at den altid har været gældende for førtidspensionister og at det er der ikke rørt ved.
Næ det som de neoliberale blå har opnået som en lille sidegevinst ved hele debatten omkring kontanthjælpen er at nu ved den brede bedfolkning at vi i Danmark ikke har noget som hedder gensidig forsøgrelsespligt !!!

Sidst redigeret af custer; 27-12-2016 kl. 23:47.
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension