K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2010, 06:58   #21
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Jamen du får bare ikke noget ud af at skrive til en domstol. Man kan lave en "sag" og få den fremlagt ved en domstol.
Hej Adbib,

Prøv at læse , hvad skriver Desperat-hun har prøvet det...

Hilsen

A-Odense
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 10:12   #22
Desperat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Desperat er ny på vejen
For mig at se, er selve ideen om saerlig personlig tillaeg et problem. Man kan umuligt overlade tildelingen af tillæggene til kommunerne. For Guds skyld, man maa ikke gaa rundt og tror at kommunens paveskranker er nogle retfaerdige engle, tvaertimod. Kommunen har aldrig levet op til sine forpligtelser på dette omraade og vil aldrig goere det. Jeg ved hvad jeg taler om, jeg blev naegtet tillaeget i 6 aar i traek af den samme sagsbehandler som synes at, at sulte er i orden. ( bare det ikke er dem selv)
Det at paastaa at man skal tjene op til pension eller spare op til pension er en fornaermelse mod retfaerdigheden I den brede forstand.
Jeg kan se to kategorier blandt brokpensionister:
1_ Dem der allerede har tjent en pension I udlandet
2_ Dem der desvaere ikke har tjent en pension I udlandet

Og personligt kender jeg ikke en eneste brokpensionist som allerede har en pension fra udlandet.
Saa I stedet for at blinde os med den slags taagesnak, synes jeg at alle pensionister har ret til den samme behandling, dvs fuld pension.
Jeg kan til en vis grad gaa med til at man skal kraeve af nogle brokpensionister at de skal bosaete sig I Danmark. Men uanset hvad politikerne kan bilder os ind med deres “ taler uden at sige noget”, retfaerdigheden har ikke flere farver og nuancer.
Desperat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 11:12   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg har personligt pension fra både Danmark og fra England, men da pensionen i England er langt mindre end i Danmark ligger de to pensioner sammenlagt stadig langt under niveauet for en fuld pension.

Der er flere der har pension både fra Danmark og udlandet, men jeg ved ikke hvor stor en procentdel det er.

Det er faktisk Pensionsstyrelsens pligt at søge på borgerens vegne, og det har de pligt til at gøre uopfordret, desværre gør de det sjældent uden at man bliver ved og ved med at henvende sig til dem.

Så hvis der er nogen af jer der mener i er berettiget til pension fra et andet EU-land, så er det med at få fat i Pensionsstyrelsen, og få dem sat i gang med at hente jeres pension fra det Andet EU-land hjem til jer.

Men de er nogen svinehoveder hos Pensionsstyrelsen så der skal ofte presses på, men lad dem ikke afvise jer.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 17:50   #24
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Hej Ragdoll og alle andre brøk-pensionister.

Jeg har fået pro-rata pension fra Polen , beregnet for 20 år arbejde i forhold til 35 års af alle forsikrings og bopælsperioder . Fordi de har sat min sag i bero , har jeg søgt pension fra Polen i 2009. Har fået tilkendt pension fra 2006. Pensionsstyrelse har pålagt Assens kommune at samordne de pensioner. De har brugt 5 måneder for at sende det til sidst til Socialnævn. Der har de sagt at jeg skal vente mellem 4-5 måneder. Det bliver to sager , en om §27a, og en om samordning af art. 50 af 1408/71. Juristen fra Kommune har sagt , at der er tvivl om jeg har rettigheder , selv om det, at jeg er omfattet af Foror:1408/71 er ikke at fokaste. ( Jurist - spec. i ejendomsret og miljø ) . Men I må tror det er løgn, de har påbegyndt at modregne min polsk pension allerrede fra februar måned. Od det kunne de godt finde ud af det!! Og som det var ikke nok , har Pensionsstyrelsen ikke fremstillet Kommunens krav for to månder ledighedsydelse fra 2006. De har bare glemt det.
Du har fulstændigt ret mht. at Sikringsstyrelse ikke søger om pensioner fra udlandet og det er klar brud på art.36, stk.4. af Forordning 574/72.
Alle de brøk-pensionister som har beregnet brøken af faktiske bopælsperioder + 3 år ovenpå, er ikke klassifirede som den personskreds iflg: 1408/71 art.1 , a,b.
Personer som har været omfattet skiftevis af lovgivninger i mindst to medlemssteter , burde have beregnet beløbet i forhold til Faktiske Bopæsperioder.
Danske statsborgere med anden etnisk bagrund ( men fra EU ) får beregnet brøk pension af faktiske bopælsperioder dvs. de ikke får tillagt de 3 år.
Og det, de siger, at vi er behandlet som danske borgere er altså ikke korrekt.

For neden har jeg fået , for anden gang , svar af Europa - Direkt. Den opklarer alt.




----- Original Message -----
From: [email protected]
To: [email protected]
Sent: Thursday, June 17, 2010 8:46 AM
Subject: BORGERNES VEJVISERSERVICE - Svar venligst ikke på denne e-mail - Svar på spørgsmål 76184 af 13/06/2010

I må have det rart.
hilsner
igam1951.


--------------------------------------------------------------------------------

Spørgsmål af
13/06/2010

Spørgsmål
76184: Vedrører spørgsmål nr. 74836 af 08.05.2010.

Tak for jeres hurtige svar , men jeg ikke fik svar på spørgsmål nr. 5 ( forneden)

Ville betyder det, at Danmark må ikke anvende art.46, stk.1, litra b ved beregning pension , hvor mindst 2 stater er inblandet.
Jeg har fået invalide pension fra Polen( pro rata ) og har også brøk-førtidspension fra Danmark.
Dansk Pensionsstyrelse har skrevet til min Kommune at polsk og dansk pension skal samordnes. Jeg mener at den samordning skal foretages ved anvendelse ar. 50 af Forordning 1408/71.
Vil gerne bede om svar , hvordan sådan samordning skal beregnes.



5.Hvilken betydning har ændring af forordning 1408/71 ( Ministeriets notat til Europaudvagsbilag 700 af 16.03.99. - Dansk Folketinget ) citere: " Det forhold, at den eksisterende art. 46, stk. 1, litra b), som tillader, at Danmark beregner pension alene efter danske regler, selv om flere stater er inblandet, ikke medtages i forslaget, vil medføre betydlig større administrative udgifter til beregning af samordnede pensioner " citat slut.


Svar
Kære xxxxxxx

Reglen er at de i forordningens artikel 46, stk. 1, litra b), omhandlede tilfælde, hvor ydelsen ikke beregnes i overensstemmelse med forordningens artikel 46,
stk. 2 vedrører for Danmark alle ansøgninger om pension fastsat i overensstemmelse med lov om social pension, med undtagelse af den danske folkepension, som opnås efter ti års bopæl, af personer, som har fået tilkendt pension med virkning fra senest den 1. Oktober 1989.

Se svar n. 74836 med hensyn til fortolkningsproblemet vedr. Brøkpensioner i Danmark, altså om den offentlige hjælp under 27a i sig selv kan eller ikke kan være betragtet som en del af offentlig social forsorg. Hvis det bliver betragtet således anvendes Forordning 1408/1971 ikke (art. 4.4.).

Dog findes der EU-domme (se 122/84) som fastslår at hjælpen efter § 27a i aktivloven er en ydelse efter art. 4, stk. 1 og stk 2, i EF-forordning 1408/71, altså kan blive betragtet på samme niveau som ydelser i anledning af sygdom eller ved invaliditet, herunder ydelser, der tager sigte på at bevare eller forbedre erhvervsevnen eller ydelser ved alderdom eller del af almindelige og særlige sociale sikringsordninger med eller uden bidragspligt.

Forordning 1408/1971 finder anvendelse også for Danmark på arbejdstagere som er eller har været omfattet af lovgivningen i en eller flere medlemsstater, og som er statsborgere i en af disse stater bosat på en medlemsstats område. Forordningen finder anvendelse også for dig som er en polsk borger bosat i Danmark, som modtager ydelser i følge dansk og polsk lov.

Derfor kunne artikel 50 af EU Forordning 1408/1971 også gælde, og det betyder at der i den stat, hvor en person, der modtager ydelser i medfør af kapitel 3, er bosat, og efter hvis lovgivning der tilkommer ham en ydelse, ikke kan ydes ham et beløb, der er lavere end den minimumsydelse, der i den nævnte lovgivning er fastsat for en forsikrings– eller bopælsperiode, der svarer til samtlige perioder, der efter bestemmelserne i de foregående artikler er taget i betragtning ved ydelsens fastsættelse. Den kompetente institution i den pågældende stat skal i givet fald gennem hele det tidsrum, hvor han er bosat i denne stat, yde ham et tillæg, der svarer til forskellen mellem summen af de ydelser, der tilkommer ham i medfør af kapitel 3, og størrelsen af minimumsydelsen.

Sidst redigeret af Stezu; 02-07-2010 kl. 20:00. Årsag: anonymiseret mail og navn
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 15:14   #25
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Igam1951 skrev: Derfor kunne artikel 50 af EU Forordning 1408/1971 også gælde, og det betyder at der i den stat, hvor en person, der modtager ydelser i medfør af kapitel 3, er bosat, og efter hvis lovgivning der tilkommer ham en ydelse, ikke kan ydes ham et beløb, der er lavere end den minimumsydelse, der i den nævnte lovgivning er fastsat for en forsikrings– eller bopælsperiode, der svarer til samtlige perioder, der efter bestemmelserne i de foregående artikler er taget i betragtning ved ydelsens fastsættelse. Den kompetente institution i den pågældende stat skal i givet fald gennem hele det tidsrum, hvor han er bosat i denne stat, yde ham et tillæg, der svarer til forskellen mellem summen af de ydelser, der tilkommer ham i medfør af kapitel 3, og størrelsen af minimumsydelsen.
Det jeg godt kunne tænke mig svar på er, hvorledes skal ordet minimumsydelse tolkes?

Er det satsen for den faktiske fulde pension, man skal have tilskud i forhold til? Den fulde pension da dansk pension ikke længere er gradueret.
Og i tilfældet med de gamle pensioner, må minimumsydelse til eksempel mellemste førtidspension, være fuld mellemste pension.

Eller er minimumsydelsen sådan som Danmark tilsyneladende tolker det 1/40 af en fuld pension?

Før vi kender det svar, ved vi ikke om vi i så fald er berettiget til et tilskud efter Art. 50 i 1408/71.

Man burde jo mene at det burde være:

Dansk Brøkpension
+ Pension fra andet land
+ Supplement i henhold til Art. 50 i 1408/71 (sålænge man er bosiddende i DK)
= Beløb svarende til Fuld pension

Dette var hvad jeg i sin tid fik fra Vinderup Kommune, men som jeg ikke kan bevise, da mine sagsakter gik tabt i forbindelse med kommunesammenlægningen. Og jeg mener at Vinderup kommune tolkede art. 50 korrekt og levede op til deres forpligtigelser i forhold til 1408/71.

Men således tolker Danmark jo ikke forordningen, men jeg tror da det er det der menes. At det kun er så længe man er bosiddende i Danmark, er jo fordi at skulle man flytte til et andet EU land så bliver det den nye værtsstat der har pligten til at sørge for at forordningen bliver fulgt.

Jeg regnede på det igår, og hvis det er som jeg tror så skylder Danmark mig her og nu et beløb på mellem 60 og 70 tusinde kroner som jeg har fået for lidt, da det er kommunens og pensionsstyrelsens pligt at sørge for at jeg får hvad jeg er berettiget til i forhold til at være brøkpensionist og hørende under 1408/71.

Knus

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-07-2010 kl. 15:18.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 17:07   #26
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Kære Ragdoll !
Jeg har pension fra 2003.minimum pension er det ,de regner din brøk fra. i min tilfælde regner de 18/40 ( burde være 15/40 ) af 16.285 i 2010. de regner ikke brøken af kontanthjælp eller start hjælp.Vil tilføje at teoretisk beløbet er i mange tilfælde det minimum, man skal have, efter samordning af pensioner. Har en dom som omtaler det der med minimum og teoretisk-beløbet og art.46. Du har helt ret at de skylder dig penge.
Jeg er overbevist om at de har regnet den første gang rigtigt. Hvis din brøk har + 3 år. så det betyder at din kommune ikke regner dig under den person-kreds 1408/71 ar. 1 , stk a,b,. Hvad det drejer sig om mig , så skyder de mig mere penge end dig. og de er fulstændigt klar over det , derfor de har holdt min sag i 5 måneder. Det var i januar 2007 , tror jeg, at de 4Kommuner har bestemt at vi skal have kun op til netto folkepension beløbet ligesom folkepensionister.Jeg har en gang skrevet at de har bestemt det helt uden om Folketingen. Derfor når Den Dansk stat skriver til kommissionen, så bruger de ligesom eksempel fra vejledning 105, af 01.01.2003.
Jeg ved ikke så meget om den pension du har ( gamle regler ) men de plejer jo ikke at give mere end man skal have . Har du ikke skrevet klage når du har fået mindre.
hilsner
H.M.Andersen

Det Danske Paradoks !

Har hørt i TV at au-pair pigerne får for lidt i løn. De får 3000kr.som lommepenge.
Det er ikke , at jeg mener de får meget. Men De Brøkpensionister , hvor Kommuner anvender Ankestyrelsens afg: A-22-07, får kun til rådighed 3.100.kr- måndligt, og det er ikke lommepenge , vi får. Vi skal leve for det, mad, tøj, håndskøbmedicin, osv...............;

Sidst redigeret af Stezu; 02-07-2010 kl. 20:01. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 19:55   #27
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af igam1951 Se meddelelser
Kære Ragdoll !
Jeg har pension fra 2003.minimum pension er det ,de regner din brøk fra. i min tilfælde regner de 18/40 ( burde være 15/40 ) af 16.285 i 2010. de regner ikke brøken af kontanthjælp eller start hjælp.Vil tilføje at teoretisk beløbet er i mange tilfælde det minimum, man skal have, efter samordning af pensioner. Har en dom som omtaler det der med minimum og teoretisk-beløbet og art.46. Du har helt ret at de skylder dig penge.
Jeg er overbevist om at de har regnet den første gang rigtigt. Hvis din brøk har + 3 år. så det betyder at din kommune ikke regner dig under den person-kreds 1408/71 ar. 1 , stk a,b,. Hvad det drejer sig om mig , så skyder de mig mere penge end dig. og de er fulstændigt klar over det , derfor de har holdt min sag i 5 måneder. Det var i januar 2007 , tror jeg, at de 4Kommuner har bestemt at vi skal have kun op til netto folkepension beløbet ligesom folkepensionister.Jeg har en gang skrevet at de har bestemt det helt uden om Folketingen. Derfor når Den Dansk stat skriver til kommissionen, så bruger de ligesom eksempel fra vejledning 105, af 01.01.2003.
Jeg ved ikke så meget om den pension du har ( gamle regler ) men de plejer jo ikke at give mere end man skal have . Har du ikke skrevet klage når du har fået mindre.
hilsner
H.M.Andersen
Da jeg først kom tilbage til Danmark i november 2007 efter 6 år i udlandet (jeg fik pension i 1995). Skal der jo kun regnes de 2 år og 7 måneder med, som er gået siden dengang. Jeg spurgte dog dengang til at få mit supplement tilbage som jeg havde før jeg rejste væk, og det fortalte de mig at det kunne jeg godt glemme alt om for jeg var jo gift nu.

Men hvis minimumsydelsen, er lig med din danske + din udenlandske pension, hvorfor så overhovedet have en Artikel 50 omhandlende et supplement?

Og jeg kan ikke se at jeg ikke hører under artikel 3?

Jeg har nu skrevet til Europa Direct for at bede dem om at fortolke artikel 50 for mig.

For hvis det er rigtigt er minimumsydelsen i Danmark 1/40, ellers har jeg da totalt misforstået noget.

Jeg forstår ikke helt det med de 3 år, betyder det at man altid skal have lagt 3 år til sin faktiske opholdstid i Danmark, og siden hvornår er det indført, kan det være efter at jeg fik tilkendt pension.

Det kan måske forklare at min pension på et eller andet tidspunkt blev sat op fra 27/40 til 30/40 uden at jeg ved hvorfor?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-07-2010 kl. 19:59.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 21:20   #28
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Man kan altså ikke sætte et arbejde i bås med pension.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 21:44   #29
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Til Ragdoll

Kære Ragdoll !

1/40 dele af dansk førtidspension er det ydelse Danmark er forpligtet til at udbetale i tilfælde , hvis EU-borger har arbejdet i Danmark kun 1.år.

Ret til Dansk førtidspension:
Da man skal have 3år bopæl i Danmark for at have ret til dansk førtidspension , må Danmark tillægge 2 år bopælsperiode fra et andet medlemstat, den pågældennde måtte have boet i.

Beregning af selve beløbet .

Personer som er omfattet af minds to stater lovgivninger får beregnet beløbet som svarer til den faktiske bopæls eller forsikrings elle arbejds periode i Danmark . I dette tilfælde får man kun 1/ 40 dele af dansk fuld førtidspension. Såden beregner man pro-rata pension.
Minimumsbeløbet er det beløb - sats for dansk førtidspension. i 2010 16.285.kr.
Hvis min polsk og dansk pension sammenlagt ville overstige 16.285kr.- så skal jeg ikke have tillæget af art 50.
Problemet er at min polsk pension og dansk pension ikke overstiger beløbet for dansk fuld førtidspension og derfor skal man samordne de pensioner og så kommer her i billedet art.50.
Når man samlægger to pensioner , omfattet af forordning 1408/71 , betragter man supplement § 27a som ydelse som er omfattet af art.4 stk 1 eller stk.2. DVS. særlige ikke bidragspligtige ydelse og ikke som ydelse af art.4, stk.4 ( kontanthjælp ).
De har beregnet min dansk pension kun efter dansk lovgivning, derfor har de lagt oven i 15 års faktisk bopæl i Danmark de tre år og derfor var jeg aldrig betragtet som personen omfattet af person kreds af forordning 1408/71 . Det hele fald på plads da jeg har fået tilkænd polsk pension.
-------------------------------------------------------------------------------------
Som følge af princippet om ligebehandling har personer, der er omfattet af forordning nr. 1408/71, ret til dansk pension på lige fod med danske statsborgere.

Forordningens afgrænsning af personkreds har bl.a. betydning for optjening af ret til dansk pension, idet betingelserne om dansk indfødsret, bopæl her i riget og mindst 3 års fast bopæl her i riget mellem det 15. og 65. år fraviges for personer, der falder ind under forordningens personkreds.

Ved beregning af optjeningstid lægges der vægt på antal beskæftigelsesår eller bopælsår i Danmark.

Pensionens størrelse skal alene fastsættes på grundlag af bopæls/eller beskæftigelsesperioder i Danmark. EF-reglerne kan derfor medføre, at der skal fastsættes en dansk pension på ned til 1/40.
---------------------------------------------------------------------------------
De betragter din tillæg som kontanthjælp og det er forkert.

hilsner
H.M. Andersen
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2010, 21:58   #30
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Kære Ragdoll !
Jeg har lige nu blev færdig at skrive svar til dig , men så blev den slettet af vebmaster. Jeg forstår ikke hvorfor. jeg er nu træt og jeg svarer i morgen , du blander det hele, men det må være min skyld fordi jeg er træt og måske udtrykker mig for dårligt.
jeg kommer tilbage i morgen og så får du svar som vil belyse det hele.
kan kun sige at både dig og mig er snydt uden lige.
hilsen
igam 1951.
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor mange sager tager ankestyrelsen? Mariepigen Alt det andet 12 15-10-2011 10:46
Hvor meget tjener i i jeres flexjob efter skat KatrineB Dit og Dat 10 05-12-2010 22:31
hvor køber i jeres optagere? kurttrold Dit og Dat 6 31-10-2008 03:31
udskydelse af sager fra jeres side pallebertelsen Nyt om loven 1 18-06-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension