K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2018, 21:23   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Utrolig varm og tør sommer.

Vi sveder og tørster, det gør vores kære dyr i naturen også.

Til dem der har mulighed for det, sæt en lav skål eller dyb tallerken med vand ud på jorden til fugle og andre små dyr så de kan få noget at drikke, og måske et lille bad til afkøling.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  1908332_559545750820849_5764131902352455272_n.jpg
Visninger: 206
Størrelse:  16,6 Kb
ID: 522  
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 15:36   #2
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Godt indlæg jeg har lige sat vand ud på plænen, håber at mange gør det samme.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 17:02   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg overvejede det, men har valgt at ikke gøre det.
Jeg bor i rækkehus, uden have. Så det ville skulle stå uden for min hoveddør. MEN jeg har kat, så hvis smådyr benytter sig af det vand, ville det være ta-selv-bord for min kat.
Håber at andre gør det på mine vegne!
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 19:32   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har samme problem med kat(te) her hvor jeg bor....

Men jeg har sat vand oppe i højden så kattene i det mindste ikke kan nå fuglene..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 22:33   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg har også to katte, men jeg har flere skåle med vand stående rundt omkring, både til pindsvin, katte og hare, og hvad der ellers kommer forbi. så der er nok til alle.

mht. til pindsvin, så kan man , hvis man mistænker de sulter , give dem lidt kattetørfoder. se evt. på pindsvin.dk der står alt om pindsvin.

rigtig god tråd, og relevant i disse tider
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2018, 22:35   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har samme problem med kat(te) her hvor jeg bor....

Men jeg har sat vand oppe i højden så kattene i det mindste ikke kan nå fuglene..
En kat kan hoppe 7 gange deres egen højde, så du skal nok regne med mindst +2½ meter højt oppe
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2018, 13:11   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
En kat kan hoppe 7 gange deres egen højde, så du skal nok regne med mindst +2½ meter højt oppe
Det er i tag højde...så der burde ikke være problemer med det...

Med hensyn til at lægge kattemad eller anden mad ud....det tror jeg ikke er alt for smart...slet ikke i disse tider....pga rotter...der er utrolig mange rotter rundt omkring...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2018, 13:19   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Helt korrekt Web, glemte at tilføje følgende.............

man skal naturligvis ikke bare stille eller smide en masse kattemad, men hvis du ser et pindsvin, må du godt gå hen til det og lægge foder foran den, tro mig den skal nok spise op

det praktiseres her på grunden , jeg bor på landet, hvor vi pt. har to pindsvin i haven. den ene er meget fortrolig med os, og kommer når jeg kalder.

dette gør jeg fordi jeg ved at pindsvin ikke bliver afhængige af os mennesker, hvis vi beslutter at fodre dem, vi er blot en del af deres madrute.

på et tidspunkt kom den op til min dør hver aften, og fik lidt mad og luntede afsted igen. og så går der laaaaang tid før jeg ser den igen, der klare den sig selv.

men det er altid en balancegang om hvor meget man kan tillade sig at blande sig i naturens orden, men jeg glæder mig over at jeg ikke har 1 eneste, dræbersnegl, og har aldrig haft det, på grunden. formentlig pga. pindsvin.

er man i tvivl om hvad man skal, og kan gøre så kig på pindsvin.dk der står alt om pindsvins liv og trivsel.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 18:52   #9
+75%
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2018
Lokation: Middelfart
Indlæg: 1
Styrke: 0
+75% er ny på vejen
Jeg satte vand ud 1. gang for en uges tid siden og sgu dårlig samvittighed over, at jeg ikke har tænkt over det noget før... Pinligt faktisk :'-(
+75% er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension