K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2017, 00:53   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
hjemløse dør på gaden

En ting er, at der i denne vinter er døde over 100 i Polen (husker ikke tallet) men at man i Danmark vil være bekendt at man dør på gaden gå ud over min forstand.
Hvordan kan vi på K 10 med alverdens diagnoser og systemproblemer stiltende se på, at der ligger mennekser i kulden på gader og parker.

Uanset hvilket sprog de taler bør det være en menneskeret at man i vores land ikke ligger og risikerer at dø, fordi ingen i systemet regner dem for mennekser.

Vi kan ikke redde hele verden ,men ifølge sidste opgørelse fra SFI, er der i dag omkring 6000 hjemløse i DK.
Da jeg selv har arbejdet med hjemløse ved jeg godt at også de, der har en plads på et herberg medregnes, og jeg ved faktisk ikke hvor mange der er "reelt" hjemløse, altså ligger med en sovepose på gaden?
Måske ved Preben Brandt det?


Uanset antallet er det et meget fattigt land, der ikke sørger for varme og lidt suppe for de allermest udsatte!
Du der læser dette kan tænke, hvorfor inviterer hun/ han ikke bare en hjemløs hjem.
Til det kan jeg sige. Nej det tør jeg ikke, da nogen er så syge at jeg vil føre mig meget utryg, men det frakender mig ikke for at råbe op, da også de mest udadreagerende er mennesker og der skal mere end mig til at tage vare på en udsat borger.
Kort for at aflutte dette indlæg er det en samfunds opgave og jeg er flov og trist over t mit fødeland opfører sig på den kyniske måde.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 02:37   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
En ting er, at der i denne vinter er døde over 100 i Polen (husker ikke tallet) men at man i Danmark vil være bekendt at man dør på gaden gå ud over min forstand.
Hvordan kan vi på K 10 med alverdens diagnoser og systemproblemer stiltende se på, at der ligger mennekser i kulden på gader og parker.

Uanset hvilket sprog de taler bør det være en menneskeret at man i vores land ikke ligger og risikerer at dø, fordi ingen i systemet regner dem for mennekser.

Vi kan ikke redde hele verden ,men ifølge sidste opgørelse fra SFI, er der i dag omkring 6000 hjemløse i DK.
Da jeg selv har arbejdet med hjemløse ved jeg godt at også de, der har en plads på et herberg medregnes, og jeg ved faktisk ikke hvor mange der er "reelt" hjemløse, altså ligger med en sovepose på gaden?
Måske ved Preben Brandt det?


Uanset antallet er det et meget fattigt land, der ikke sørger for varme og lidt suppe for de allermest udsatte!
Du der læser dette kan tænke, hvorfor inviterer hun/ han ikke bare en hjemløs hjem.
Til det kan jeg sige. Nej det tør jeg ikke, da nogen er så syge at jeg vil føre mig meget utryg, men det frakender mig ikke for at råbe op, da også de mest udadreagerende er mennesker og der skal mere end mig til at tage vare på en udsat borger.
Kort for at afslutte dette indlæg er det en samfunds opgave og jeg er flov og trist over t mit fødeland opfører sig på den kyniske måde.
Hvor er de stats betalte præster henne?

hvorfor går de ikke ud og taler med de hjemløse?

Hvorfor sidder I i deres embedsboliger og luner Jer?

I burde være der for de der er dem, I taler om hver søndag.
Hvor er I smarte præster som Lilleør og ham fra Christianshavn, som optræder i medierne?
Hvorfor råber I ikke op,og slår sig sammen men lader Kirkens Korshær om at gøre arbejdet? og nøjes med at pege fingre af os andre. kom dog ud. Brug Jeres magt/stemme og vis at i er repræsentantarter for den, barmhjertige samaritaner!!!
Kom nu! Eller er Jeres prædiken det rene hykleri.

Sidst redigeret af vasen; 09-01-2017 kl. 02:40.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 09:44   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hvordan kan vi på K 10 med alverdens diagnoser og systemproblemer stiltende se på, at der ligger mennekser i kulden på gader og parker.
Jeg synes godt nok du er hurtig til at dømme andre mennesker.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Måske ved Preben Brandt det?
Hvem er Preben Brandt?

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Du der læser dette kan tænke, hvorfor inviterer hun/ han ikke bare en hjemløs hjem.
Til det kan jeg sige. Nej det tør jeg ikke, da nogen er så syge at jeg vil føre mig meget utryg
Men du mener tilsyneladende, at alle andre på K10 skal turde gøre det, du ikke selv tør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 11:31   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
http://www.avisen.dk/preben-brandt-h...ta_423503.aspx
Hej vovse
måske er det denne preben brandt der er tale om?
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 13:06   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
hjemløse på gaden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes godt nok du er hurtig til at dømme andre mennesker.

Dette var ikke ment, som en anklage for folk på k10, men dårligt formuleret.

fra min side.

Det jeg tænker er, at vi, som selv kæmper på en eller anden måde bure gøre mere opmærksom på problemet.

Jeg mener det er en samfundsopgave.
Nogle gange hjælper det at råbe op, og man har dog lov at håbe, og f.eks københavns kommune hvor de fleste opholder sig burde have økonomi til at investere i boliger.
Det behøver slet ikke være luksuriøse 2 værs. lejligheder, men et sted hvor de kan være med toilet, bad og et lille køkken.

Nu så jeg, at kommunen vil investere i et digitalt sportscenter.
Det er der ikke noget galt i.
Der bliver også brugt mange penge på f.eks( bænk med lys i og meget andet, som ikke virker.

Der er oprettet nogle få boliger, hvor folk kan være uden en masse regler,men det er langt fra nok.
Boligerne kaldes skæve boliger.
Mange kan ikke indordne sig under de de etablerede opholdsteder.
Mange magter ikke de regler der er på opholdsteder, og
Jeg er selv blevet syg i sin tid pga. overfald i forbindelse med arbejde på et bosted.
At jeg ikke selv tør drejer sig om, at mange af disse meget udsatte også er meget syge/ udadreagerende.

Så dette var ikke en opfordring til dig eller andre herinde.
Beklager hvis jeg formulerede mig klodset.

At præster taler om den barmhjertige samaritaner er fint, men de kunne jo godt blande sig i debatten akkurat som lægeforeningen også kan.

Der bliver måske ikke lyttet så meget til os, men de med autoritet har en større gennemslags kraft.
Det var ikke for at pege fingre og opfordre folk på k10 at tage en hjemløs hjem.




Hvem er Preben Brandt?

Preben Brandt er en forhenværende socialoverlæge, som først var ansat på SCT. hans og siden på Sundholm.
Han startede, projekt udenfor i 1996,hvor et antal medarbejdere gik rundt og forsøgte at få de hjemløse i tale og evt. indlæggelse.

Men de havde meget få steder at henvise de hjemløse til eftersom pladserne ikke var/er der.




Men du mener tilsyneladende, at alle andre på K10 skal turde gøre det, du ikke selv tør.
Nej det mener jeg ikke, som uddybet ovenstående.

Sidst redigeret af vasen; 09-01-2017 kl. 13:14.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 23:34   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Nej det mener jeg ikke, som uddybet ovenstående.
Mange tak.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension